تاریخ خبر: کد خبر: 2367

حزب کارگزاران یا حزب فتنه گران؟!+عکس

آن چیزی که بیش از همه به چشم می آید حضور محکومین فتنه88 و یا فعالین این فتنه در این تصویر می باشد!

به گزارش قاصدنیوز، تصویر زیر پس از پایان یکی از جلسات حزب کارگزاران گرفته شده و در ارگان این حزب، هفته نامه صدا منتشر شده است. آن چیزی که بیش از همه به چشم می آید حضور محکومین فتنه88 و یا فعالین این فتنه در این تصویر می باشد!

فائزه هاشمی، سعید لیلاز، جهانبخش خانجانی، محمد قوچانی، حسین مرعشی، غلامحسین کرباسچی و محمد عطریانفر از جمله افرادی هستند که طبق اسناد در فتنه88 حضور پررنگ و بعضا حداکثری داشته اند! مرور برخی سوابق این افراد در فتنه این سوال را در اذهان ایجاد می کند که چرا فعالیت این حزب همانند سازمان مجاهدین و حزب مشارکت به صورت تعلیق در نیامده است؟

 

اعترافات عطریانفر در دادگاه

محمد عطریانفر در نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده اغتشاشات 88 گفت: دو اصل مهم ولایت فقیه و نظام اسلامی بی رحمانه مورد هجمه برخی گروه ها و جریانات حزبی قرار گرفت.

عطریانفر افزود: از مقطعی که امام رحلت کرد روحیه تشخص گرایی ظهور یافت و برخی که این روحیه را داشتند فکر کردند صحنه انتخابات صحنه رویاروی مردم و رهبری است و طوری وانمود کردند که قانون، مردم و مردم سالاری مقابل ولایت فقیه است.

عطریانفر افزود: به عنوان یک کارشناس انتخابات اعلام می کنم ما دچار خلط مبحث فارغ از بازی های سیاسی شدیم و باید یک بار دیگر گذشته خود را مرور کنیم زیرا نظام و رهبری دوست ندارند ما دفع شویم.

وی تاکید کرد: تلقی تقلب و تخلف از این انتخابات خارج است و هر جریانی که دچار مصیبت شده خارج از رویکرد دادگاه باید از رویکرد خود برگردند.

 

حزب کارگزان ازجمله احزابی بود که در فتنه 88 نقش قابل توجهی را ایفا کرد. که مرکز اسناد اسلامی کتاب مجموعه اعترافات فتنه (جلد سوم) را که مربوط به نقش حزب کارگزاران سازندگی در این حوادث است، وارد بازار نشر کرد.

 

در این کتاب که مستند به اعترافات اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران در جلسات بازجویی و دادگاه است، گوشه‌هایی از تلاش‌های برنامه ریزی شده این حزب برای القای شبهه تقلب به جامعه به تصویر کشیده شده است.حزب کارگزاران با دستور پدر معنوی‌شان در انتخابات ریاست‌جمهوری در اردوگاه میرحسین موسوی به رزم سیاست و قدرت پرداخت.

 

جهانبخش خانجانی یکی از اعضای حزب با شرکت در جلسات مختلف و با راه‌اندازی سایت خرداد نو (زیر نظر ستاد موسوی) و انتشار اخبار و اعلامیه‌های مجعول، خودساخته و برنامه‌ریزی شده و با انجام مصاحبه‌هایی با هدف القای شبهه تقلب در انتخابات و تحریک پایگاه خیابانی به اغتشاش، جهت اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی اقدام کرده است.

تصویر یکی از اسناد کتاب در ادامه می‌آید:

سعید لیلاز در جریان فتنه 88، دستگیر و به ۹ سال زندان محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال کاهش یافت و در تیر ۱۳۹۲ نیز با بخشودگی، آزاد شد. وی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام، نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده و ارتباط با بیگانگان» دستگیر شده بود.

 

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد ملی در تاریخ 24تیر88 نوشت:«چهره‌های اثرگذاری همچون میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی مسئولیتی سنگین برعهده دارند و می توانند دست به تاسیس یک جبهه فراگیر بزنند.»

مرعشی تصریح کرد: «می توان به درایت رهبران سیاسی جبهه اصلاح طلب به ویژه ثبات قدمی که میرحسین موسوی از خود نشان داده اطمینان داشت. حوادث سیاسی اخیر ظرفیت های عمیق نیروهای سیاسی اصلاح طلب را به نمایش گذاشت. در واقع تبلور این رهبری راسخ در میرحسین موسوی نمود پیدا کرد. این جبهه فراگیر باید نقش رهبری جریان و مدیریت را مشخصا به محبوب ترین چهره اصلاح طلب بسپارد و بدون هماهنگی با وی هیچ اقدام سیاسی در جبهه اصلاح طلب صورت نگیرد. در واقع اکثریت این نقش را برای میرحسین موسوی پذیرفته اند.»

 

هدید به ایجاد فتنه از روز انتخابات

حسین مرعشی، رئیس ستاد میرحسین موسوی، در روز 22خرداد88 در مورد عدم تمدید مدت زمان انتخابات در شهرهای شمال غرب و تبریز هشدار داد و گفت: «با توجه به استقبال تاریخی مردم کشورمان خصوصاً در شهر تبریز در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری، عدم تمدید مدت زمان انتخابات را منطقی نمی‏دانیم و نسبت به آن هشدار می‌دهیم. با توجه به ازدحام جمعیت و استقبال بی‌نظیر مردم در شهرهای شمال غرب و شهر تبریز دفاتر احزاب ما در این شهرها از مسؤولین وزارت کشور تقاضا دارند که مدت زمان انتخابات حداقل تا 12 شب تمدید شود.»
 
اظهارات مرعشی چند سال پس از فتنه 88
حسین مرعشی، مرد 54 ساله‌ای که در سال 88 با شال سبز! و به نفع میرحسین موسوی تبلیغات و مناظره می‌کرد و در روز انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بر روی وبلاگ شخصی خود مطلبی با این تیتر نوشت: «جمهوری اسلامی ایران آفت زده است.»! در تاریخ 28 آبان 1391، در گفتگو با خبرگزاری فارس اساس گفت:
«ما اصلاح‌طلبان را فتنه‌گران نمی‌دانیم. موسوی و کروبی فتنه گر نبودند بلکه فقط دو کاندیدا بودند که در انتخابات شرکت کردند؛ اگر فتنه‌گر بودند، محاکمه می‌شدند.»
 
حسین مرعشی شامگاه پنجشنبه 27 اسفندماه 88 در پی شکایت دادستان عمومی و انقلاب اسلامی وقت تهران، آقای جعفری دولت‌آبادی و تشکیل پرونده، با قطعی شدن حکمش در شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر تهران، برای اجرای حکم یک ساله زندان، بازداشت و روانه اوین شد. موضوع اتهامی وی به ماده 500 قانون مجازات اسلامی استناد شده بود. بر اساس این ماده از قانون، هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید، به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد. وی اواخر سال 1388 پس از بازداشت و تحمل دو شب حبس، به مرخصی 14 روزه تعطیلات نوروزی رفت!
 
حسین مرعشی به دلیل مصاحبه با سایت "عبور" و اعلام کردن این مطلب که همه ما با کسانی که در زندان هستند شریک جرم هستیم و من معتقدم که جمع چند ده هزار نفری باید خود را تسلیم زندان کنند از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب و قاضی پیرعباس به 1 سال زندان و محرومیت مادام‌العمر از هرگونه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی - هنری محکوم شده بود و دادگاه تجدیدنظر با تأیید 1 سال حکم و کاهش محرومیت تا 6 سال از هرگونه فعالیت در احزاب، مؤسسات و انجمن‌هایی که به کارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری می‌پردازند، محکوم کرد. حسین مرعشی، پس از گذراندن 1 سال حبس تعزیری، صبح 20 اسفندماه 1389 از زندان آزاد شد.
 
 
پافشاری مرعشی بر مواضعش
بعد از انتشار خبر رجانیوز مبنی بر اینکه حسین مرعشی در فکر نوشتن توبه نامه است، یکی از نزدیکان حسین مرعشی با تکذیب این خبر اعلام کرد: «این خبر کذب محض است و حسین مرعشی همچنان بر مواضع قبل از زندان خود ایستاده و حتی در دیدار با دادستان تهران به او اعلام کرده همچنان بر سر صحبت‏هایم هستم و تا آخر دوره محکومیتم، هیچ خواسته‌ای از دادستانی ندارم.»
 
حسین مرعشی در زندان و در پاسخ به سؤال مقامات دادستانی مبنی بر اینکه آیا درخواست عفو به رهبری می‌دهید، گفته بود: «خیر، من چنین درخواستی نمی‌کنم.»
 
 
دلجویی خاتمی از خانواده مرعشی
سید محمد خاتمی در 31 تیرماه 89 به دیدار خانواده حسین مرعشی رفت و از خانواده وی دلجویی کرد. خاتمی، مرعشی را از نیروهای خالص و متعهد معرفی کرد که تنها در پی خدمت به نظام اسلامی بوده است. مهدی کروبی نیز پس از آزادی حسین مرعشی از زندان با وی دیدار کرد.

 

موارد فوق گوشه ای از سوابق برخی افراد حاضر در تصویر بود که سایر موارد مربوط به باقی افراد در حوصله این مطلب نمی گنجد.مرور سوابق این افراد در فتنه این سوال را در اذهان همچنان ایجاد می کند که چرا فعالیت این حزب همانند سازمان مجاهدین و حزب مشارکت به صورت تعلیق در نیامده است؟

 

منبع: سراج 24

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون