تاریخ خبر: کد خبر: 3633

فعالیت زیر زمینی در دانشگاه ها، برنامه آینده فتنه گران

خطیب این هفته نماز جمعه تهران دستگیری شیخ سلمان را یک عمل ضد قانونی و ضد مردمی دانست و به حکومت بحرین هشدار داد که نسبت به آزادی وی اقدام کنند.

فعالیت زیر زمینی در دانشگاه ها، برنامه آینده فتنه گران

به گزارش قاصد نیوز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره اینکه استکبار دشمن همیشگی شما است، بیان کرد: استکبار قصد جان و آبروی شما را دارد. انقلاب و نظام که ناموس شما هست، مورد هدف و تهدید استکبار است.
 

وی با اشاره به تکفیری ها و حکومت های مزدور منطقه گفت: این شیاطین هستند که به آنها خط می‌دهند و دلارهای خود را صرف تکفیری‌ها می‌کنند. باید دشمن بیرونی را جدی بگیریم، دشمن حتی کمش هم زیاد است مانند فقر، بیماری و درد که کم آن هم زیاد است. در رأس هر دشمنی نفس اماره است که نباید آن را از یاد ببریم.



حجت‌الاسلام صدیقی ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) خطاب به اعراب خاطر نشان کرد: شما میان صخره ها زندگی می کردید جایی که مارهای خطرناک بودند، آب آشامیدنی شما آلوده بود، اهل خشونت، بی رحمی، صفاکی و حتاکی بودید، فرهنگ و قانون، عاطفه، عقل و راهنما نداشتید و پیامبر اسلام(ص) برای شما همه چیز آورد. پیامبر(ص)، اعراب را که با یکدیگر نمی ساختند و همچنین عرب را با عجم مرتبط ساخت. در سنگر اتحاد، پیروزی های غیرمترقبه عاید آنها شد. پیامبر(ص) اخلاق و معارفی که در حیطه تجربه بشری نبود را آورد، انسان کامل در دامن پیغمبر(ص) تربیت می شود. امیدواریم همه در گفتن لااله الا الله صادق باشیم و همه بدانیم اتحاد، پیغمبر(ص) را خشنود و دشمنان پیامبر(ص) را مانوس می کند.
 

امام جمعه موقت تهران ضمن تجلیل و تکریم از مردم بیدار، بصیر و ولایت‌مدار گفت: این مردم در روز ۹ دی در شهرهای مختلف با اجتماعات باشکوه به فتنه‌گران هشدار دادند و توجه داشتند که فتنه ریشه‌کن نشده است.
 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: ریشه فتنه موجود است و طرفداران فتنه که در اقلیت محض هستند در برخی از ایام از جمله در ۱۶ آذر در برخی از دانشگاه ها از فتنه و فتنه‌گر حمایت کردند و نفوذ بعضی فتنه‌گرها و طرفداران فتنه در مجاری اجرایی کشور یک هشدار جدی است.
 

وی گفت: بعضی ها که در فتنه بازارگرمی می کردند اکنون شهر به شهر راه افتاده اند و دانشگاه ها نیز تبدیل به محل امن آنها شده است و برای انتخابات خبرگان و مجلس آینده تلاش می کنند که درخور شأن آنها نیست، اما می خواهند در مجلس و خبرگان دست داشته باشند تا در متزلزل کردن پایه های نظام در آینده فعال شوند.
 

حجت‌الاسلام صدیقی خطاب به این عده بیان کرد: چند بار می خواهید تجربه کنید؟ محور انقلاب و حضور مردم را ندیده اید؟ نصیحت می کنم هم به سران فتنه که بعضی ها در حصر و بعضی ها آزادند و در بعضی رسانه ها با وجود آنکه ممنوع التصویر هستند، مورد حمایت قرار می گیرند و امکانات وسیع از مجاری در اختیار دارند وهم به دیگران که توبه کنید.
 

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: آنها نشان داده اند که بر سر موضع خود هستند و اگر این مساله با حضور مردم و مسئولین معالجه نشود، در آینده مشکل‌ساز خواهد بود. مردم ما مصمم هستند که جلوی فتنه بایستند.
 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: اجلاس نماز نیز از وقایع مبارک است که ۲۳ سال است که برگزار می شود. پیام رهبر عزیز انقلاب به این اجلاس مثل همه پیام ها کارآمد بود و ایشان به کسانی که دست‌اندرکار بودند، فرمودند وقت آن رسیده که تاثیر حرکت را در مورد توسعه نمازگزاران از نظر کمی و میزان خشوع نمازگزاران در برابر پروردگار از نظر کیفی مورد بررسی قرار دهیم و این پیام به همه کسانی که از نظر دینی در توسعه مساجد و تامین امکانات در بالا بردن سطح نماز دست دارند، است.
 

وی ادامه داد: دولت و سازمان ها می توانند با فیلم، کتاب و ابزاری که در اختیار دارند، این ارزیابی را انجام دهند که تا چه اندازه جلو رفته ایم؟ و تا قله چقدر فاصله داریم؟
 

حجت‌الاسلام صدیقی ضمن تقدیر از ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش محمدرسول الله مقتدرانه و باشکوه اقتدار، جلال و تجهیزات کشورمان را به نمایش گذاشتند و با این نمایش که در آب های بین المللی به وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر با انواع نمایش های تاکتیکی و اقتداری صورت گرفت، دوستان داخل کشور دلگرم شدند و به کشورهای همسایه نیز این پیام رسید که اینقدر به دامن بیگانگان پناه نبرید، قدرت کافی در منطقه است و هر حرکت شری را ارتش ما می تواند در نطفه خفه کند.
 

امام جمعه موقت تهران به سالروز ۱۷ دی که مصادف با روز کشف حجاب از سوی رضاخان بوده است، اشاره کرد و گفت: حساسیت دنیای غرب به عفاف و حجاب زنان نشانه تاثیرگذاری حجاب در کاهش نفوذ استعمارگران است. آنچه آنها امروز با زن انجام می دهند، تحقیر زن و مردسالاری است.
 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران اضافه کرد: آنها، زن ها را برای ارتزاز مردان آماده می کنند، مقاماتشان حتی مقامات صهیونیستی با پوشش کافی و پاپیون ظاهر می شوند ولی زن های خود را بزک کرده و می‌آورند، یعنی شما عروسک ما هستید که نگاه کرده و کیف می کنیم.
 

وی تصریح کرد: حجاب، تاکید بر هویت زن است. یکی از نمایندگان مجلس انگلیس که به تازگی به ایران سفر داشته و روسری سر کرده، گفته بود هویت زن بودن خود را در ایران یافته و احساس مباهات می کردم. نباید حرکتمان در این باره انفعالی باشد و باید به ظلم بی امان که به جامعه زنان می شود و عنوان آن را آزادی زن گذاشته اند، هجوم ببریم.
 

حجت‌الاسلام صدیقی به دستگیری شیخ سلمان دبیرکل حزب الوفاق بحرین نیز اشاره کرده و افزود: این یک عمل ضد قانونی و ضد مردمی است، نمی توان گفت که در بحرین یک اقلیت سنی در مقابل اقلیت شیعی هستند. حکومت بحرین گمان می کند با تخریب، دستگیری و کشتار مردم می تواند حرکت را متوقف کند، اما چهار سال گذشته و این پدیده خاموش نشده است.
 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: ما به حکومت بحرین توصیه می کنیم به پیام آیت الله سیستانی توجه کنند که به آنها هشدار دادند و خواستار آزادی شیخ سلمان شدند. ما هم به حکومت بحرین هشدار می دهیم این خواسته قانونی و به حق مردم برای دریافت حقوق خود بر اساس شعارهای بین‌المللی است و بهتر است تا دیر نشده از راه شاه پهلوی، مبارک و دیگر اشرار منطقه دست بکشند.


منبع: رجا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون