تاریخ خبر: کد خبر: 3843

جریان موسوم به «اصلاحات» خطرناک‌تر از شارلی ابدو+عکس

اگر این روزها هفته‌نامه شارلی به خاطر اهانت به پیامبر اسلام موجب آزرده‌خاطر شدن مردم مسلمان ایران شده، در دوران محمد خاتمی، اهانت‌ها و جسارت‌های به مراتب شدیدتری نسبت به مقدسات دینی مردم مطرح می‌شد. به عبارتی آنچه شارلی ابدو غیرمسلمان انجام داد در مقایسه با آنچه جریان اصلاحات به اصطلاح مسلمان در دوران محمد خاتمی از خود نشان داد، مقیاس کوچکی است

جریان موسوم به «اصلاحات» خطرناک‌تر از شارلی ابدو+عکس

برای آنهایی که مبانی جریان اصلاح‌طلبی را می‌شناسند؛ رفتار یک روزنامه اخیراً توقیف شده در حمایت از هفته‌نامه موهن «شارلی» چندان عجیب نبود.

 

شعار «من شارلی هستم» در واقع حمایت از رویکردی است که حمایت از آزادی بیان به قیمت حمله به مقدسات و باورهای دینی را مجاز می‌داند. بر همین اساس جریان دین‌گریز غربی، به بهانه ماجرای مشکوک حمله به شارلی ابدو، این شعار را مطرح کرد.

 

به گزارش قاصدنیوز، توهین به مقدسات، بویژه مقدسات اسلامی سال‌هاست در غرب به صورت یک راهبرد ویژه در دستور کار است. این رویکرد برای مقابله با اسلامگرایی دنبال می‌شود و همزمان با آن با ایجاد گروه‌های تندرو به نام اسلام، تلاش می‌کنند یک نزاع نمایشی میان تندروهای خودساخته و جریان اهانت‌کننده به مقدسات ایجاد کنند.

 

شعار من شارلی هستم نیز در واقع شعاری است که در این نزاع ساختگی تولید شده است تا به بهانه تروریسم، از خط اهانت به مقدسات حمایت شود. در ایران نیز ناگهان یک روزنامه وابسته به جریان اصلاحات که در دفاع از عملکرد دولت روحانی منتشر شد؛ رسما از این شعار اعلام حمایت کرد اما همانگونه که گفته شد این اقدام روزنامه یادشده، برای آنهایی که مبانی جریان اصلاحات را می‌شناسند، چندان عجیب نبود چراکه اساسا مبانی عقیدتی جریان اصلاح‌طلبی در تعارض با گفتمان دینی تعریف شده است و به همین دلیل آنها بارها و صراحتا، دین را مانع تحقق اهداف خود در ایران دانسته‌اند.

 

این ادعای ما نیست؛ بلکه اظهارنظرهای صریح تئوریسین‌ها و چهره‌های شاخص جریان اصلاحات است که بارها و بارها اعلام کردند به دلیل تقیدات دینی مردم ایران؛ آنها نتوانسته و نمی‌توانند اهداف خود را محقق کنند. جریان اصلاحات اگرچه در ظاهر برای تصحیح امور ایجاد شد اما به سرعت ساختارها را هدف قرار داد.

 

آنها برای ساختارشکنی به سرعت وارد میدان شدند اما به همان سرعت متوجه شدند در جامعه ایرانی با سد بزرگی به نام «دین» مواجهند. به همین دلیل صراحتا اعلام کردند برای ساختارشکنی و در ادامه براندازی جمهوری اسلامی، باید باورها و بنیان‌های عقیدتی را کمرنگ کنند. به همین دلیل حمله آنها به مقدسات دینی و تشکیک در باورهای مردم متدین آغاز شد.

 

اگر این روزها هفته‌نامه شارلی به خاطر اهانت به پیامبر اسلام موجب آزرده‌خاطر شدن مردم مسلمان ایران شده، در دوران محمد خاتمی، اهانت‌ها و جسارت‌های به مراتب شدیدتری نسبت به مقدسات دینی مردم مطرح می‌شد.

 

به عبارتی آنچه شارلی ابدو غیرمسلمان انجام داد در مقایسه با آنچه جریان اصلاحات به اصطلاح مسلمان در دوران محمد خاتمی از خود نشان داد، مقیاس کوچکی است البته طی یک سال و نیم اخیر، نیز جریان اهانت‌کننده به مقدسات اسلامی، باز هم عرصه را برای حمله به مقدسات فراهم دیده است به‌گونه‌ای که سال گذشته و در فرصت کوتاهی در چند نوبت نسبت به ولایت حضرت علی (ع) تشکیک و به حضرت زهرا(س) نیز اهانت شد.

 

حتی روزنامه آسمان که مدیران آن همین باند روزنامه توقیف شده «مردم امروز» بودند نیز به دلیل اهانت به قرآن توقیف شد. به عبارتی کاملا مشاهده می‌شود که روند اهانت به مقدسات یک بار دیگر و طی یک سال و نیم اخیر شدت گرفته است. در ادامه این گزارش، برخی و تنها بخش کوچکی از اهانت‌های اصلاح‌طلبان در دوره محمد خاتمی آورده می‌شود تا مشخص شود اگر روزنامه‌های آنان از شارلی کثیف حمایت می‌کنند، به‌خاطر اعتقادات مشترک آنها نسبت به دین و مقدسات دینی است.

 

 

newspaperb_132188

برای بزرگ شدن کلیک کنید

 

منبع:روزنامه وطن امروز

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون