تاریخ خبر: کد خبر: 4168

بازخوانی حمایت‌های دولت از خودش در زمینه مذاکرات با ظاهر خودجوش! +عکس

قاصدنیوز: با عدم شکل‌گیری حرکات خود جوش در حمایت از حرکات دولت در زمینه سیاست خارجی بعضاً شاهد شکل‌گیری مصنوعی چنین حرکاتی به صورت فرمایشی توسط خود دولت بوده‌ایم. اخیراً نیز اخباری حاکی از تجمع تشکل‌های دانشگاه آزاد در برابر نیروگاه بوشهر منتشر شد که حاکی از تداوم این روند بود و ما را بر آن داشت تا گزارشی از برخی رفتارهای مشابه دولت در طول یک سال و نیم اخیر به خوانندگان ارائه نمائیم.

 

استقبال مردمی در فرودگاه در بازگشت از سفر نیویورک با شرکت دانش‌آموزان!

به گزارش «یک بیست» اولین اتفاق جالبی که در این باره توجه همگان را جلب کرد استقبالی بود که برای بازگشت رئیس جمهور از نیویورک تدارک دیده شده بود. قرار بود رئیس جمهور که درست دیشب آن روز با رئیس جمهور امریکا به صورت تلفنی گفتگو کرده بود با استقبالی مردمی و به صورتی پیروزمندانه وارد تهران شود و برنامه کمیته استقبال برای تحقق این امر این بود که با تعطیلی تعدادی از دبستان‌های تهران دانش آموزان این دبستان‌ها را به استقبال از رئیس جمهور بیاورد. دانش‌‍آموزانی که هیچ خبری از رفتار دیشب رئیس جمهورشان نداشتند.

 

نزدیک به ۲۰۰ نفر از استقبال‌کنندگان از رئیس جمهور را دانش‌آموزان مدارس «بهشتی» و «سلمان فارسی» تشکیل می‌داده‌اند که با «تدبیر» مسئولین، در ساعت کلاس های مدرسه با اتوبوس به فرودگاه آمده‏‌اند. به این ترتیب سوء استفاده از بچه‌های دبستانی در محبوب نشان دادن حرکات ساختار شکنانه رئیس جمهور را می‌توان یکی از اتفاقات شاخص در این زمینه دانست.

1

2

در همان زمان مصاحبه‌های جالبی از بچه‌های شرکت کننده در این راهپیمایی منتشر شد. این مصاحبه‌ها و برخی عکس‌های مرتبط را از اینجا و اینجا مشاهده کنید.

 

کمپین خودجوش! کارگردانان با شعار هر توافقی بهتر از عدم توافق است!

یکی دیگر از جالب‌ترین اتفاقات در شکل دادن حرکات ظاهراً خودجوش که در حقیقت توسط خود وزارت خارجه و دولت شکل گرفته‌اند به اصطلاح کمپین ۶ کارگردان سینمای ایرانی در رابطه با حمایت از مذاکرات هسته‌ای با شعار «هر توافقی بهتر از عدم توافق» بود. دو نکته بسیار جالب درباره این کمپین وجود داشت. یکی شعار بسیار بد این کمپین بود که هرگونه جلب رضایت طرف غربی در مذاکرات را به هر قیمتی درست معرفی می‌کرد. این در حالی بود که طرف غربی از ابتدای مذاکرات به صورت پیاپی تأکید می‌کرد که توافق نکردن بهتر از توافق بد است. این شعار که عمق تفکرات تیم دیپلماسی دولت را نشان می‌داد و از حقیقت جهت‌گیری بسیار خطرناک و علیه منافع ملی این تیم پرده برداری می‌کرد خیلی زود مورد اعتراض اعضای خود این کمپین قرار گرفت. مجید مجیدی که شاید اصلی‌ترین عضو این کمپین ۶ نفره بود خیلی سریع موضع گرفت و خط خود را از این شعار جدا کرد و گفت:

چند روز پیش از سوی آقای جواد ظریف وزیر امور خارجه با ما تماسی گرفته و خواسته شد که عده‌ای از هنرمندان که وجهه بین‌المللی دارند در مسیر مذاکرات هسته‌ای و برای احقاق حقوق حقه مردم ایران، دولت را یاری رسانند و به همین منظور پوستری از سوی وزارتخانه آماده شد که ما نیز آن را تایید کردیم و موکدا تشکیل یک کمپین را رد می‌کنم.

 

4

در حقیقت با مصاحبه مجید مجیدی مشخص شد که این کمپین که در ظاهر به عنوان کمپینی خودجوش معرفی شده بود و حتی سایتی با نام no2nodeal.com به زبان انگلیسی (!) نیز برای آن راه‌اندازی شده بود در حقیقت کمپینی به فرموده وزارت امور خارجه و پیگیری شخص آقای وزیر بوده است. این رسوایی باعث شد این کمپین که به ظاهر قرار بود کارگردانان و هنرمندان مختلف دیگری نیز به آن بپیوندند خیلی زود متوقف شده و به سرعت به دست بوجود آورندگان آن بایکوت شود و به فراموشی سپرده شود.

 

انتشار انبوه ویژه‌نامه اعتدال و تعامل در تحریف دیدگاه‌های امام خمینی در زمینه مبارزه با امریکا

از جمله دیگر وقایع جالب انجام شده جهت ترویج مصنوعی گفتمان دولت یازدهم استفاده از منابع عظیم دولتی جهت تحریف نظرات حضرت امام خمینی در زمینه مبارزه با استکبار بود. ویژه‌نامه اعتدال و تعامل که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی با همکاری ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی و شهرداری تهران در ۳۰ هزار نسخه و ۱۰۰ صفحه به چاپ رسید نمونه کمتر شنیده شده‌ای از حمایت‌های فرمایشی از روند دیپلماسی دولت است.

3

 

علاوه بر تیتر جالب انتخاب شده برای این نشریه بررسی محتوای آن به درک ابعاد تحریف نظریات امام کمک می‌کند. «اولویت امام خمینی امنیت و منافع ملی بود» به قلم محمد علی سبحانی، «وابستگی متقابل، تفسیر آرمان اقتصادی امام» به قلم سعید لیلاز، «اساس رابطه دوستی متقابل است» به قلم محمد علی بصیری، «سیاست خارجی اعتدال‌گرایانه امام خمینی» به قلم محمد شریعتی دهاقان، «منافع ملی اولویت سیاست خارجی امام بود» مصاحبه‌ای با سید محمد رضا خاتمی برادر رئیس جمهور اسبق، «صلح حدیبیه درس اعتدال و تعامل است» مصاحبه‌ای با پرویز کاظمی و همچنین گفتگوهایی با الهه کولایی، نجفقلی حبیبی و محمد علی ابطحی که این آخری ارتباطی هم با موضوع سیاست خارجی ندارد اصلی‌ترین مطالب این ویژه‌نامه هستند.

 

در مصاحبه قابل تأملی از قول محمد مقدم معاون بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با عنوان «برای امام تفاوتی بین ظلم ظالمان نبود» که به یکسان بودن روسیه و امریکا از نظر مستکبر بودن می‌پردازد(!) در این ویژه‌نامه می‌خوانیم: «اگر امام بود در بسیاری از این مسائل تجدید نظر می‌کرد. فراموش نکنیم که امام هیچگاه کلیت رابطه با امریکا را نفی نکرده است. امام نفی رابطه با قدرت‌های یزرگ را بر اساس عملکرد آن‌ها مطرح کرده است.»!

 

برگزاری مراسم تقدیر از دولت تدبیر و امید برای ورود یک کشتی به بندر!

یکی از اتفاقات جالب در زمینه تقدیرهای دولت تدبیر و امید از خودش برگزاری مراسم ورود کشتی لاینر هنگ کنگی «وان های»به بندر شهید رجایی در تیر ماه ۱۳۹۳ بود. مسئولین کشتیرانی که بعد از گذشتن ۶ ماه از توافق ژنو موفق شده بودند یک کشتی را بالاخره به بندر شهید رجایی بیاورند با این تصور که بالاخره تدابیر دولت توانسته است تحریم‌ها را به فروپاشی برساند مراسمی با حضور مسئولین جهت تقدیر برگزار کردند و با چاپ بنر و تبلیغاتی گسترده مدعی برداشته شدن تحریم بندر شهید رجایی شدند. در این باره عکس‌های جالبی هم در خبرگزاری‌ها منتشر شد.

10

 

خبرسازی گسترده با ادعای رفع شدن تحریم‌ها نیز در روزنامه‌های طرفدار دولت به سبک تمام اتفاقات این دوره قابل پیش بینی بود.

11

 

جالب اینجاست که با گذشت زمان خیلی زود مشخص شد که این گونه تقدیرها و خوش‌بینی‌های واهی تا چه میزان خامدستانه بوده است چرا که جز همان یک کشتی هنگ کنگی و یک کشتی دیگر سنگاپوری دیگر هیچ کشتی خارجی با گذشت بیش از یک سال از توافق ژنو وارد بنادر ایران نشده است و مسئولین کشتیرانی بالاخره بعد از یک سال اعتراف کرده‌اند که هیچ تحریمی هم علیه کشور برداشته نشده است.

 

برگزاری همایش دیپلماسی هسته‌ای در دانشگاه به دستور وزارت خارجه و با سخنرانی مسئولین وزارت خارجه

اتفاق جالب دیگری که در همین راستا افتاد برگزاری همایش یک روزه دیپلماسی هسته‌ای در دانشگاه علامه طباطبایی بود. این همایش که علی رغم ظاهر دانشگاهی آن با دستور خود وزارت خارجه در دانشگاه علامه برگزار شده بود با سخنرانی وزیر امور خارجه نیز همراه بود که تبدیل به سخنرانی تبلیغاتی یک طرفه و غیر آکادمیکی درباره سیاست‌های دیپلماتیک دولت نیز گردید. تعطیلی کلاس‌های دانشگاه جهت برگزاری این همایش از دیگر نکات جالب درباره برگزاری آن بود.

 

5

 

گذشته از ظاهر تبلیغاتی این نشست محمد کاظم سجاد پور که مدیر برگزاری این همایش در دانشگاه علامه بود از دیپلمات‌های نزدیک به ظریف در وزارت خارجه محسوب می‌شود و تا کنون سه کتاب مشترک را نیز با وی به چاپ رسانده است. همچنین رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این نشست به برگزاری این نشست در پی درخواست وزارت خارجه صراحتاً اذعان کرد.

 

برگزاری تجمع دانشجویی تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد

اما در آخرین نمونه از این رفتارها اخیراً در رسانه‌ها اعلام شد که جمعی از تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در برابر نیروگاه بوشهر حلقه انسانی تشکیل داده‌اند. این خبر با پوشش برخی از روزنامه‌های طرفدار دولت نیز مواجه شد.

9

8

 

اما عکس‌های منتشر شده از این تجمع واقعیاتی را درباره آن روشن می‌کند. از جمله اینکه به وضوح برگزار کننده این تجمع خود دانشگاه آزاد بوده است و حرکتی فرمایشی است که به جای حرکتی دانشجویی جا زده شده است. درج آرم دانشگاه آزاد بر روی برگه‌ها و عدم درج نام تشکل‌ها که حاکی از بی‌اطلاعی منتشر کننده از تشکل‌های شرکت کننده در این تجمع بوده است تا حد زیادی روشن کننده نحوه برگزاری این تجمع است.

 

همچنین در نامه جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی خطاب به میرزاده رئیس دانشگاه آزاد درباره این تجمع به نکات جالبی اشاره شده است:

هزینه میتینگ سیاسی ۵روزه دانشگاه آزاد در بوشهر که از ۲۱بهمن ۱۳۹۳ تا ۲۶ بهمن به طول می انجامد از کجا تامین میشود؟
آیا صلاح بود حدود ۲۰۰نفر از اعضای تشکل های سیاسی با هواپیمای درجه ۱ (ایرباس معراج) برای شرکت در میتینگ های سیاسی از تهران به بوشهر بروند؟
چند درصد از شهریه دانشجویان صرف هزینه رفت و برگشت ۲۰۰نفر با هواپیمایی درجه یک به بوشهر میشود؟
“آقایان البته با هواپیما سری هم به شیراز زدند”
شاید بنا داشتند بر سر مزار حافظ حضور یابند و کسب رخصت سیاسی کنند!!
آیا میدانید هزینه اسکان و پذیرایی ۲۰۰نفر در ۵روز تقریبا برابر با چند روز اضافه کار یک کارمند است و یا اینکه چند کارگر باید برای ادامه تحصیل فرزندشان عرق بریزند تا آقایان به اسم فرهنگ و دانشگاه باشگاه داری سیاسی کنند؟
آیا دعوت از گروه کنسرت، موسیقی و گروه رقص کردی ارتباط ارگانیک با تشکلهای سیاسی دانشگاه دارد؟
آیا عادلانه است هزینه این ریخت و پاش ها را دانشجویان پرداخت کنند؟
آیا گزارشی از هزینه آتش بازی این مراسم به شما داده اند؟

 

در پیوست این نامه تصاویری از قایق‌سواری مختلط شرکت‌کنندگان در این تجمع نیز منتشر شده بود که بعضی از آن تصاویر را مشاهده می‌کنید:

1

2

 

به این ترتیب مشخص نیست روند صرف چنین هزینه‌هایی از بیت‌المال جهت شکل دادن حرکات مصنوعی و صحنه‌سازی جهت جلوه دادن اساتید، دانشجویان و مردم به عنوان حامیان این روند اشتباه چه زمانی جای خود را به در میان گذاشتن صادقانه واقعیات مذاکرات با مردم خواهد داد.

کلمات کلیدی

  • مطیع ولایت 0 0

    بهتراست دولت تدبیرخودش رادولت تزویربنامد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ارسال نظر

تریبون