تاریخ خبر: کد خبر: 5436

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «قاصدنیوز»:

گمان می‌کردند چون پدرشان سهمی در انقلاب داشته مجازات نخواهند شد/ رسانه‌های زنجیره‌ای حکم مهدی هاشمی را بایکوت کردند

پژمانفر گفت: در جریان رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی افراد دیگری هم متهم مرتبط هستند و امیدواریم قوه قضاییه همان‌طور که به پرونده مهدی هاشمی رسیدگی کرد، به پرونده باقی کسانی که از این موقعیت سوء استفاده کردند و در جامعه فساد ایجاد نمودند برخورد مقتضی را داشته باشد.

گمان می‌کردند چون پدرشان سهمی در انقلاب داشته مجازات نخواهند شد/ رسانه‌های زنجیره‌ای حکم مهدی هاشمی را بایکوت کردند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «قاصدنیوز» تصریح کرد: نکته قابل‌توجه در مسیر دادرسی پرونده مهدی هاشمی این بود که علی‌رغم فشارهایی که از نواحی مختلف به قوه قضاییه واردشده بود، نشان داد که دستگاه مستقلی است و در مقابل همه این فشارهای صورت گرفته ایستاد و استقلال و توانمندی خود را به اثبات رساند.

 

حجت‌الاسلام پژمان‌فر افزود: اثر مهم این حکم این است که مردم امنیت را در فضای کشور حس می‌کنند و آن‌هم به این دلیل است که در اجرای قوانین و مجازات متخلفین بین افراد تفاوتی وجود ندارد.

 

وی ضمن اشاره به این‌که گر چه عده‌ای تلاش داشتند در مسیر این پرونده برای خودشان امتیازخواهی کنند، اذعان داشت: عده‌ای به دلیل داشتن سوابق درگذشته برای خود و فرزندانشان امتیازاتی قائل بودند و انتظار این را داشتند که قانون در مورد قضاوت آن‌ها توجه ویژه‌ای را داشته باشد. علت این توقع هم این بود که این سیره این عده در بحث‌های دیگر مانند مسائل اقتصادی، ویژه خواری، همیشه امتیازخواهی بوده است.

 

او افزود: این اتفاق فضای امنیت را در جامعه ما بالا می‌برد و مطمئناً تأثیراتش باعث دلگرمی مردم خواهد بود.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کسانی که برای خودشان امتیاز شخصی قائل بودند و گمان می‌کردند از آنجایی‌که پدرشان سهمی در انقلاب داشته است مجازاتی در انتظارشان نخواهد بود. این حکم باعث می‌شود که این افراد دیگر امتیاز ویژه‌ای برای خود نخواهند و عدالت در جامعه به‌درستی اجرا شود.

 

وی ادامه داد: در جریان رسیدگی به پرونده ایشان افراد دیگری هم متهم مرتبط با پرونده مهدی هاشمی هستند و امیدواریم قوه قضاییه همان‌طور که به پرونده مهدی هاشمی رسیدگی کرد، به پرونده باقی کسانی که از این موقعیت سوء استفاده کردند و در جامعه فساد ایجاد نمودند برخورد مقتضی را داشته باشد.

 

رئیس کمیته هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن انتقاد از برخی رسانه‌ها به دلیل برخورد دوگانه با بعضی مسائل بیان کرد: رسانه‌ها در قبال این قضایا باید عدالت رسانه‌ای داشته باشند و این پرونده را که فساد، ارتشاء و مسائل امنیتی برای آن ثابت‌شده است در یک فضای بایکوت خبری قرار ندهند، این نشان‌دهنده بی‌عدالتی است این رسانه‌ها است که عمده این‌ها زنجیره‌ای هستند تلاش دارند فضای جامعه را مسموم نگه‌دارند، لذا باید رسانه‌های مؤثر به این موضوعات ورود پیداکرده و این اتفاقات را برای جامعه افشا کنند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون