تاریخ خبر: کد خبر: 4976

آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد:

روسای دانشگاه‌ها نباید مجری منویات گروهی اقلیت لائیک باشند

این‌که می‌بینید یک جریانی به‌عنوان گروه فشار سیاسی ساپورت شده از یک جریان آلوده سیاسی بیرون دانشگاه به‌یک‌باره به دنبال یک ناهنجاری، فساد اخلاقی یا دنبال یک حرکت ناهنجار سیاسی، فکر کنند دانشگاهیان این هستند و این‌جوری نیست

روسای دانشگاه‌ها نباید مجری منویات گروهی اقلیت لائیک باشند

به گزارش قاصدنیوز، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک میلاد امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) گفت: امروز را به‌عنوان روز کارگر، در محضر کارگران فناور غیور و دلاور و سازنده‌مان، گرامی می‌داریم.

 

اهم مطالب طرح شده توسط ایشان بدین شرح است:

 

شیعه باید به نام امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) بنازد

این‌که برخی می‌گویند علی گفت، علی آمد و علی چنین گفت، این تعبیر خوبی نیست؛ اخیراً رسم شده می‌گویند امام علی، این تعبیر هم تعبیر خوبی نیست، حتی زمانی که اسم این فیلم را گذاشتند امام علی، بسیاری از بزرگان به آن اعتراض کردند؛ برادران، ما باید بگوییم امیرالمؤمنین، ما لقبی که خدا برای مولا قرار داده، لقب امیرالمؤمنین است، جبرئیل به پیغمبر وحی آورد، افرادی خدمت پیامبر نشسته بودند، جبرئیل گفت کسانی که اینجا نشسته‌اند باید از اتاق بیرون بروند و دوباره وارد شوند و به علی بگویند «السلام علیک یا امیرالمؤمنین».

 

من این را تذکر می‌دهم خدمت همه عزیزان که اهل بیان‌اند، اهل‌قلم و مجری‌اند، علی و امام علی را از دهان خود بیندازیم، شیعه هستیم و مولای ما امیرالمؤمنین است و تعبیر به امیرالمؤمنین داشته باشید.

 

 

بزرگ‌ترین افتخار قشر کارگر در امسال، تطبیق این روز با میلاد امیرالمؤمنین است

بزرگ‌ترین افتخار قشر کارگر ما در امسال، تطبیق روز کارگر با شب میلاد مولا است، یعنی افتخار قشر کارگر و زحمت‌کش ما این است که همکار امیرالمؤمنین بوده است؛ آنی که ما افتخار می‌کنیم در این ایام، مسئله اعتکافی است که در کشور و مجامع ما به نام نامی مولا این اعتکاف سه روز در مساجد ما انجام می‌گیرد.

 

سال گذشته 600 هزار نفر معتکف در مساجد کشور بودند، امسال برحسب آماری که دادند در استان خراسان، 60 هزار نفر برای اعتکاف ثبت‌نام کردند و اکثر این معتکفین، برادران جوان و خواهران جوان هستند؛ این وجود جوان‌ها در اعتکاف و این اعتکاف در این آمار فوق‌العاده بالا و بلند، نماد سه چیز است، اول این‌که به ما ثابت می‌کند انقلاب ما در دین‌مدار ساختن جامعه ما چقدر مؤثر بوده.

 

قبل از انقلاب، در شبستان مرحوم آیت‌الله تبریزی، مجاور این رواق آن‌هم در ماه رمضان‌ها، هفت تا ده نفر معتکف می‌شدند، خدا رحمت کند مرحوم میرزای تسبیح‌فروش، ایشان پیش‌قدم می‌شد، چند نفر را با خود همراه می‌کرد و در این شبستان مرحوم آیت‌الله تبریزی در ماه رمضان معتکف می‌شدند، افرادی که غالباً افراد میان‌سال و بزرگ‌سال بودند و در آنان جوان نبود.

 

 

اعتکاف، نماد غلبه دین‌مداری بر دین‌گریزی است

آن هفت هشت نفر معتکف مبدل شده به 60 هزار معتکف در سراسر استان و آن‌هم اکثراً جوان، انقلاب چه کرد؟ در دین‌مدار سازی جامعه ما و تحول اجتماعی ما به‌طرف دین‌مداری، انقلاب چقدر قوی بود؛ نکته دومی که این اعتکاف جوان‌ها نمادش هست، سبقه دین در نسل جوان است، جوان ما جوان دین‌دار است، در این‌که ما را مطمئن می‌کند که نظام و جامعه ما دچار گسست نسل نخواهد شد، دین‌داری نسل جوان ما هست و نماد دین‌داری نسل جوان، این اعتکافی است که در مساجد مختلف انجام می‌گیرد، اکثراً جوان هستند مخصوصاً در مساجد و محیط دانشگاه‌ها؛ سوم، این اعتکاف نماد این واقعیت است که در کشور و نظام ما خوشبختانه دین‌گرایی بر دین‌گریزی غلبه دارد. «تکبیر»

 

یک عده امروز در این مملکت دنبال این هستند که ثابت کندن دین‌گریزی کشور را گرفته است، نسل جوان امروز دین‌گریز است، اتفاقاً این مسئله ثابت می‌کند نسل جوان امروز دین‌گراست و دین‌گرایی در جامعه ما بر دین‌گریزی غلبه دارد؛ ممکن است یک اقلیت دین‌گریز هم در جامعه پیدا شوند، آدم‌هایی که چشم‌هایشان به دروازه غرب، آمریکا و اروپا هست و دنبال عیاشی‌ها و شهوت‌رانی‌ها بروند.

 

آنچه قدرت حاکمیت دین را در کشور ما ثابت می‌کند این است که وجود این ماهواره‌ها و رسانه‌های بسیار مفسد، این شبکه‌های اجتماعی ضد دینی که از طرف صهیونیست‌ها و استکبار جهانی در کشور ما رواج پیداکرده است و جریان‌های فرهنگی داخل کشور هیچ مقابله‌ای با آن ندارند، درعین‌حال مردم دین‌مدارند.

 

گسترش دین‌مداری باوجود وسایل ضد دینی

این استان 60 هزار معتکف نام‌نویسی کردند و در اجرا بیشتر می‌شوند پس دین‌مداری با همه وسایل ضد دینی که دشمن در این کشور فعالیت می‌کند، درعین‌حال دین‌مداری بر دین‌گریزی غلبه دارد؛ درسته یک عده زن بدحجاب هستند، جوانان هرزه و اراذل‌واوباش هستند اما برادران و خواهران، بیایید ببینید اکثریت با کجاست، قدرت در چیست.

 

در این کشور اکثریت با زن‌های باحجاب است یا بی‌حجاب؟ این قابل‌توجه مسؤولین کشور ما هست، مسؤولین اجرایی کشور بدانند جامعه ما جامعه دینی است، جوانان ما جوانان متدین هستند، این‌ها در حرف زدن‌ها، در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها یک اقلیت دین‌گریز لائیک بی‌دین چشم دوخته به دروازه غرب را ملاک قرار ندهند مخصوصاً مسؤولین مدیریت‌های دانشگاهی ما.

 

این‌که می‌بینید یک جریانی به‌عنوان گروه فشار سیاسی ساپورت شده از یک جریان آلوده سیاسی بیرون دانشگاه به‌یک‌باره به دنبال یک ناهنجاری، فساد اخلاقی یا دنبال یک حرکت ناهنجار سیاسی، فکر کنند دانشگاهیان این هستند و این‌جوری نیست؛ برادران و خواهران، منی که این حرف را می‌زنم یک آدم بیگانه و اجنبی از محیط آکادمیک کشور و دانشگاه نیستم، موفق‌ترین دانشگاه‌های این کشور یک ربع قرن در راه‌اندازی، در برنامه‌ریزی، در مدیریت اجرایی موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه امام صادق (علیه اسلام) بنده مشارکت داشتم، یک ربع قرن زندگی‌ام در دانشگاه گذشته، دلیلش این است که نظام ما در همه ابعادش دارد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تغذیه می‌کند.

 

دانشگاه امروز ما فضایی دین‌مدار دارد

بنده فضای دانشگاه را می‌دانم، فضای دانشگاه فضای لائیک و بی‌دینی نیست، فضای دانشگاه، فضای دین‌مداری است، دانشگاه امروز ما مسجد است، دانشگاه امروز ما معبد است، دانشجوی متدین، استاد متدین به‌مراتب بیشتر از یک اقلیت لائیک ضد ارزشی روزن فکر غرب‌زده است که اگر یک تریبون به دستش آمد به‌صورت یک جریان روشنفکری، یک ژستی به خودش می‌گیرد و مقابل دین و باروهای دینی می‌ایستد.

 

شما تعداد اساتیدی که در بسیج اساتید هستند را آمار بگیرید، اساتیدی که در تشکل‌های مذهبی و دانشجویانی که در بسیج دانشجویی هستند را آمار بگیرید، آمار این‌ها بیشتر است یا یک اقلیت ناهنجار ضد ارزشی که در یک‌گوشه دانشگاه پیدا شوند، دو جریان سیاسی از بیرون این‌ها را ساپورت کنند بعد یک آقای مدیر دانشگاه فکر کند که باید آنان را نیز راضی کند.

 

آقای مدیر دانشگاه، می‌خواهی اقلیت ضد دین را راضی نگه‌داری؟

آقای مدیر عزیز، تو می‌خواهی یک اقلیت را راضی کنی به قیمت نفرت یک اکثریت متدین؟ او را برنامه ناهنجار سیاسی یا برنامه ناهنجار فرهنگی‌اش برسد، خوشش بیاید و راضی شود و یک اکثریت دانشگاهی از یک مدیریت حساب نکرده و بی‌تدبیر متنفر شوند؟

 

مقام معظم رهبری در ملاقاتی که با فرماندهان نیروی انتظامی داشتند فرمودند در این هفته، امنیت آن امنیتی نیست که جوانان را به فساد و فحشا بکشاند و جریان امنیت در مقابل آن ساکت بنشینند، این‌که شما فکر کنید وسایل ناهنجاری را برای جوانان آزاد گذاشتند، این امنیت است، مقام معظم رهبری فرمودند این ضد امنیت و ضد آزادی است.

 

ناهنجاری‌ها در محیط دانشگاه، آزاد باشد و به این می‌گویید آزادی؟ این ضد آزادی و امنیت است؛ جریان‌های دانشگاهی حمایت‌هایشان در دانشگاه آزاد باشد و دانشجوی معصوم را اردوی مطامع سیاسی خودشان در محیط دانشگاه قرار دهند، این اسمش آزادی است؟ شما به این آزادی می‌گویید؟

 

مدیریت دانشگاه نباید مجری منویات گروهی لائیک باشد

باید توجه داشته باشید این اعتکاف‌هایی که در این دانشگاه‌ها تشکیل‌شده، این جوانان، برادران، خواهران، دختر و پسر متدین دانشگاهی، دانشجو و استاد در کنار هم، سه شبانه‌روز روزها را روزه می‌گیرند و شب تا صبح مشغول عبادت‌اند و توجهشان به خداست، آیا این‌یک سبقه دینی در دانشگاه‌های ما نیست؟ و بعد باید جریان مدیریت دانشگاه، مجری منویات یک اقلیت لائیک و بی‌دین در محیط دانشگاه باشد به اسم این‌که ما باید همه را راضی کنیم، این‌همه چه کسانی هستند؟ همه متدینین هستند یا همه بی‌دینان هستند؟

 

همه نیروهای ارزشی دانشگاه هستند یا همه عناصر لامذهبی هستند که به‌عنوان وابسته سیاسی یک جریان انحرافی از بیرون دانشگاه، می‌خواهند دانشگاه را میدان مطامع سیاسی خود قرار دهند و قشر معصوم دانشگاه را در استخدام خودشان درآورند، این‌ها یک واقعیت‌هایی است که باید در اعتکافی که نماد سبقه دینی کشور امروز در کشور ما رواج دارد، ببینیم.


برگرفته از alamolhoda.net

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون