تاریخ خبر: کد خبر: 3629

علم الهدی: ۹ دی تقابل حزب الله با حزب شیطان بود

امام جمعه مشهد مقدس گفت: حزب الله بود که حماسه ۹ دی را آفرید و در واقع می‌توان گفت که ۹ دی جریان مقابله حزب الله با حزب الشیطان بود.

علم الهدی: ۹ دی تقابل حزب الله با حزب شیطان بود

به گزارش قاصد نیوز ، آیت الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول درباره سبک زندگی اسلامی بود، حسب الامر مبارک مقام معظم رهبری بحث سبک زندگی اسلامی مورد گفت‌وگو قرار گرفت، در سرفصل‌های که ایشان مشخص فرمودند یک سرفصل درباره کسب و کار و درآمد در زندگی اسلامی بود.

 

وی افزود: امروز یکی از مشکلات بزرگ جامعه ما دغدغه اشتغال است و دغدغه دولتها نیز همین مسئله اشتغال نسل جوان بوده است، آیا راه حل آن در طرح‌ها و فعالیت و ابتکارات اقتصادی است؟ مسئله اشتغال قبل از اینکه یک موضوع اقتصادی باشد فرهنگی است زیرا در کشور مشکل فرهنگ اشتغال داریم.

 

آیت الله علم الهدی افزود: بعد از هشت سال دفاع مقدس، کشور در حال توسعه بوده است، کارنامه هر دولتی در این کشور حکایت از توسعه دارد اما از نظر نیروی انسانی دچار کمبود هستیم، بیش از دو میلیون افراد و اتباع خارجی به عنوان کاریابی وارد مملکت می‌شوند و کار پیدا می‌کنند و حتی ثروتمند می‌شوند اما بیش از دو میلیون جوان در همه زمانها در بیکاری و عدم اشتغال به سر می‌برند علت این مسئله چیست؟

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مشکل ما مشکل فرهنگ اشتغال است بیان کرد: مطالبه و توقع در فرهنگ اشتغال بالا است، جوانی مدرک می‌گیرد و به دنبال استخدام در یک نهاد دولتی و یا در یک شرکت است و تا یک کار اداری برایش پیدا نشود بیکار است.

 

آیت الله علم الهدی افزود: پس مشکل در بیکاری نیست و مقصر هم دولت نیست، مشکل در فرهنگ اشتغال است، کار در شان کسی نیست این افراد هستند که باید در شان کار باشند، امام صادق(ع) در مزرعه خود کار می‌کردند و یکی از اصحاب فرمود این کار شما نیست و امام فرمودند اتفاقا این کار من است پس مشکل ما فرهنگ اشتغال است.

 

وی بیان کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب در هیچ زمانی جریان حاکم در صدد تولید کار نبود و توقع ایجاد اشتغال هم نبود و امروز هم در هیچ کشوری اندازه ما این قدر توقع ایجاد اشتغال نیست پس این یک فرهنگ غلط است که باید صحیح شود، افراد ابتدا شان خود را تعریف می‌کنند و بعد دولت باید برایش کار تعریف کند. مگر دستگاه دولتی چقدر ظرفیت دارد؟ جوان باید دنبال ایجاد کار باشد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به دوران زندگی پیامبر اکرم(ص) افزود: در زمان ایشان زوجی در فقر به سر می‌بردند و کار به جایی رسید که قوت لایموت هم نداشتند، زن جوان به شوهرش گفت چرا در خانه نشسته‌ای؟ باید فکری کنی. جوان به تحریک همسرش خدمت پیغمبر رفت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جوان وارد مسجد شد و سلام بلندی به پیغمبر داد، پیغمبر چشمش به صورت این جوان افتاد و فرمودند: هر که از ما چیزی بخواهد به او می‌دهیم اما هر کس از ما بی نیازی بجوید خدا او را بی نیاز کند و پیغمبر با این حرف, زمینه سوال را از جوان گرفت.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: جوان به خانه بازگشت و در پاسخ به همسرش گفت گویا

پیامبر علم غیب دارد و ماجرا را برای همسرش شرح داد و زن شروع به توبیخ کردن همسرش کرد و جوان دوباره سراغ پیغمبر رفت و این بار سلام بلندتری کرد و پیغمبر سرشان را بالا کردند و بار دیگر همان جمله قبل را به جوان فرمودند که هر که از ما چیزی بخواهد به او می‌دهیم و هر که از ما بی نیازی بجوید خداوند او را بی نیاز کند و این بار هم جوان نتوانست چیزی بگوید و مجددا به خانه بازگشت و ماجرا را برای همسرش شرح داد.

 

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه این جوان برای بار سوم و با تحریک همسرش به سراغ پیغمبر اسلام رفت اظهار داشت: اما پیغمبر بار دیگر قبل از اینکه جوان شروع به صحبت کند همان جملات را فرمودند اما این بار جوان صبر کرد و نماز پیغمبر که تمام شد سراغ ایشان رفت و مشکل خودش را با پیغمبر مطرح کرد و پیغمبر به او فرمودند شغل تو چیست و او گفت شغل ندارم و پیغمبر فرمود تو مسلمانی و بیکار؟ ملعون است کسی که سربار دیگران باشد ولو اینکه این دیگران حتی پدر از جان عزیزترش باشد.

 

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: پیغمبر به او فرمود چه حرفه‌ای می‌توانی انجام دهی و جوان گفت تنها می‌توانم از بیابان خار جمع کنم و پیغمبر از یکی از حاضران مسجد سوال کرد آیا تبری اضافه داری که به این جوان عاریه دهی؟ و آن جوان تبر و ریسمانی به این جوان داد و جوان شروع به کار کرد.

 

وی بیان کرد: برادران و خواهران سبک زندگی اسلامی در مسئله اشتغال رواج نیافته است وگرنه در این کشور مشکل اشتغالی وجود نخواهد داشت، جوان بعد از مرز بلوغ اجتماعی باید دنبال کار برود.

 

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه امروز مشهد مقدس اظهار داشت: ایام مقارن با حماسه نهم دی ماه است و امسال خوشبختانه یادمان این حماسه با وجود عدم همراهی مناسب برخی دست اندرکاران و جریانهای سیاسی کوتاه فکر و کارشکنی تنگ نظرانه برخی مدیریت‌های دانشگاهی، با عظمت و توسعه قابل توجهی در تمام نقاط کشور برگزار شد و مردم یاد این حماسه بزرگ را بسیار گرامی داشتند.

 

وی افزود: در شهر مقدس مشهد هم موضع‌گیری شفاف و قابل تامل نماینده ولی فقیه، آیت الله واعظ طبسی از نظر همه جریانهای دینی استان مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: حماسه نهم دی یک جریان ماندگار در کشور خواهد بود اما نباید فقط یک نگاه حادثه‌ای به 9 دی داشته باشیم و نگاه باید جریانی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس دشمن جنگ سخت بر ما تحمیل کرد افزود: مردم پیروز شدند و دشمن را به عقب راندند و در فتنه 88 دشمن سرسخت ترین جنگ نرم را به ما تحمیل کرد و در حماسه 9 دی مردم ما نه تنها دشمن را شکست دادند بلکه تقابل حزب الله با حزب الشیطان نیز مشاهده شد و این رمز ماندگاری حماسه 9 دی است.

 

آیت الله علم الهدی گفت: قرآن در سوره مبارکه مجادله از آیه 14 تا 19 درباره تبیین حزب الشیطان صحبت شده است و قرآن می‌فرماید: ای پیغمبر آیا نمی‌بینی کسانی را که ولایت قومی را قبول کرده‌اند که خدا بر آن قوم غضب کرده است و نخستین نشانه حزب شیطان همکاری با قومی است که مغضوب خداوند است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد می‌فرماید شیطان با این خصوصیات بر آنها مسلط می‌شود و اینها حزب الشیطان را تشکیل می‌دهند و سرآغاز تشکیل حزب شیطان از همین قبول کردن ابتکار، نقشه، فتنه، توطئه و ولایت پذیری از قومی است که مغضوب خدا هستند و امروز روی کره زمین مصداق حزب شیطان غیر از آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها است.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: اینها دنبال یک بستر اجتماعی بودند و پیاده نظام خود را برای این جریان وارد کنند، سران فتنه جریان سازی کردند و آن بستر را در اردوکشی خیابانی به نام تقلب در انتخابات و ابطال انتخابات آماده کردند و دشمن پیاده نظام خود را وارد کرد و شعار «نه غزه و نه لبنان زنده باد ایران»، «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» سر داد و عکس امام راحل را پاره کردند و به مقدسات عاشورایی توهین کردند.

 

وی بیان کرد: هرگاه دشمن پیاده نظام خود را وارد کرد سران فتنه بیانیه دادند و کار دشمن را تائید کردند.

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: دفعه اول می‌گوئیم نفهمیدند، 17 بیانیه دادند و همه حرکات را تائید کردند، خجالت نمی‌کشند کسانی که از اینها می‌خواهند حمایت کنند؟

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید باید رابطه دوستی با دشمن خدا را قطع کرد اظهار داشت: کسانی که این کار را انجام می‌دهند طبق متن قرآن حزب الله هستند، روز 9 دی انسان‌هایی آمدند که قبلا به سران فتنه رای داده بودند اما روز 9 دی حماسه آفریدند و اظهار برائت کردند.

 

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: اینها از سران فتنه بریدند، زیرا اینها دشمن خدا و رسول خدا بودند، حجت امام معصوم در زمان غیبت در بین ما، ولی امر است، کسانی که شعار دادند مرگ بر اصل ولایت فقیه، این مرگ بر شخص نیست بلکه مرگ بر حجیت امام زمان است. آیا دشمنی خدا و رسول از اینها بالاتر می‌خواهید؟ خب سران فتنه هم اینها را تائید می‌کردند اما عده‌ای سریعا اظهار برائت کردند و اینها حزب الله بودند که حماسه 9 دی را آفریدند و 9 دی جریان مقابله حزب الله با حزب الشیطان بود.

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون