تاریخ خبر: کد خبر: 2979

تجمع هسته ای در تهران/ روز سوم آذر نماد «استقامت ملی» باشد+عکس

دانشجویان دانشگاه‌های کشور با تجمع در مقابل راکتور تحقیقاتی تهران ضمن هشدار در خصوص قربانی شدن پیشرفت‌های هسته‌ای کشور به پای وعده‌های دروغین آمریکا، خطاب به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای اعلام کردند: سوم آذر ۹۳ را به عنوان روز «استقامت ملی» رقم بزنید.

به گزاش قاصدنیوز، دانشجویان دانشگاه‌های کشور صبح امروز (یکشنبه) در راستای هشدار نسبت به قربانی شدن پیشرفت هسته‌ای کشور به امید قول‌های دروغین آمریکا و حمایت از دستاوردهای هسته‌ای کشور در مقابل راکتور تحقیقاتی تهران تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع  با در دست داشتن پلاکاردهایی اعلام کردند: «امیدواریم پشت درب‌های هتل کوبورگ غیرت ایرانی حفظ شود»، «رآکتور آب سنگین اراک خط قرمز ماست»، «مسئله صنعت موشکی غیر قابل مذاکره است»، «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست».

 

در این تجمع دانشجویان با در دست داشتن کارت دانشجویی نمادین شهید مصطفی احمدی روشن، ضمن حمایت از پیشرفت‌های هسته‌ای کشور، اعلام کردند: ما دانشجویان نمی‌گذاریم پیشرفت کشور متوقف شود. ما از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم پیشرفت کشور را به پای وعده‌های دروغین آمریکا قربانی نکند.

 

تجمع هسته ای راکتور تهران

 

*دشمن به دنبال جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ایران است

در ادامه این تجمع دانشجویی، محمد‌حسین رحمانی نماینده بسیج دانشجویی اظهار داشت: خواسته ما لغو یکباره همه تحریم‌ها است و نه تعلیق تحریم‌ها در مدت طولانی.

 

نماینده بسیج دانشجویی ادامه داد: نیاز قطعی کشور طبق فرموده مقام معظم رهبری 190 هزار سو است و پایین آمدن از این میزان یعنی رد شدن از خطوط قرمز که ما دانشجویان اجازه عقب‌نشینی از خطوط قرمز نظام را نخواهیم داد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: تاسیسات فردو یکی از دستاوردهای هسته‌ای کشور ماست که نباید تعطیل شود.

 

این فعال دانشجویی با اشاره به توانایی دانشجویان و نخبگان کشور در رسیدن به قله‌های علمی گفت: مسئولان باید در نظر داشته باشند که ساخت نیروگاه هسته‌ای در داخل کشور یکی از قله‌های علمی ماست.

تجمع هسته ای راکتور تهران

نماینده بسیج دانشجویی افزود: قرارداد بستن با کشورهای خارجی در خصوص ساخت نیروگاه هسته‌ای به معنی نادیده گرفتن ظرفیت نیروی نخبه و جوان داخل کشور است.

 

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دولتمردان و مسئولان بدانند مردم ضمن حمایت از آنان از حقوق‌شان کوتاه نخواهند آمد. ما می‌توانیم با نیروی داخلی به پیشرفت‌های هسته‌ای و اقتصادی برسیم.

 

این فعال دانشجویی در پایان سخنان خود با بیان اینکه توافق هسته‌ای به هر قیمتی قابل قبول نیست گفت: هدف ما پیشرفت علمی و اقتصادی کشور است. این در حالی است که دشمن پیشرفت هسته‌ای، علمی و اقتصادی ما را هدف قرار داده است.

 

*روحانی دست نیازش را به سوی ملت دراز کند نه به سوی آمریکا

علی خلیلی دانشجوی دکترای علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه تجمع دانشجویان در مقابل راکتور تحقیقاتی تهران، گفت: این نوع تجمعات که توسط دانشجویان برگزار می‌شود بسیار قابل توجه است زیرا مبتنی بر آگاهی و همچنین مبتنی بر خواسته‌های ملت است.

 

وی افزود: پرونده هسته‌ای ما 11 سال است که با فراز و نشیب‌های بسیار در جریان است و بعد از اینکه توافق ژنو انجام شد رئیس‌جمهور نامه‌ای به رهبری و ملت نوشت و این توافق را یک پیروزی قلمداد کرد.

 

خلیلی خاطرنشان کرد: احقاق حقوق هسته‌ای و رفع همه تحریم‌ها دو مسئله‌ای است که ما از مذاکرات انتظار داشتیم ولی در توافق ژنو هیچکدام از این دو موضوع انجام نشد و معلوم نیست که روحانی به چه دلیلی توافق ژنو را به ملت و رهبری تبریک گفت.

 

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: توافقنامه ژنو پر از اغلاط ترجمه‌ای است و باعث تأسف است که رئیس‌جمهور چنین توافقنامه‌ای را به معنی پیروزی به حساب آوردند.

 

وی به روند مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: مطابق توافق ژنو در گام اول ایران متعهد شد از تحقیقات جاری گامی را فراتر نگذارد. آیا محروم کردن ایران از تحقیقات هسته‌ای به معنی به رسمیت شناخته شدن حق هسته‌ای ایران است؟ ایران متعهد شد غنی‌سازی بیش از 5درصد انجام ندهد آیا متوقف کردن غنی‌سازی بیش از 5 درصد و اکسید کردن اورانیوم غنی‌شده به معنی به دست آوردن حقوق هسته‌ای است.

تجمع هسته ای راکتور تهران

خلیلی خاطرنشان کرد: اگر حقوق هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شده است چرا حق نداریم در سانتریفیوژهایی که خودمان ساخته‌ایم گاز تزریق کنیم.

 

این فعال دانشجویی اظهار داشت:‌ کاش آقای رئیس‌جمهور حقوق نخوانده بود تا با خیال راحت می‌گفتیم رئیس‌جمهورمان معنای به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای را نمی‌داند.

 

وی با اشاره به گام نهایی مذاکرات تصریح کرد: ملت ایران باید بداند از این پس دولت آمریکا و کنگره آمریکا باید در خصوص تک تک موارد اظهارنظر کند و بدون نظر آنها نمی‌توانیم در رابطه با بحث هسته‌ای کاری انجام دهیم.

 

خلیلی خاطرنشان کرد:‌ روحانی باید بگوید به خاطر چشم‌پوشی از حقوق هسته‌ای چه به دست آورده‌ایم. ما اجازه نخواهیم داد احساس حقارتی که برخی‌ها در برابر کدخدا دارند به روح مقتدر ملت تزریق شود.

 

وی اظهار داشت: اگر بخواهند حقوق هسته‌ای و دستاوردهای هسته‌ای را از بین ببرند مسببان این کار نامشان در کنار مسئولان بی‌کفایت قاجار ثبت خواهد شد.

تجمع هسته ای راکتور تهران

این دانشجوی دوره دکترا گفت: برخلاف ادعای دولتمردان کنونی بخش‌های کلیدی صنعت هسته‌ای تقدیم دشمنان ملت شده است و تحریم‌های اصلی سر جای خود باقیمانده و همچنین قدرت موشکی ما نیز به مذاکره گذاشته شده است. سوم آذر 92 روز تسلیم کردن ایران به کدخدای جهان و تحقیر ملت است.

 

خلیلی در خاتمه اظهار داشت: اگر این مسیر غلط بخواهد ادامه پیدا کند و حقوق ملت تقدیم دشمنان شود ملت هرگز دولت مردان و مذاکره‌کنندگان را نخواهند بخشید. روحانی باید دست نیازش را به سوی ملت دراز کند نه به سوی آمریکا در این صورت نامش ماندگار خواهد شد.

 

*نباید زیر بار زورگویی‌های آمریکا و غرب برویم

هادی مسعودی نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در تجمع دانشجویان در مقابل راکتور تحقیقاتی تهران گفت: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که مسئولان ما در حال مذاکره برای گام نهایی هستند. امروز بیش از آنکه نگران برنامه هسته‌ای باشیم نگران استقلال و حاکمیت جمهوری اسلامی هستیم. نگران ستون فقرات انقلاب اسلامی و نگران زیرسوال بردن 13 آبان هستیم.

 

وی افزود: امروز ما از این نگرانیم که گفته می‌شود با اسرائیل مشکل نداریم و اینکه می‌گویند استقلال در جامعه بی‌معناست.

 

مسعودی ادامه داد: ما از این می‌ترسیم که این خودباختگی به مردم نفوذ کند اینکه گفته می‌شود هر توافقی از عدم توافق بهتر است را باید زیر پا لگدمال کنیم.

 

وی در ادامه ضمن انتقاد از مجلس شورای اسلامی افزود: مجلسی که وزارت علوم را اینگونه به نقد می‌کشد و البته کار درستی هم انجام داده است چرا در رابطه با مذاکرات هسته‌ای هیچ اقدامی نمی‌کند. چه توافقی ننگین‌تر از توافق ژنو باید انجام شود که مجلس وزیر امور خارجه را استیضاح کند.

 

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: مجلس باید به بحث مذاکرات ورود پیدا کند و بر روند مذاکرات نظارت داشته باشد.

 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ما امروز به نخبگان، اصولگرایان، مجلس و دلسوزان نقد داریم اگر آنها امروز نخواهند پای کار بیایند پس چه زمانی حاضرند اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: همه این تجمعات که در رابطه با مسائل هسته‌ای صورت می‌گیرد به سود و نفع دولت است و دولت می‌تواند با استفاده از این تجمعات از طرف مقابل امتیاز بگیرد.

 

نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی تصریح کرد: خط قرمزهای نظام توسط مقام معظم رهبری مشخص است و همه بحث‌هایی که ایشان در رابطه با بحث هسته‌ای دارد باید اجرا شود.

 

وی در پایان سخنان خود گفت: در مذاکرات باید منافع ملی و حقوق مردم رعایت شود. ما نباید بیش از این زیر بار زورگویی‌های آمریکا و غرب برویم.

 

*سوم آذر باید روز استقامت ملی باشد

در پایان این مراسم دانشجویان تجمع کننده در مقابل راکتور تحقیقاتی تهران بیانیه‌ای را در حمایت از پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان صادر کردند.

 

دانشجویان در بیانیه خود ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده و تقدیر از مواضع معقول در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا تاکید کردند: ما دانشجویان انتظار داریم تا تیم مذاکره‌کننده به پشتوانه هدایت‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌های مردم و با تکیه بر دستاوردها و پیشرفت‌های کشور در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرده و سوم آذر 93 را به عنوان روز استقامت ملی و نقطه روشنی در تاریخ ایران اسلامی رقم بزنند.

 

این دانشجویان همچنین در ادامه بیانیه خود اعلام کردند: ما دانشجویان بر این باوریم مذاکره با استکبار نه تنها نفعی برای ما نداشته بلکه دشمن را نسبت به ما جسور‌تر کرده است. ما از مذاکره حمایت می‌کنیم اما مذاکره‌ای که در راستای حفظ دستاوردهای خون شهدای هسته‌ای باشد. هرگونه توافقی که سبب عقب‌نشینی از این دستاوردها شود با اقدام انقلابی دانشجویان مواجه خواهد شد.

 

در پایان این بیانیه دانشجویان تاکید کردند: تنها توافقی را مقبول می‌دانیم که خطوط قرمز، ادامه روند پیشرفت هسته‌ای، فعالیت مراکز تحقیقاتی و سانتریفیوژ‌های ما را حفظ کند و در عین حال تمامی تحریم‌ها نه تعلیق بلکه برداشته شود البته نباید اجازه بازرسی فراتر از پادمان نیز مورد پذیرش قرار گیرد.

تجمع هسته ای راکتور تهران

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون