تاریخ خبر: کد خبر: 4651

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «قاصدنیوز» توضیح داد/

شرح حواشی حضور امروز ظریف در مجلس از زبان کریمی قدوسی

آقای ظریف مقداری عصبانی شدند و اشاره به یک سری موضوعات دیگری شدد که در این حال قصد ترک جلسه را داشتند و بنده گفتم شما آمده اید جواب دهید و اینجا وزارت خارجه که نیست بلکه مجلس است و مجلس حق دارد که از شما سوال کند

شرح حواشی حضور امروز ظریف در مجلس از زبان کریمی قدوسی

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «قاصدنیوز» پیرامون حواشی حضور محمدجواد ظریف در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پس‌ازآنکه جناب آقای ظریف دقایقی را به شرح ماوقع لوزان سوییس پرداختند، نمایندگان اصرار داشتند ایشان بیشتر به سؤالات آنان پاسخ دهد چراکه صحبت‌های ایشان را از رسانه‌ها شنیده بودند.

 

وی افزود: پس‌ازآنکه نمایندگان وارد بحث و سؤالات جدی شدند بنده هم درخواست وقت برای سؤال کردم. در ابتدای سخنانم ابتدا از تیم مذاکره‌کننده بابت زحماتی که در طول مذاکرات کشیده بودند تشکر کردم.

 

کریمی قدوسی ادامه داد: نکته دیگری که تأکید کردم این بود که مقام معظم رهبری در ابتدای سال در مشهد فرمودند در ایران حتی یک نفر هم نیست که مخالف مذاکره باشد و ملت ایران در اصل مذاکره اجماع دارند اما آنچه ما پیگیر هستیم، نتیجه مذاکره است و روشی که به نتیجه منتج می‌شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به جناب ظریف گفتم ما با جنابعالی یک سال قبل طرح سؤال کردیم که طبق اخبار موثق که قرار است شما در این چارچوب با 1+5 به تفاهم برسید که از کل سانتریفیوژها تنها 6هزار دستگاه آن روشن باشد، آب‌سنگین اراک به‌طورکلی متوقف بشود، تولید اورانیوم به زیر 5 درصد برسد و اساساً کل این مسائلی که در لوزان آمده همان سال گذشته با ایشان در میان گذاشته‌شده بود که آقای ظریف همان زمان گفتند این‌ها کذب است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه "بر اساس این تجربه به این نتیجه می‌رسیم که این بیانیه همان متنی است که قرار است تا سه ماه آینده به‌صورت قطعی تفاهم صورت پذیرد"، گفت:  توافق بر سر این بندهای بیانیه سوییس فاجعه‌ای برای امنیت ملی کشور به وجود خواهد آورد و در سالیان متمادی امنیت ملی ما توسط این متن و توافق به چالش جدی کشیده خواهد شد و ضریب امنیت ما به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

 

کریمی قدوسی در گفتگو با «قاصدنیوز» خاطر نشان کرد: با این وضع جناب ظریف هم مرتب مصاحبه می کنند که این برداشت آمریکایی ها کذب است در حالی که مطابق عرف قواعد دیپلماسی بین الملل و وظایف ذاتی امور خارجه در این‌گونه موارد وزارت خارجه باید بیانیه صادر کند و رسما متن آمریکایی ها را تکذیب کند و سخنگو هم در نشست رسانه ای رسما اعلام کند که آنچه آمریکایی ها می گویند کذب است. اگر این کار را اتفاق بیفتد آرامش خاطر برای ملت و نخبگان و نمایندگان به وجود می آید.

 

 

 

وی افزود: در ادامه جلسه امروز با ایشان وارد این بحث ها شدیم که آقای ظریف مقداری عصبانی شدند و اشاره به یک سری موضوعات دیگری شدد که در این حال قصد ترک جلسه را داشتند و بنده گفتم شما آمده اید جواب دهید و اینجا وزارت خارجه که نیست بلکه مجلس است و مجلس حق دارد که از شما سوال کند و نباید مجلس را بی اطلاع قرار دهید. در این حال مشاجره شدید شد که دوستان از بنده خواستند که مابقی سخنان را به بعد موکول کنم

 

این نماینده مجلس در انتها با اشاره به اینکه این برخورد آقای ظریف باهدف عدم ارائه پاسخ به سوا لات نمایندگان بود چون سؤالات بسیار فنی، منطقی و مؤدبانه و کاملاً آشکار و روشن بود و همه از سر دلسوزی سخن می‌گفتند اما ایشان آن‌چنان برافروخته شد و جملاتی را به بنده نسبت داد. لذا تصمیم گرفتم از راه دیگری این سؤال را پیگیری نمایم.

کلمات کلیدی

  • مهدی 0 0

    دعا میکنم برات اقای ظریف که همیشه پیروزمند باشی

ارسال نظر

تریبون