تاریخ خبر: کد خبر: 5060

جدیدترین مدل برخورد با منتقدان مذاکرات هسته ای؛ قفل زدن به در محل همایش!

رهبر معظم انقلاب ۲۰ فروردین ماه سال جاری در دیدار با مداحان اهل بیت علیه السلام فرموده بودند: «مسئولان که افراد صادق و علاقمند به منافع ملی هستند باید منتقدین شاخص مذاکرات را دعوت کنند و با آنان صحبت کنند؛ اگر در مطالب آنان، نکته‌ای بود، از آن برای پیشبرد بهتر مذاکرات، استفاده کنند و اگر نکته‌ای هم نبود، آنان را قانع کنند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این مصداق همدلی و یکسان سازی دلها و عمل ها است.»

جدیدترین مدل برخورد با منتقدان مذاکرات هسته ای؛ قفل زدن به در محل همایش!

سلسله برخوردهای گازانبری دولتی ها با منتقدان مذاکرات هسته ای وارد فاز جدیدی شده است و در آخرین نمونه، از سخنرانی دکتر فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی در اصفهان ممانعت به عمل آمد.

 

 
به گزارش رجانیوز، این دانشمند فیزیک هسته ای که روز سه شنبه به اصفهان سفر کرده بود تا ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی مذاکرات ژنو و لوزان را برای مردم بازگو کند نتوانست وارد «مسجد سید» شود چرا که به دستور فرمانداری اصفهان از سخنرانی وی ممانعت به عمل آمده و درب مسجد قفل زده شد.
 
مسئولان فرمانداری اصفهان علت این تصمیم خود را مجوز نداشتن برنامه اعلام کرده اند اما این در حالی است که بسیاری از حامیان دولت این روزها شهر به شهر و دانشگاه به دانشگاه به سخنرانی در حمایت از عملکرد دولت یازدهم مشغول هستند و از قضا خبری هم از لغو مجوز یا قفل زدن به درب دانشگاه ها و مساجد نیست.
 
 در آخرین مورد روز دوشنبه هاشمی رفسنجانی به دانشگاه امیرکبیر رفته و علیرغم اعتراض دانشجویان، سخنان خود در حمایت از دولت را مطرح کرده بود. قبل از وی نیز تعدادی دیگر از چهره های تندرو و ساختارشکن از جمله علی مطهری، محمد رضا خاتمی، ابراهیم اصغرزاده و ... در این دانشگاه سخنرانی کرده بودند.
 
گفتنی است برخوردهای گازانبری دولت یازدهم با منتقدان خود در یک سال و نیم گذشته در عرصه های مختلف ادامه داشته است و جدای از توقیف چندباره هفته نامه ۹ دی و شکایت از روزنامه وطن امروز، تعدادی دیگر از منتقدان مذاکرات از جمله سعید زیباکلام، سید محمود نبویان و ... مورد شکایت قرار گرفتند.
 
همچنین در دولت جدید بسیاری از دانشمندان سازمان انرژی اتمی به طور محترمانه از این سازمان برکنار شده اند.
 
لازم به ذکر است رهبر معظم انقلاب ۲۰ فروردین ماه سال جاری در دیدار با مداحان اهل بیت علیه السلام فرموده بودند: «مسئولان که افراد صادق و علاقمند به منافع ملی هستند باید منتقدین شاخص مذاکرات را دعوت کنند و با آنان صحبت کنند؛ اگر در مطالب آنان، نکته‌ای بود، از آن برای پیشبرد بهتر مذاکرات، استفاده کنند و اگر نکته‌ای هم نبود، آنان را قانع کنند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این مصداق همدلی و یکسان سازی دلها و عمل ها است.»
 
اما در عمل نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده است بلکه حتی سخنرانی ها و نقدهای دلسوزان کشور درباره موضوعات مهم از جمله پرونده هسته ای نیز مورد تحمل قرار نگرفته و با برخوردهای عجیب و  غریب مواجه شده است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون