تاریخ خبر: کد خبر: 5524

نظر اکبر هاشمی درباره تحریم‌ها؛ از ربط نداشتن مشکلات به تحریم تا خرد شدن استخوان مردم زیر فشار تحریم!

هاشمی 91: این موضوع ربطی به تحریم‌ها ندارد و این از جمله اموراتی است که مدیرها باید جوابگو باشند

به گزارش «قاصدنیوز»، بد نیست گریزی به صندوقچه خاطرات هاشمی رفسنجانی بزنیم و تورقی کنیم در مواضعی که در روزهای نه چندان دور دولت دهم داشته است. صحبت‌هایی که با ۳۶۰ درجه تغییر نسبت به گفته‌های اخیر وی، همه تقصیر مشکلات معیشتی مردم را بر عهده سوءمدیریت دولت وقت می اندازد.

 

تناقض اکبر هاشمی

 

هاشمی 91: این موضوع ربطی به تحریم‌ها ندارد و این از جمله اموراتی است که مدیرها باید جوابگو باشند

 

اما بد نیست گریزی به صندوقچه خاطرات هاشمی رفسنجانی بزنیم و تورق کنیم مواضعی را که در روزهای نه چندان دور دولت دهم داشته است. صحبت هایی که با 360 درجه تغییر نسبت به گفته های اخیر وی، همه تقصیر مشکلات معیشتی مردم را بر عهده سوءمدیریت دولت وقت می داند و از درگیری مجلس و دولت برای بررسی علل دقیق مشکلات اظهار تعجب می کند.

 

شاید این همان ملاحظه کاری است که وی در سخنان روزهای اخیر خود از آن یاد کرده است. یعنی تحریف تاریخ، تناقض و رفتار غیرصادقانه با مردم در جهت تامین منافع جناحی و حزبی و البته دست یابی به برخی اهداف خاص که در دوره های گذشته حصول آنها متوقف شده است.

 

16 مهرماه سال 91  هاشمی رفسنجانی در مصاحبه اختصاصی با یک روزنامه اصلاح طلب ضمن اظهار تعجب از مباحثه دولت و اصولگراها در بحث اثر گذاری تحریم ها یا سوء مدیریت ها می گوید: «این مباحث چه سودی برای رفع مشکلات مردم دارد؟ اگر سوء مدیریت است این مدیریت از کجا آمده؟ اگر اثر تحریم هاست چرا با 600 میلیارد دلار درآمد نفتی اینقدر آسیب پذیر شده ایم؟ بپذیریم این وضعیت تقصیر خودمان است و آن را اصلاح کنیم .»

 

وی در ادامه سخنانش با ژستی ناشی از فراموشی سابقه روشن مدیریت اقتصادی خود، که حافظه تاریخ هنوز رکورد تورم 49 درصدی سال های پایانی دولت کارگزاران را فراموش نکرده، بیان می کند: «به هر حال در تولید نباید وضع کشور این‌گونه باشد. این موضوع ربطی به تحریم‌ها ندارد و این از جمله اموراتی است که مدیرها باید جوابگو باشند. تحریم چه تأثیری می‌خواهد روی کشاورزی بگذارد؟ شاید بگویند واردات سم و کود کم شده است، ولی این حرف زیبنده ایران نیست.»

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون