تاریخ خبر: کد خبر: 4527

دکتر محمد صادق کوشکی:

در جبهه سوریه عقب نشینی می‌کنند در جبهه مذاکرات پیشروی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: عقب نشینی آشکار آمریکا در سوریه به‌ این خاطر است که با منطقی با آنها برخورد شد که زبان آن را خوب می فهمند؛ یعنی زبان زور.

در جبهه سوریه عقب نشینی می‌کنند در جبهه مذاکرات پیشروی

به گزارش قاصدنیوز، محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در گفتگو با ایران اسلامی، عقب نشینی آمریکا از موضع پیشین خود در قبال سوریه و محور مقاومت را ناشی از واقع گرایی آنها نسبت به مسائل منطقه دانست و گفت: عقب نشینی آشکار آمریکا به‌ این خاطر است که با منطقی با آنها برخورد شد که زبان آن را خوب می فهمند؛ یعنی زبان زور.


 
وی افزود: آمریکایی ها تنها زبان قدرت را خوب می‌فهمند؛ جایی که احساس کنند طرف مقابل قدرت برتر است، ناگزیرند عقب نشینی کنند. این به واقع گرایی آمریکایی ها برمی گردد.


 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نمی‌توان موضع جدید آمریکا در سوریه را انعطاف و نرمش نامید، اظهار داشت: آمریکایی ها در برابر زور و قدرت عقب نشینی کردند و با زبان قدرت با آنها صحبت شد. بهترین واژه عقب نشینی است. آنها مجبور شدند در یک جبهه عقب نشینی کنند و در جبهه مذاکرات پیشروی.


 
وی درباره ی علت خارج کردن اسم ایران و حزب الله لبنان از لیست تهدیدات «تروریستی» علیه آمریکا، عنوان کرد: اینکه ما در لیست باشیم یا نباشیم مهم نیست، مهم این است که مجبور شده‌اند ادعای خود را پس بگیرند. بودن یا نبودن اسم ما در آن لیست فرقی نمی‌کند. مهم این است که قدرت ما آنها را مجبور کرده تا ادعایی که بارها مطرح کرده‌اند را پس بگیرند.

منبع: سراج 24

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون