تاریخ خبر: کد خبر: 2452

مدیر تشکل تخصصی و مردمی «رهپویان معروف» مشهد:

بی ربط دانستن جو سازی‌ها پیرامون اسیدپاشی با تصویب طرح مهم امر به معروف در مجلس خام اندیشی است

این اتفاق در روزهایی می افتد که پس از35سال زمان از تدوین قانون اساسی و 9سال فراموشی و خاک خوردن طرح راهکارهای اجرایی امر به معروف در مجلس، نمایندگان به دنبال تصویب و اجرایی شدن این طرح هستند.

بی ربط دانستن جو سازی‌ها پیرامون اسیدپاشی با تصویب طرح مهم امر به معروف در مجلس خام اندیشی است

حجت الاسلام مهدی حسن زاده مدیر مجموعه فرهنگی رهپویان معروف به عنوان تنها تشکل تخصصی و مردمی در عرصه احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور در مصاحبه با «قاصدنیوز» با اشاره به اینکه هجمه ها درباره اسیدپاشی زمانی صورت می گیرد که طرح امر به معروف در مجلس پس از سال ها مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: جای تعجب بیشتر این است که دولت که خود را مجری قانون اساسی می داند و اصل هشتم که درباره امربه معروف می باشد هم یکی از مهمترین اصل های قانون اساسی است به جای اینکه در جهت تدوین راهکارهای اجرایی این قانون تلاش کنند چوپ لای چرخ تصویب آن می گذارند.

 

وی افزود: در سال های تدوین قانون اساسی هم این فرضیه الهی مورد اهتمام مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی قرار گرفته است و اصل هشتم این قانون به صراحت به امر به معروف پرداخته و به تدوین قانون های اجرایی آن تاکید شده و جالب است که این اتفاق در روزهایی می افتد که پس از35سال زمان از تدوین قانون اساسی و 9سال فراموشی و خاک خوردن طرح راهکارهای اجرایی امر به معروف در مجلس، نمایندگان به دنبال تصویب و اجرایی شدن این طرح هستند.

 

حسن زاده گفت: این مهم همواره موردتاکید امام عظیم الشان ما بوده و رهبر معظم انقلاب هم این فریضه را شیرین ترین تعامل اجتماعی می دانند. در ادبیات دینی ما هم فریضه امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که حتی از جهاد در راه خدا، حج، خمس، زکات و... بالاتر است و امام باقر(علیه السلام) می فرمایند «فریضه‌ عظیمه بها تقام الفرائض» بزرگترین واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر است و تمام واجبات الهی اقامه شان وابسته به اقامه این فریضه است.

 

تجمع اسیدپاشی در اصفهان و قانون مجلس

تجمع روز چهارشنبه 30مهر در اصفهان

 

مدیر مجموعه تخصصی رهپویان معروف با ابزار تعجب از این رویکرد که دولت در حالی که خود را مجری قانون اساسی می داند و این اصل هم یکی از مهمترین اصل های قانون اساسی است و به جای اینکه در جهت تدوین راهکارهای اجرایی این قانون تلاش کنند چوپ لای چرخ تصویب آن می گذارند، گفت: من واقعا تاسف خوردم وقتی سخنان آقای مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور را درباره این قانون دیدم و نگران بودم که خدای ناکرده این شبهه در نمایندگان مجلس اثر کند و این قانون با چالش مواجه شود و به تاخیر بیفتد. اما الحمدلله برخی استوانه های مجلس نسبت به این شبهه پاسخ دادند و موضع گیری کردند .

 

وی افزود: از خود رئیس جمهور توقع بود این شبهه معاون پارلمانی خود را پاسخ بدهد اما متاسفانه خود ایشان هم در زنجان سخنانی را گفتند که نقدهای جدی به سخنانشان وارد است.

 

حسن زاده بدون برنامه ریزی دانستن این اسید پاشی در اصفهان را خام اندیشی دانست و افزود: ما یادمان نرفته است در دوران مفتضح اصلاحات، تجدیدنظرطلبان از تمام توانشان برای لجن پراکنی علیه باورهای دینی استفاده کردند. بسیاری از روزنامه در آن دوران به تصریح رهبر فرزانه پایگاه دشمن بودند. یادمان نرفته است اینان چه قدر آیات قرآن درباره قصاص و جهاد و امر به معروف و... را زیر سوال برند. در همان زمان آیات امر به معروف را مصداق خشونت طلبی معرفی می کردند. الان هم می بینیم خیلی از افراد تجدید نظر طلب در بدنه دولت رخنه کردند و در همان مسیر غلط علیه باورهای دینی هجمه می کنند.

تجمع اسیدپاشی در اصفهان و قانون مجلس

تجمع روز چهارشنبه 30مهر در اصفهان

 

این مبلغ و سخنران مذهبی گفت: وظیفه دستگاه های امنیتی و قضائی این است که به جد ریشه یابی و حتما نتایج آن را به صورت شفاف اطلاع رسانی کنند. رسانه های جبهه فرهنگی انقلاب این حرکات را که در در جهت لجن مال کردن و لگدمال کردن فریضه امر به معروف است را تبیین کنند.

 

وی در انتها اضافه کرد: مجموعه فرهنگی رهپویان معروف تنها تشکل تخصصی و مردمی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است. برخی تشکل های دیگر مثل جنبش حیا وجود دارند که در خصوص حجاب مشغول به فعالیتند اما ما دایره امر به معروف را گسترده تر از حجاب می دانیم و خدا توفیق داده است که در سلسله نشست های تخصصی، فضای مجازی، چاپ و نشر و... سعی در این داشته ایم که اعلام کنیم اگر این فریضه می خواهد تبدیل به فرهنگ شود باید نخبگان فکری به این موضوع ورود کنند. تاکنون 65هزار نفر در سراسر کشور در این راستا شناسایی شده اند. ما بر این باوریم که با اقدامات غیرعقلانی فریضه امر به معروف احیاء نمی شود.

 

کلمات کلیدی

  • احسان 0 0

    چرا برخی از جمله خبرگزاری دولتی ایسنا سریع، می خواهند در کشور اختلاف ایجاد کرده و مردم رو در مقابل هم قرار بدن!!!!!؟؟؟؟
    اسید پاشی قطعا با برنامه بوده، حال این اسید پاشی رو یا خود معارضین و مخالفین مردم مسلمان و مومن راه انداخته اند تا بهانه ای برای حمله به برخی از افراد مذهبی شود تا وحدت و همدلی را در داخل کشور ایران عزیزمان از بین ببرند

    و یا یارو از روی جهالت و خصومت شخصی انجام داده

    و قطعا هیچ انسان مسلمان و مومن و انقلابی چنین کاری انجام نمی دهد

    الکی برخی خودشونو در تقابل با انسان های متدین و مذهبی جامعه قرار ندهند

    چرا که اگر چنین بکنین، دقیقا همان آلت دست دشمنان خواهید شد که وحدت و همدلی را در داخل نمی خواهند

  • فاتحین 0 0

    شک نکنید این فتنه جدید منافقین است از جنس ترور های کور دهه 60
    اخبار اسیدپاشی که این روزها شنیده می شود دسیسه جدید منافقین در ایامی که مجلس در گیر و دار تصویب قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر است .
    این پروژه همانند ترورهای کور در ابتدای انقلاب کلید خورده و رسانه های منافقین بصورت سازماندهی شده به دنبال انعکاس اخبار در رابطه با اسید پاشی های اصفهان هستند. نکته جالب توجه این است که همزمان از مردم می خواهند تا در مقابل دادگستری ها اجتماعات اعتراض آمیز راه بیندازند .
    منافقین در پی طراحی و ایجاد ارتباط بین مسئله اسیدپاشی ها و قانون حمایت از آمرین به معروف بوده و آن را نوعی نهی از منکر افراطی معرفی نموده و نتیجه گیری کنند که این از آثار تصویب قانون حمایت از آمرین به معروف است.
    این فضا سازی ها تا جایی پیش رفته که خبر مربوط به یک اسید پاشی در سال نود در مشهد را با تاریخ جعلی جدید دوباره انتشار داده و از مردم در شبکه های اجتماعی درخواست می کنند تا این خبر را منتشر نمایند .
    متاسفانه سخنان روزهای اخیر آقای رئیس جمهور ، نیز به بهره برداری بیشتر و بهتر این جریان کمک کرده است

ارسال نظر

تریبون