تاریخ خبر: کد خبر: 2666

کریمی‌قدوسی:

مجلس به دنبال تصویب قانون عدم بکارگیری عناصر فتنه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» گفت: در این قانون رئیس‌جمهور و وزراء ملزم می‌شوند معاونان پارلمانی و مدیرانی که در فتنه ۸۸ نقش داشته‌اند را تغییر و از بکارگیری آنها خودداری کنند

مجلس به دنبال تصویب قانون عدم بکارگیری عناصر فتنه است

به گزارش قاصدنیوز، جواد کریمی‌قدوسی در گفتگو با نسیم تصریح کرد: ما دنبال طرحی بودیم که تبدیل به قانون شود و طی آن قانون رئیس جمهور و وزرا ملزم می‌شدند که معاونان پارلمانی و یا مدیرانی که در فتنه 88 نقش داشتند را تغییر و از بکارگیری آنها خودداری کنند. این پیگیری هنوز هم ادامه دارد و به دنبال آن هستیم که در سطح گسترده و کشوری، مجلس دست به شناسایی عناصر فتنه‌ای بزند که توسط وزارتخانه‌ها در دستگاه‌ها و نهاد‌ها بکار گرفته شده‌اند و با ظرفیت قانون و آیین‌نامه مجلس، آنها را به قوه قضائیه معرفی کند. مجید انصاری از جریان فتنه برائت کرده بود و من در نطق مجلس از ایشان تجلیل کردم اما بعد گفت که من چنین حرف‌هایی نزدم، من گفتم اگر چنین حرف‌هایی نزدی، تکذیب کن، تکذیب شما یعنی تکذیب برائت فتنه، آیا جرئت چنین عملی را دارید.

 

آقای ظریف قبل از نیویورک باید به صحن مجلس می‌آمد و به شش سوال نمایندگان جواب می‌داد، از قبل امضا توافق ژنو تا وین، شش نفر از نمایندگان سوال داشتند اما آقای لاریجانی این سوالات را نگه داشت و تأکید داشت که بگذارید تیم مذاکره‌کننده کارشان را پیش ببرند و طرح این سوالات موجب می‌شود که بگویند نمایندگان نگذاشتند ما کارمان را انجام بدهیم. نهایتا این شش سوال در یک سوال ادغام و به ظریف ابلاغ شد، ایشان هم نامه زد که در حال تدارک سفر به نیویورک هستم و پس از برگشت، به صحن مجلس می‌آیم. زمان سوال ما گذشته و بزودی سوال از ظریف را مطرح می‌کنیم، عمدتا در فضای مذاکرات ناگفته‌هایی است که تاکنون به نمایندگان نگفته‌اند. حدود یک‌سال از توافقات و مذاکرات گذشته و مشخص شد که چیزی جز تشدید تحریم و تحقیر بدست نیامده است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون