تاریخ خبر: کد خبر: 3694

رسایی: یک موی روحانی را به انگلیس خبیث ترجیح می‌دهم

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان تشریح دلایل محکومیت ایران در پرونده کرسنت گفت: اگر بخواهیم از پرونده کرسنت سربلند بیرون بیاییم باید زنگنه از مقامش برکنار شود.

به گزارش قاصدنیوز، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیر مسئول هفته‌نامه 9 دی، در زمره نمایندگان است که نطق‌های جنجالیش در مجلس به نام بوده و همواره تحلیل‌ها و صحبت‌های فراوانی را به همراه داشته است، رسایی در روزهای اخیر به منظور سخنرانی در جمع دانشگاهیان و فعالان سیاسی به مشهد سفر کرده که خبرگزاری فارس خراسان رضوی به بهانه این سفر با وی گفت‌وگویی پیرامون آخرین وضعیت پرونده کرسنت و تشریح فضای نقد دولت یازدهم داشته که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

 

*تشریح دلایل محکومیت ایران در پرونده کرسنت/زنگنه از حقوق ملت ایران نتوانست دفاع کند

فارس: در ابتدا در مورد آخرین وضعیت پرونده کرسنت توضیحاتی ارائه بفرمائید، اینکه در نهایت چه می‎‌شود و راهکار برون رفت از آن چیست؟

رسایی: در مورد آخرین وضعیت پرونده کرسنت باید گفت، از نظر شورای عالی امنیت ملی این پرونده منع قبلی را نداشته و رسانه‌ها می‌توانند به این مسئله بپردازند.

 

همچنین الیاس نادران هم سئوال خود را در مورد پرونده کرسنت مطرح کرده و قرار است طرح این سئوال در صحن علنی بیاید، نکته اینجاست که زنگنه، وزیر نفت نتوانست در این مورد از حقوق جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و در حال حاضر در دادگاه لاهه محکوم شده‌ایم، این محکومیت هم شامل پرداخت جریمه و هم اصل آن می‌شود و از این حیث ضرر و زیان هنگفتی بر ما متحمل شده است.

 

در این میان موضع اینجاست که دادگاه لاهه دلیلش برای محکومیت ما این بوده که اگر جمهوری اسلامی ایران مدعی و قائل بر این بوده که در پشت پرونده کرسنت فساد و رشوه وجود داشته، پس چرا کسانی که در این پرونده نقش داشته‌اند در حال حاضر در این نظام مشغول به فعالیت در مناصب مختلف هستند.

 

*شرط سربلندی در پرونده کرسنت، برکناری زنگنه/مجلس تقصیرکار است

بیژن زنگنه در آن زمان در این پرونده نقش داشته و همچنین جوادی که در آن زمان مدیر گاز بوده نیز در حال حاضر مدیر نفت است، حالا هم در این نظام زنگنه وزیر نفت و جوادی مدیر نفت بوده و لاهه می‌گوید با منصب داشتن این آقایان مشخص است که خود ما نیز بر فساد این پرونده قائل نیستیم و لذا ما را محکوم کرده است.

 

در زمینه پرونده کرسنت باید گفت مجلس هم تقصیرکار است، نباید به زنگنه رأی می‌داد، آن موقع ما همه گفتیم که رأی ندهید ولی زنگنه سر نمایندگان را شیره مالید و گفت دو ماهه موضوع پرونده کرسنت را حل می‌کند ولی نتوانست و امروز حق این است که اگر بخواهیم از پرونده کرسنت سربلند بیرون بیاییم باید زنگنه از مقامش برکنار شود.

 

 

*دولت یازدهم، کم‌تحمل‌ترین دولت در نقدپذیری/منتقدین روحانی منتقدین نجیبی هستند

فارس: تحلیل جنابعالی از فضای نقد و انتقاد در دولت یازدهم چگونه است؟ این موضوع را با توجه به اینکه خودتان از منتقدین دولت آقای روحانی هستید تشریح کنید.

رسایی: حقیقتا باید گفت دولت روحانی کم تحمل‌ترین دولت در زمینه نقدپذیری بوده که میزان این کم‌تحملی حتی نسبت به دولت سازندگی بیشتر است، روحانی تاکنون 45 بار منتقدان خود را با کلمات نامناسب نظیر بی‌سواد و تازه به دوران رسیده و بروید به جهنم خطاب کرده است.

 

این صحیح نیست که دولت از نقد در تریبون استقبال و بعد این چنین با منتقدان برخورد کند، دولت باید بداند این نقدها سازنده بوده و به دولت کمک می‌کند.

 

*منتقد دولتم اما گفته‌ام یک موی روحانی را به انگلیس خبیث ترجیح می‌دهم

نکته مهم دیگر در باب فضای نقد و انتقاد در دولت این بوده که باید گفت منتقدین دولت منتقدین نجیبی هستند، بنده خودم منتقد دولت آقای روحانی هستم اما بارها در مجلس گفته‌ام که یک موی آقای روحانی را به انگلیس خبیث ترجیح می‌دهم.

 

اگر شما یک منتقد دولت احمدی‌نژاد را پیدا کردید که نه در تریبون عمومی و مجلس بلکه حتی در یک مجلس خصوصی بگوید رئیس جمهور را بر دشمنان کشور ترجیح می‌دهد من به شما جایزه می‌دهم، نه تنها این کار را نکردند بلکه دشمنان را بر افراد داخلی ترجیح دادند و علیه رای، نظام و کشور با دشمنان عهد و پیمان بستند.

ذکر این نکته حائز اهمیت بوده که آزادی بیان همواره در قالب سخن گفتن به منتقدین است و منتقد باید بتواند حرف خود را بزند تا اعتقاد به آزادی بیان را نشان دهد که متاسفانه این را در دولت شاهد نیستیم، دولت باید شرح صدر بیشتری داشته باشد و آستانه تحمل خود را در نقدپذیری بیشتر کند.

 

*سران فتنه برانداز و طرح فتنه 88 یک طرح براندازانه بوده است

فارس: چندی پیش شاهد صدور بیانیه‌ای از سوی سران فتنه بودیم، تحلیل خود را از صدور این بیانیه در تقارن با حماسه 9 دی بفرمائید.

رسایی: بله، چندی پیش در برخی سایت‌ها و رسانه‌های منسوب به سران فتنه و رسانه‌های بیگانه شاهد صدور بیانیه‌ای از سوی سران فتنه بودیم که در آن به دو مسئله اشاره شده بود.

 

در این بیانیه سران فتنه از این مسئله اظهار ناراحتی کرده‌اند که چرا به آنان برانداز گفته و اطلاق شده است و نکته دیگر اینکه آنها مدعی شده که از همان نخست گفته‌اند چرا ما را دادگاهی نمی‌کنید.

 

در مورد برانداز بودن سران فتنه باید گفت که با توجه به عملکرد آنان بعد از ایام انتخابات تا زمان حصر به دلیل انتخاب مسیری که همان مسیر منافقین و سلطنت‌طلبان بوده در حقیقت مطالبات موسوی نیز به ماهیت همان مطالبات جریان‌برانداز را به خود گرفت.

 

همین مطالبات در قالب تحریکات در کف خیابان‌ها، قانون‌شکنی و هجوم به پایگاه‌های بسیج نشان داده شد و تنها به این حد بسنده نکرده بلکه درروز عاشورای سال 88 به خیابان‌ها ریخته و با کف و سوت و هلهله به مبانی دینی و عاشورای حسینی اهانت کردند و در نهایت میرحسین موسوی اعلام کرد که اهانت‌کنندگان به مقدسات عده‌ای مردم خداجو بوده‌اند.

 

در مجلس هم بنده گفتم براندازی که شاخ و دم ندارد و رفتار میرحسین موسوی کاملا براندازانه بود.

 

همچنین بارها این را اعلام کرده‌ام که استارت و نقطه شروع فتنه 88 از نامه بی‌سلام و و‌السلام هاشمی رفسنجانی آغاز شد و نامه وی شیپور تمامی این اقدامات خرابکارانه سال 88 بود.

 

دومین نکته در بیانیه سران فتنه این بوده که آنها گفته‌اند، چرا ما را از روز نخست دادگاهی نکردند، در بیانیه شماره 10، میرحسین موسوی و کروبی مشروعیت دادگاه جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال بردند و اصلا دادگاه جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند بعد چطور مدعی شده‌اند که از روز نخست خواستار برگزاری دادگاه بوده‌اند؟

 

در حقیقت باید گفت سران فتنه در همان 9 دی از سوی مردم محاکمه شدند و به زودی در دادگاه به مجازات خود خواهند رسید چرا که سران فتنه برانداز و طرح فتنه 88 یک طرح براندازانه بوده است.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون