تاریخ خبر: کد خبر: 4145

به جای دیپلمات‌ها دانشمندان هسته ای ما با دانشمندان غربی مذاکره کنند

محمدعلی رامین با بیان اینکه پیشنهاد دادم که به جای فرستادن یک تیم مذاکره‌کننده؛ دانشمندان هسته‌ای ایران را با دانشمندان هسته‌ای غرب وارد مذاکره کنند گفت: بی‌تردید با این کار دانشمندان غربی زیر سؤال رفته و دشمن در خانه خود کیش و مات می‌شود.

به جای دیپلمات‌ها دانشمندان هسته ای ما با دانشمندان غربی مذاکره کنند

به گزارش قاصدنیوز، محمدعلی رامین ظهر امروز در همایش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی اظهار داشت: بدون آرمان نمی‌توان تمدن‌سازی کرد و چشم‌انداز ملت ما در تمدن اسلامی ایجاد عدالت جهانی است، زیرا مسیر تمدن‌سازی باید از طریق دو مؤلفه پیشرفت و عدالت دنبال شود.

 

وی ادامه داد: افول تمدن‌ها ناشی از بی‌توجهی به اصول و مبانی، تضییع کردن حقوق و رها کردن تمدن‌های گذشته است و بی‌تردید اگر این اتفاقات روی بدهد، یکی از پایه‌های تمدن فرو می‌پاشد.

 

وی اصول تمدن‌سازی را شامل عدالت، معنویت و عقلانیت دانست و افزود: اگر عدالت را حاکم نکنیم آن حکومت تضعیف شده و به زودی نابود می‌شود.

 

مشاور مطبوعاتی دولت نهم تصریح کرد: اگر در رفتارهایمان تواضع نداشته باشیم، اصول رفتاری به هم ریخته و باز هم شاهد فروپاشی تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و حکومت‌ها هستیم؛ متوصل شدن به فروع و مسائل جانبی و غیراصلی مایه مرگ تمدن‌هاست.

 

وی تأکید کرد: اگر از 100 درصد جامعه تنها مصالح یک درصد را در نظر بگیریم و به 99 درصد جامعه بی‌تفاوت باشیم و از سوی دیگر برای یک آقازاده وقت دادگاه را چند سال بگیریم و درنهایت به نتیجه هم نرسیم، این باعث شکست حکومت‌ها می‌شود.

 

رامین با تأکید بر اینکه اراذلی که امروز در تمدن غرب حاکم هستند، عامل اصلی افول و سقوط تمدن غرب هستند افزود: ابرقدرتی همانند آمریکا که پس از جنگ جهانی دوم توانست بر سراسر عالم مسلط شود، دارای رؤسای جمهوری نظیر کندی بود که او هم در نهایت به مسیر فساد و فحشا گرفتار شد، بنابراین وقتی هرزگان به تمام معنا در جوامع غربی حاکم شوند، آنگاه سرنوشت مردم این جوامع نابودی است.

 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون جوامع غربی غرق در فساد هستند و سیاستگذاران در باتلاق لجن و تباهی گرفتار بوده و اصالت‌های فردی این جوامع را به نابودی کشانده است؛ آنها در شرایطی قرار دارند که همجنس‌بازان در سرنوشت ملت‌شان مسلط شده و این مصیبتی بزرگ است که دیر یا زود سقوط تمدن غرب را در پی خواهد داشت. 

 

به گفته وی، اینکه انسان فاضل و خیرخواه هیچ نقشی در سرنوشت جامعه خود نداشته باشد باعث سقوط فرهنگ و تمدن می‌شود.

 

معاون اسبق مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرد به آخر خط رسیده محکوم به انهدام است، گفت: فرد از درون خود را نابود کرده و امروز بهترین شرایطش برای اینکه جوانان ما برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی چاره‌اندیشی کنند.

 

رامین با اشاره به مؤلفه‌های ایجاد تمدنی که باید تأسیس شود، گفت: نخستین مؤلفه ایجاد تمدن، وجود یک مکتب فکری فراگیر است و ما باید در ایجاد تمدن اسلامی بدانیم که بدون آرمان و حرکت در مسیر عدالت نمی‌توان کاری از پیش برد.

 

وی تصریح کرد: چشم‌انداز ما در تمدن اسلامی این است که انسان را به جایگاه اصلی خود یعنی خلیفة‌الهی برگردانیم، البته این دقیقاً برعکس تمدن غرب است که انسان را جایگزین خدا کرده است، زیرا ما می‌خواهیم انسان را جانشین خدا قرار دهیم.

 

این مسئول اسبق ارشاد، مؤلفه سوم تمدن اسلامی را به وجود انسان مطلوب و کمال‌طلب مربوط دانست و افزود: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، ما نیازمند انسان خودآگاه هستیم و مختصات این انسان این است که اجازه نمی‌دهد کسی یا کسانی شأن و جایگاه ممتاز او را تنزل داده و روحیه خودباوری و خداباوری را در او بکشند؛ چنین انسانی مسئولیت‌پذیر، رسالت‌مدار و متعهد است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ما مسئولیت‌گریزی است و باید کاری کنیم که انسان در تراز تمدن اسلامی علی‌رغم مسئولیت‌پذیر بودن، دشمن‌شناس و تکلیف‌شناس نیز باشد.

 

رامین بیان کرد: در حال حاضر چندین سال است که آمریکایی‌ها از هر ایرانی 6 میلیون تومان گرو گرفته‌اند و در حقیقت حدود 150 میلیارد دلار از پول ملت ما در محاصره آمریکایی‌هاست و این شرایط را اراذل و اوباشی به وجود آوردند که خواهان حرکت در مسیر غرب و تمدن غربی‌ها بودند.

 

وی بیان کرد: چهار نفر در داخل کشور بحران اقتصادی و تحلیل‌ها را نصیب ملت ایران کردند تا آمریکا و اسرائیل ملت ما را در تنگنای اقتصادی قرار دهند که البته دو نفر از آنها در حصر هستند؛ یکی از این افراد گفته است ملت ایران هر چه در قانون اساسی برایش مشکل به وجود آورد، حذف می‌کند و در همین حال مجلس خبرگان نیز باید درست انتخاب شده تا در آینده مسئله رهبری، شورایی شود. 

 

رامین چهارمین رکن اساسی ایجاد تمدن اسلامی را داشتن رهبری توانا، مدیر، مدبر و حکیم دانست و گفت: حتی برای تمدن‌های مادی هم داشتن چنین رهبری ضروری است و نباید فراموش کنیم که برای رسیدن به چنین تمدنی نباید حق خود را به دشمن واگذار کنیم و باید از افرادی که دارای چنین روحیه‌ای هستند عبور کرده و تمدن اسلامی را بسازیم.

 

معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد تأکید کرد: در تمدن اسلامی برترین نقطه و امتیاز ما در عرصه جهانی وجود رهبری است، در جهان کدام رهبر توانسته کشورش را از یک کشور محاصره‌شده و تحریمی با داشتن یاران بی‌وفا و غیرمتعهد به کشوری با پیشرفتی فراگیر و با اقتدار تبدیل کند؟

 

وی ادامه داد: پاک‌ترین رهبر جهان در کشور ما وجود دارد و ما با همین عنصر می‌توانیم به سرعت تمدن جهانی ایجاد کنیم، رهبری که صلح و امنیت، عقلانیت و پیشرفت را در عمل اثبات کرده و نشان داده است.

 

وی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی ما رهبری حجت خدا بر روی زمین است، افزود: رهبر ما ملت را به سوی خدا و نه به سوی خود دعوت می‌کند و این در حالی است که اکثر رهبران و احزاب در دنیا مردم را به سوی خود دعوت می‌کنند، لذا ما باید این نعمت و ظرفیت را قدر دانسته و از آن به درستی بهره ببریم.

 

معاون اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برای تمدن‌سازی به انسان احتیاج داریم و با توجه به اینکه تعبیر بیداری دانشجویان را امام خامنه‌ای به کار برده، باید از این مقوله برای تربیت انسان‌ها استفاده کنیم، بیداری دانشجویان، بیداری جوانان است و نباید از این مقوله غافل شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: ما هم‌اکنون 12 سال است که با غرب وارد مذاکرات هسته‌ای شده‌ایم و از روز اول نیز به دوستان چند پیشنهاد دادم و گفتم شما در مذاکره با مفاهیم و مکتب فکری خود با آنها گفت‌وگو کنید و بازی آنها را به هم بزنید.

 

رامین تصریح کرد: پیشنهاد دادم که به جای فرستادن یک تیم مذاکره‌کننده که تنها کار و پز و افتخارش گشتن در خیابان‌های پاریس است؛ دانشمندان هسته‌ای ایران را با دانشمندان هسته‌ای غرب وارد مذاکره کرده، طوری که دانشمندان ما از غربی‌ها سؤال کنند که چرا حاصل دانش شما علیه بشریت به کار گرفته شود؟ بی‌تردید با این کار تمام دانشمندان هسته‌ای غرب زیر سؤال رفته و یک جنگ روانی به راه می‌افتد و دشمن در خانه خود کیش و مات می‌شود.

 

وی در رابطه با نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی نیز گفت: این نامه بازتاب‌های گسترده و بسیار عالی داشت و توانستیم توسط این نامه یک نهضت جهانی را در غرب به وجود آوریم.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون