تاریخ خبر: کد خبر: 5668

در خطبه های نمازجمعه مشهد/

واکنش آیت‌الله‌ علم‌الهدی به موضع حسن روحانی درباره «صلح‌ حسنی»

دو نگاه مردم باعث مظلومیت امام حسن(علیه السلام)شد، نگاه اول این‌که مردم را ازنظر مسائل امنیتی، دستگاه‌های وابسته با بنی‌امیه در فشار قرار دادند، مردم از ناامنی خسته شدند و دنبال یک زندگی آرام راحت گشتند.دید دوم، دشمنی دشمن را نادیده گرفتند، چنگ و دندان دشمن را ندیدند

واکنش آیت‌الله‌ علم‌الهدی به موضع حسن روحانی درباره «صلح‌ حسنی»

به گزارش «قاصدنیوز»، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با اشاره به انحراف به وجود آمده در مردم در زمان امامت امام حسن(علیه‌السلام)، به بیان این دو انحراف فکری در مردم پرداخت و گفت: آنچه در برابر بینش همه شیعیان نسبت به شخصیت امام مجتبی(علیه‌السلام) مجسم است، آن مظلومیت فوق‌العاده فجیع امام حسن (علیه‌السلام) است و چرا این مظلومیت؟

 

دو نگاه انحرافی به دین در یک ملت

دو چیز باعث این مظلومیت شد، یعنی دو نگاه مردم؛ نگاه اول این‌که مردم را ازنظر مسائل امنیتی، دستگاه‌های وابسته با بنی‌امیه در فشار قرار دادند، مردم از ناامنی خسته شدند و دنبال یک زندگی آرام راحت گشتند، این دید رفاه‌طلبی در زندگی که حالا اگر به خود دشمن پناهنده بشوند و به دشمن رو آورند، زندگی‌شان درست خواهد شد، این دید اول مردم بود.

 

دید دوم، دشمنی دشمن را نادیده گرفتند، چنگ و دندان دشمن را ندیدند، آن خباثت و نکبت بچه هند جگرخوار و خانواده ابوسفیان و بنی‌امیه در نظرشان کم‌آمد و یا به آن توجه نکردند؛ این دو اشکال در دید مردم، امام حسن را منزوی کرد.

 

رفاه به قیمت پناه بردن به دشمن، بدترین مرض یک ملت است

یعنی اگر بنا شد روزی این انحراف دین در یک ملتی به وجود بیاید، دو، رفاه در زندگی، امن‌وامان و در پناه بردن به دشمن ببینند، این دو انحراف دید اگر در مردم به وجود آمد، ولو رهبر امام معصوم باشد، بازهم تنها می‌ماند و کنار زده می‌شود، این بدترین درد و مرض در یک ملت است.

 

مردم ما که 37 سال در کنار انقلاب ایستاده‌اند، انقلاب ما امروزش از روز اول تناورتر شده، به خاطر این است که این دو انحراف دین در مردمما پیش نیامده.

 

برادران و خواهران، باید چنگ و دندان تیز دشمن را دید، امام بزرگوار فرمودند رابطه ما با آمریکا، رابطه گرگ‌ومیش است، اگر میش به چنگال گرگ بیاید، این دندان تیز گرگ با میش چه می‌کند؟ روی آمریکا باید همین حساب را کرد.

 

آمریکا پیغام داد «ما با همه درندگی برخورد می‌کنیم»

امروز روز 12 تیر است، مثل همین امروز، آنان هواپیمای ایرباس مسافربری ما را یک ربع بعد از حرکتش از فرودگاه بندرعباس به‌طرف دبی، روی خلیج‌فارس این‌ها به موشک بستند، در این هواپیمای ایرباس مسافربری ما، 66 کودک، 50 زن، 170 مرد، 298 مسافر پودر شدند، 66 کودک خاکستر شدند، این کار آمریکا بود و بعد هم پیغام دادند برای ما که ما این هستیم، از این‌که فکر کنید در دنیا ملاحظه آبرو و حیثیت کنیم، از هیچ‌چیز در دنیا وحشت نداریم، با همه درندگی برخورد می‌کنیم، این را پیغام دادند.

 

ببینید برادران، آمریکا یک همچنین موجودی است، امروز روز 12 تیر است، مقام معظم رهبری فرمودند هفته حقوق بشر آمریکایی، روز آخر هفته حقوق بشر آمریکایی امروز است و روز آخر، پودر کردن 66 کودک بی‌گناه در میان یک هواپیمای مسافربری روی فضای خلیج‌فارس، این کار دشمن است، دشمن یک همچنین موجودی است.

 

تقدیر از مقاومت و ایستادگی مذاکره‌کنندگان

عزیزان ما، نمایندگان این ملت سر میز با یک همچنین جانور درنده‌ای نشسته‌اند و حرف می‌زنند و تا به الآن که دوران مذاکره تمام‌شده و به نتیجه نرسیده است، از مقاومت این نمایندگان مذاکره‌کننده بر سر اصول ما تشکر می‌کنیم و تقدیر می‌کنیم، مقاومت آن‌ها باعث شده که مذاکره تمام نشده و این ارزش دارد.

 

یعنی با این درنده این‌چنینی سر میز نشسته‌اند و حرف می‌زنند و مقاومت می‌کنند و امیدواریم این عزیزان ما مقاومت را تا تحصیل توافق خوب ادامه دهند، توافق خوب چه توافقی است؟

 

توافق خوب توافقی است که رهبری اعلام کردند

توافق خوب همان‌طور که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند این است که فناوری هسته‌ای ما در یک پویایی به‌طرف پیشرفت ادامه داشته باشد؛ دوم این‌که تمام تحریم‌ها یکجا لغو شود، سوم این‌که استقلال سیاسی و استقلال نظامی ما در رهگذر نگاه بد دشمن ما قرار نگیرد، این توافق خوب است و غیرازاین هرچه شود توافق بد است و غیرازاین مردم ما به هیچ جیز رضایت نمی‌دهند.

 

 

قابل ذکر است حسن روحانی روز پنجشنبه در حساب کاربری توئیتر خود با درج جمله‌ای عجیب نوشت: امام حسن (علیه السلام) به ما یاد دادند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم گرفت.

 

انتشار این مطلب توسط رئیس جمهور در روزهای حساس مذاکرات هسته ای پیام های خاصی را برای عبور از خطوط قرمز و پذیرش یک توافق بد، منتقل می کند

 

توئیتر روحانی

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون