تاریخ خبر: کد خبر: 5701

تذکر نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان به تیم مذاکره کننده

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ملت ایران باید از تمام حقوق خود برخوردار شود گفت: در این مسیر هیچ گونه سلطه ای بر ملت پذرفته نیست؛ اگر این نکات رعایت شود توافق انجام شده مطلوب است اما اگر حقوق و عزت ملت ایران آسیب ببیند توافق مورد تأیید رهبر انقلاب و مردم نخواهد بود.

تذکر نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان به تیم مذاکره کننده

به گزارش قاصدنیوز، آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با رسا، با اشاره به شاخصه های توافق مطلوب گفت: توافق مطلوب این است که تمام منافع مادی و معنوی کشور در آن در نظر گرفته شود.

 

وی افزود: ملت ایران باید از تمام حقوق خود برخوردار شود و عزت کشور باید ماندگار باشد، در این مسیر هیچگونه سلطه ای بر ملت پذیرفته نیست؛ اگر این نکات رعایت شود توافق انجام شده مطلوب است اما اگر حقوق و عزت ملت ایران آسیب ببیند توافق مورد تأیید رهبر انقلاب و مردم نخواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به مبنا بودن بیانیه لوزان در توافق نهایی و میزان همخوانی این بیانیه با معیارهای توافق مطلوب اظهار داشت: بیانیه لوزان به صورت کلی بیان شده بود، بیانیه و توافقات زمانی شفاف می شود که جزئیات مسائل روشن باشد.

 

وی ادامه داد: در مسائل مصداقی و موردی است که مذاکره کنندگان باید از آن دفاع کنند، بیانیه لوزان باید به گونه ای پیاده شود که منافع جمهوری اسلامی ایران آسیب نبیند و عزت ملت حفظ شود؛ تیم مذاکره کننده باید با هوشیاری تمام عمل کند.

 

آیت الله عالمی به پیامدهای بازرسی های فراتر از عرف بین الملل اشاره کرد و ابراز داشت: پذیرش بازرسی ها عزت و آقایی ملت را بر باد می دهد، از همین رو این مسأله نباید پذیرفته شود؛ جمهوری اسلامی ایران ملتی شناخته شده در دنیا و کشوری قدرتمند و دارای عزت است.

 

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از کشورهای دیگر چیزی کم ندارد، عنوان کرد: مجامع بین المللی همانگونه که به بسیاری از کشورها اعتماد دارند باید به ایران نیز اعتماد داشته باشند، پذیرفتنی نیست که دشمن از مراکز کشور بازرسی کند و نظارت های غیر متعارف داشته باشد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون