تاریخ خبر: کد خبر: 2406

حضرت آیت الله مهدوی کنی دار فانی را وداع گفت/ اختصاصی قاصدنیوز

وقتی امام اسم شاگرد خود را نمی دانست!

آقای امینی گفته بودند آقای کنی هفت سال است درس شما می آید. او را نمی شناسید؟ امام فرموده بودند: نمی دانم. بعدا در بحث مرا نشان داده بودند که کنی این آقا است . گفته بودند که بله این را که می شناسم اما اسمش را بلد نیستم!

وقتی امام اسم شاگرد خود را نمی دانست!

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری بعد از تحمل نزدیک به 5 ماه بیماری صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

 

به گزارش «قاصدنیوز» آیت الله مهدوی کنی عصر روز چهار‌شنبه 14 خرداد پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، در منزل خود دچار حمله قلبی شده و پس از انتقال به بیمارستان به کُما رفت.

 

در ادامه قاصدنیوز خاطره ای شخصی و جالبِ این یار دیرین امام و رهبری از دوران شاگردی اش در محضر امام امت را به نقل از کتاب خاطرات ایشان آورده است:

 

برداشت شخصی من این است که چون امام از نظر اخلاقی آدم مخلصی بودند در برخوردها خیلی مردم داری نمی کردند و بعضی مردم داری هایی که برخی داشتند ایشان نداشتند.
 

یادم می آید پس از چند سال که ما شاگرد امام بودیم بنده بعد از درس می رفتم از نزدیک با امام صحبت می کردم و در راه سوال و جوابی می کردم، با این وصف امام اسم مرا نمی دانستند. آقای امینی(حفظه الله) نقل می کردند که من یک روز گفتم آقای کنی این را گفته! امام فرمودند که آقای کنی کیست؟ تطبیق نمی کنم. آقای امینی گفته بودند آقای کنی هفت سال است درس شما می آید. او را نمی شناسید؟ امام فرموده بودند: نمی دانم. بعدا در بحث مرا نشان داده بودند که کنی این آقا است . گفته بودند که بله این را که می شناسم اما اسمش را بلد نیستم! یعنی امام دنبال این نبودند که اسم ما را بدانند که مثلا ما کی هستیم، کجایی هستیم، خوب می دانستند که شاگرد ایشان هستیم، لطف هم داشتند اما با خصوصیت افراد کاری نداشتند.
 

بعد آقای امینی از امام گله کرده بودند که اینکه نمی شود، شما توجهی به شاگردانتان ندارید و آنها را نمی شناسید. امام می گفتند: من اخلاقم این است. طبع من این طور است. نه اینکه بخواهم بی اعتنایی کنم. طبعم این طور است. دنبال اینکه مرتب بگویم این کیست، آن کیست، از کجا آمده، چه کار می کند و... نیستم. حالا اگر می گویید عیب است خوب عیب دارم، اگر هم عیب نیست که من این طور عمل می کنم.
 

آری بعضی ها از امام در برخوردها توقعاتی داشتند. اما این برخورد قاطع امام و دور از تعارفات رسمی و معمولی در زندگی، شاید از همان خلوصشان ناشی می شد که نمی خواستند بعضی کارها را انجام دهند چون امام از نظر فکری و از نظر موضع گیری های خاصی که داشتند بعضی ها نمی پسندیدند و با ایشان مخالف بودند، اما مجموعه طلاب جوان فاضل با امام بودند و حتی من افرادی را سراغ دارم که درس امام نمی آمدند و شاگرد آقایان دیگر بودند، مثل آقای مشکینی – که شاگرد مرحوم داماد- بودند ولی نسبت به امام ارادت داشتند، به خصوص بعد از انقلاب که این ارادت بیشتر شد.

 

 

* در عکس فوق آیت الله مهدوی کنی را در کنار امام خمینی (ره) مشاهده می کنید

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون