تاریخ خبر: کد خبر: 5301

سخنان افشاگرانه فعال آمریکایی:

نگرانی آمریکا از تبدیل یمن به ایرانی دیگر/ امام خمینی مردمی بود

کالپ موپین فعال آمریکایی و یکی از سرنشینان کشتی امدادرسانی ایران به یمن تأکید کرد که عربستان بر سر مردم بی گناه یمن بمب پرتاب می کند اما رسانه های آمریکایی ایران را عامل بی ثباتی در یمن توصیف می کنند.

نگرانی آمریکا از تبدیل یمن به ایرانی دیگر/ امام خمینی مردمی بود

به گزارش قاصدنیوز، کالپ موپین فعال آمریکایی و یکی از سرنشینان کشتی امدادرسانی ایران به یمن تأکید کرد که رسانه های غرب به صورت یکطرفه حوادث یمن را به گونه ای پوشش خبری می دهند که ایران را مقصر جلوه دهند و بگویند عربستان که بر سر مردم بی گناه بمب می اندازد هیچ گناهی ندارد.


موپین در این گفت‌وگوی دوساعته به موارد بسیاری اشاره کرد از مشاهدات خود در عرشه کشتی امداد رسان ایران شاهد، نحوه پوشش اخبار این کشتی در رسانه های آمریکایی گرفته تا وضعیت داخلی(اقتصادی- اجتماعی و سیاسی) آمریکا و ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران.

 

او البته از اینکه در بازگشت به آمریکا به دلیل همراهی این کشتی کمک رسان مورد بازداشت واقع شود نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: آمریکا آنگونه که خیلی ها از بیرون متصورند نیست. این شهروند آمریکایی تصریح کرد که آمریکا جایی نیست که بقیه مردم جهان آرزوی زندگی در  آن را می کنند.


موپین که از نزدیک رفتار سعودی ها با کشتی ایرانی نجات یمن را دیده است ابرزا عقیده می کند که سعودی ها بدون شک با تبه کاران وال استریت دستشان توی یک کاسه است. وی سپس به نحوه رفتار رسانه های آمریکایی به تحولات یمن اشاره کرد و با نشان دادن یک نسخه از روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز که در مسیرش به تهران از استامبول خریداری کرده بود گفت: آمریکایی ها همه نوع دروغ در این روزنامه نوشتند تا به مخاطبان خود ثابت کنند که کشتی ایرانی نجات یمن حامل تسلیحات بوده است در حالی که نه تنها خودم بلکه به همه جهان ثابت شد که این کشتی حامل کمک های دارویی و غذایی بود. او با ابراز تاسف از اینکه تنها آمریکایی حاضر در این کشتی است که برای کمک به یمنی ها سفر کرده است گفت که شک ندارم اگر کاخ سفید و رسانه های آمریکایی حقایق تحولات یمن را از مردم آمریکا مخفی نکنند تعداد زیاد تری از شهروندان آمریکایی در این کشتی حضور داشتند.


موپین سپس دولت کشورش را مقصر نرسیدن کمک های انساندوستانه ایران به مردم یمن دانشت و تصریح کرد که «تنها دلیل اینکه مأموریت ما از بندرعباس به سوی بندر الحدیده در یمن کامل نشد، حمایت آمریکا از تروریستهای عربستان سعودی بود. روزی که ما بندرعباس را ترک کردیم تا عازم آبهای یمن شویم، عربستان، بندر الحدیده را بمباران کرد و روزی که قرار بود به بندر الحدیده برسیم چندین بار آنجا را بمباران کرد.

 

وی در خصوص حمایت آمریکا از عربستان گفت: یکی از دلایلی که آمریکا از حمایت عربستان راضی و خشنود است این است که شرکت نفت وال استریت، اکسون موبیل و دیگر شرکت های وال استریت رابطه بسیار نزدیکی با عربستان دارند. عربستان سعودی همانند اسرائیل، پایگاه امپریالیسم های غرب در خاورمیانه به حساب می آیند که شرط  بندی های بانکداران وال استریت را انجام دهند.

 

این فعال آمریکایی درباره واکنش جامعه جهانی به اقدامات سعودی ها در یمن هم گفت: جهان عقب کشیده است و به سعودی ها اجازه می دهد که جنایات هولناکی را علیه مردم یمن و حتی آنهایی که می خواهند به نیازمندان یمن کمک کنند، مرتکب شوند.

 

موپین به یکی از دلایل حمله عربستان به یمن اشاره کرد و گفت: چیزی که عربستان، وال استریت، اسرائیل و تمامی نیروهای ثروت و قدرت از آن می هراسند این است که یمن، استقلال خود را به دست آورد و برای انجام چنین کاری شروع به استفاده از منابع وسیع نفت خود کنند. برکسی پوشیده نیست که یمن منابع نفتی دست نخورده ای دارد. آنها می ترسند که یمن به یک کشور دیگری چون ایران و ونزوئلا تبدیل شود و از منابع نفتی خود به منظور توسعه اقتصاد خود به صورت مستقل و در راستای منافع مردم یمن استفاده کند و این چیزی است که بانکداران وال استریت از آن می هراسند.

 

او البته در پایان گریزی هم به وضعیت اقتصادی درون آمریکا زد و گفت که سطح رفاه در این کشور چگونه پایین کشیده شده است و نسل امروز در مقایسه با پدران خود در سالهای دور از میزان حقوق و در آمد پایین تری برخوردار هستند.

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون