تاریخ خبر: کد خبر: 4643

بازطراحی کاروان روایت مقاومت بر اساس توافقات اخیر/

«سلام بر فردو» برای جلوگیری از تسخیر موشکی لویزان

برنامه‌ی قطعی ما در بازطراحی کاروان‌های راهیان نور و طراحی کاروان‌های روایت مقاومت، گنجاندن فردو به عنوان یادمان محوری مقاومت هسته‌یی بوده است، هر چند در نقاط دیگری چون مقتل و مزار شهدای هسته‌یی، تأسیسات اتمی دارخوین، مجتمع تهران، مجتمع خنداب اراک، مجتمع نطنز، مجتمع اصفهان، کاخ سعدآباد، جماران، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی نیز به روایت این پرونده پرداخته خواهد شد.

«سلام بر فردو» برای جلوگیری از تسخیر موشکی لویزان

به گزارش قاصدنیوز، با تثبیت مجتمع غنی‌سازی فردو در ایام راهیان نور امسال به عنوان یک نقطه‌ی یادمانی، زیارت و روایت آن برای همیشه در برنامه‌ی کاروان‌های روایت مقاومت باقی خواهد ماند.

 

محمد مهدی فاطمی صدر، مدیر مدرسه‌ی مطالعات نظری وتر، با بیان این مطلب به خبرنگار قاصدنیوز گفت: البته با عقب‌نشینی اخیر از فردو و تسلیم آن ممکن است که تا دهه‌ها زیارت ما از فردو هم‌چون مناطق اشغال‌شده‌یی چون فاو یا جزائر مجنون باشد.

 

مدیر مدرسه‌ی وتر اضافه کرد: برنامه‌ی قطعی ما در بازطراحی کاروان‌های راهیان نور و طراحی کاروان‌های روایت مقاومت، گنجاندن فردو به عنوان یادمان محوری مقاومت هسته‌یی بوده است، هر چند در نقاط دیگری چون مقتل و مزار شهدای هسته‌یی، تأسیسات اتمی دارخوین، مجتمع تهران، مجتمع خنداب اراک، مجتمع نطنز، مجتمع اصفهان، کاخ سعدآباد، جماران، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی نیز به روایت این پرونده پرداخته خواهد شد.

 

وی با معرفی طرح "سلام بر فردو" گفت: فارغ از کاروان‌های راهیان نور و نسخه‌ی توسعه‌یافته‌ی آن‌ یعنی کاروان‌های روایت مقاومت، برنامه‌ی ما در طرح سلام بر فردو آن است که هر فرد علاقه‌مند به اسلام و ایران هنگام عبور از آزادراه قم-تهران در کیلومتر 21 این آزادراه برای لحظاتی توقف کرده و در ابتدای جاده‌ی مجتمع فردو نسبت به شهدای والامقام هسته‌یی و مجاهدت‌های ملت ایران در این مسیر ادای احترام کند.   

 

او با تلقی فردو به عنوان خط مقدم مقاومت ملت ایران اضافه کرد: اهمیت فردو از سویی به آن است که این مجتمع میراث مجاهدت دشمن‌شکن شهیدانی چون مصطفی احمدی روشن است و از سوی دیگر اسلوب دشمن در تسخیر فردو عیناً همان الگوی تصرف جمهوری اسلامی است؛ یعنی حفظ پوسته و نمای بیرونی و استحاله و تهی کردن از درون، که این روزها در همین هزار سانتریفیوژ نمایشی تهی از مواد هسته‌یی متجلی شده است.   ‌

 

فاطمی صدر با اعلان پایان طراحی مفهومی کاروان روایت هسته‌یی و شروع کار طراحی کاروان روایت موشکی در مدرسه‌ی مطالعات نظری وتر ادامه داد: سنت هزارساله‌ی روایت در حوزه‌های شیعی بر دو مؤلفه‌ی زیارت و عبرت متکی بوده است و باور ما این است که اگر واقعه‌یی چون سقوط فاو به درستی روایت می‌شد، متکی بر عبرت‌های آن هیچ‌گاه به سقوط فردو نمی‌رسیدیم و همین حالا اگر شکست هسته‌ای لوزان به درستی روایت شود، ان شاء الله شاهد شکست موشکی لویزان نخواهیم بود.     

 

مرتبط:

- طرح ابتکاری روایت فتنه88 برای کاروان‌های راهیان نور و ارتحال امام

- کاروان راهیان نوری که از حضور در نقاط حادثه ساز مشهد شروع شد

- کاروان راهیان نوری با روایت فتنه88، حج خونین و مقاومت هسته ای در تهران و قم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون