تاریخ خبر: کد خبر: 3534

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی:

ناگفته‌ها و اخبار سنگینی از فتنه88 وجود دارد

این یک جنگ بر علیه جمهوری اسلامی بود؛ از لحاظ فقهی به این عمل بغی و طغیانگری اطلاق می‌شود و حکم عاملان آن در اسلام، اعدام است

ناگفته‌ها و اخبار سنگینی از فتنه88 وجود دارد

به گزارش قاصدنیوز، جواد کریمی‌قدوسی در گفتگو با واحد خبری ستاد مردمی بزرگداشت حماسه ۹ دی خراسان رضوی اظهار داشت: حماسه ۹ دی در برابر یکی از سخت‌ترین حوادث دوران انقلاب به وجود آمد؛ مانند حماسه دفاع مقدس که در برابر یک هجوم خارجی شکل گرفت و ملت هشت سال با اتکا به جایگاه رهبری در آن زمان توانستند جبهه‌های سخت و دشواری را مدیریت و فرماندهی و در برابر ارتش‌های جهان مقاومت کنند و به پیروزی‌های بزرگی دست یابند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حماسه ۹ دی نیز به لحاظ خطر و تهدید برای انقلاب کمتر از حماسه دفاع مقدس نبود بلکه در ابعادی تهدیدات فتنه ۸۸ به مراتب از حمله نظامی گسترده به ایران خطرناک‌تر بود.

 

وی ادامه داد: اینجا حضور مردم بسیار سخت‌تر و دشوارتر از زمان حضرت امام(ره) برای حضور در جبهه بود. در آن مقطع چهره دشمن، کاملا شناخته شده بود؛ زیرا دشمن، خارجی بود و با ابزاری کاملا نظامی و سلاح‌های پیشرفته آمده بود و آثار این حمله نیز شهدای زیاد و تخریب، آوارگی، موشک، انفجار، بمباران و این‌گونه مسائل بود و دشمن علائم کاملا روشن و آشکار داشت.

 

حماسه ۹ دی با اتکای مردم به محور ولایت فقیه شکل گرفت

کریمی افزود: در حماسه ۹ دی که مقابل فتنه به‌وجود آمد، تشخیص ابزارهای دشمن به مراتب پیچیده‌تر از ابزار دشمنی در دفاع مقدس بود. شناسایی فرماندهان فتنه ۸۸ به مراتب سخت‌تر از فرماندهان نظامی صدام و کشورهای مرتجع منطقه بود و آثار به‌جای مانده از فتنه ۸۸ هم به مراتب درک و شناسایی آن دشوارتر از آثار ویرانگر جنگ در خیابان‌ها بود.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ولی می‌بینیم که این حماسه با اتکا به محور ولایت فقیه شکل می‌گیرد و در این عصر و زمان رهبر معظم انقلاب توانستند در یک دوره حداقل ۲۰ ساله مردم را آماده کنند برای مواجه‌شدن با تهدید بزرگی به نام فتنه.

 

هدف آمریکا و دشمنان ملت ایران، سلب استقلال کشور بود

کریمی‌قدوسی گفت: تلاش رهبر معظم انقلاب این بود که مرز بین حق و باطل را کاملا تبیین کنند و به تدریج مردم با شناخت دقیق و تحلیل صحیح بتوانند دشمنی با انقلاب و ارزش‌ها را در چهره و سیما و شناسنامه‌ افراد باسابقه‌ای که زمانی در انقلاب مسئولیت داشتند و مقاماتی را به خود اختصاص داده و جزء پیشکسوتان بودند، شناسایی کنند.

 

وی گفت: این کار بسیار دشوار و سختی بود و خطر هم به مراتب از دوران دفاع مقدس شدت بیشتری داشت که در آنجا برخی از سرزمین ما از دست رفته بود و آن را رزمندگان پس گرفتند و اینجا استقلال کشور در برابر آمریکا و دشمنان این ملت زیر سوال رفت و هدف، سلب استقلال کشور بود.

 

مردم انتظار داشتند عاملان فتنه اعدام شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: این یک جنگ بر علیه جمهوری اسلامی و امنیت بود؛ از لحاظ فقهی به این عمل بغی و طغیانگری اطلاق می‌شود و حکم عاملان آن در اسلام، اعدام است و آنچه مشخص بود، انتظار مردم برای اجرای این حکم در مورد سران فتنه بود.

 

وی بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی نمایندگان با شعار مرگ بر سران فتنه کفن پوشیدند و راهپیمایی کردند و شعار آنها مرگ بر سران فتنه بود و اصرار آنها این بود که حکم اجرا بشود و حتی جمعی از نمایندگان در اوایل فتنه ۸۸ به اتفاق ۳۰ نفر خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و حرف مردم را به ایشان مطرح نموده و عرض کردیم مردم می‌خواهند سران فتنه محاکمه بشوند و به اشد مجازات برسند ولی ایشان تأکید داشتند که باید صبر و حوصله به خرج داد تا مردم خوب متوجه ماهیت آنها بشوند.

 

عدم شفافیت مواضع رئیس‌جمهور به باقی‌مانده‌های فتنه ۸۸ کمک می‌کند

کریمی‌قدوسی تأکید کرد: بنابراین امروز این موج جدیدی که به وجود آمده همان باقی‌مانده فتنه ۸۸ هستند که متأسفانه از بستر مسئولان دولتی و شخص آقای رئیس‌جمهور و برخی وزرا استفاده می‌کنند و عدم شفافیت مواضع رئیس‌جمهور به این موضوع کمک می‌کند.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما مشکلاتی در آینده داشته باشیم که با توجه به بصیرت مردم، به‌وجود نمی‌آید، آقای رئیس جمهور باید شخصا پاسخگو باشند و ایشان هم باید به کارنامه رؤسای جمهور سابق نگاه کنند و عبرت بگیرند و اجازه ندهند کسانی از ایشان در جایگاه رئیس‌جمهور بخواهند به گونه‌ای صحبت کند که گویا نظر ایشان هم این است که یک لکه‌ای بوده و باید پاک شود و فراموش کنیم.

 

اخبار سنگینی وجود دارد که شاید شنیدنش زود باشد

وی اظهار کرد: ملت پای حماسه ۹ دی ایستاده‌اند و احساس ما این است که مردم باید از جزئیات فتنه بیشتر بدانند و اگر مسئولان امنیتی و قضایی مصلحت بدانند در سالگرد حماسه ۹ دی امسال بخش کوچک دیگری از وقایع پشت صحنه و ارتباطات خارجی و هماهنگی با کشورهای معاند و دشمن که این سران فتنه برای جلب حمایت با آنها هماهنگ کرده بودند، به اطلاع مردم برسد.

 

کریمی ادامه داد: مسئولان نگذارند این جوّی که مدیریت می‌شود و می‌خواهد القا بحران مصنوعی کند، بتواند کار خودش را پیش ببرد و این با اطلاع‌رسانی دقیق‌تر برای مردم می‌تواند مانع این کار بشود؛ البته اخبار سنگینی وجود دارد که شاید شنیدن آن زود باشد ولی مناسب است که ملت بدانند که چه خطر بزرگی از راه انقلاب دفع شد.

 

امیدواریم روزی برسد که جامعه پذیرای محاکمه فتنه‌گران شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ناگفته‌های فراوانی از فتنه ۸۸ وجود دارد و رهبری فرمودند ۱۵ سال دیگر قلم‌های بسته‌شده روان می‌شود و امروز قلم‌ها بسته است و هنوز گفته نمی‌شود و مسائل خیلی بیشتر از این‌هاست که آنها بخواهند دو بردارند و ادعا بکنند.

 

وی ادمه داد: اینها مصداق بغی هستند و کمترین حکم این‌ها اعدام است و امیدواریم روزی برسد با اطلاعاتی که داده می‌شود جامعه پذیرای یک محاکمه بشود تا موجب عبرت‌شده و آیندگان در این جایگاه به‌ویژه رئیس جمهور یا وزیر یا نماینده و یا استاندار نتواند از امت اسلامی رأی بگیرد و از ابزار قدرت جمهوری بر علیه امنیت مردم استفاده کند؛ کجای دنیا اسم این را آزادی می‌گذارند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون