تاریخ خبر: کد خبر: 1803

در جریان فتنه در بعضی از مناطق اعضای هیئت ها یک ماه آماده باش بودند

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: در جریان فتنه و در بعضی از مناطق اعضای هیئت ها به مدت یک ماه آماده باش همین عده بودند که فتنه را نابود کردند و حتی ما در بعضی مواقع از نیروی نظامی استفاده نکردیم و امنیت را خود آنها تامین کردند.

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام رضا تقوی ظهر چهارشنبه و در گردهمایی ائمه جمعه 16 استان در مشهد گفت: امروز دردهایی در جامعه وجود دارد و ما باید برای آنها نسخه ای تنظیم کرده و سعی در رفع آن داشته باشیم که لزوم این مهم این است که ائمه جمعه بتوانند با مخاطبان خودشان ارتباط درستی برقرار کنند.

 

وی گفت: بعضی از ائمه جمعه در سخنرانی های خودشان بسیار سخت صحبت می کنند و از کلماتی استفاده می کنند که برای مردم عادی فهم آن ها مشکل است و این باعث می شود که آنها در خطبه های نماز جمعه یا به سخنان گوش نکنند و یا خود را مشغول به کار دیگری کنند.

 

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: من نهادی به سخت کوشی نماز جمعه و ائمه جمعه ندیدم و چرا که آنها توانستند با امکانات کمی که دارند این راه را ادامه دهند که خوشبختانه این نهاد جزو نهاد هایی است که رهبری از آن راضی هستند.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه عنوان کرد: شکل گیری  مساجد نیز یکی از کارهایی است که ائمه جمعه باید در شهر و استان خود آن را انجام دهند  و در این راه از اوقاف و کمک های مردمی نیز استفاده کنند.

 

حجت الاسلام تقوی به هیئت های مذهبی اشاره کرد و گفت: جاذبه هیئت های مذهبی بسیار بیشتر از ماهواره و شبکه های آن است و اگر ما بتوانیم که جذابیت آنها را به جوانان نشان دهیم دیگر سراغ چنین شبکه هایی نمی روند.

 

وی گفت: صندوق های قرض الحسنه نیز از درون همین هیئت های مذهبی به درون جامعه کشیده شده است که این یکی از حسن های این هیئت ها بوده که ما قصد داریم تا آنها را سازماندهی کرده و این کمکم ائمه جمعه و تلاش آن ها را می طلبد

 

رییس شورای سیاست گذاری  ائمه جمعه گفت: در جریان فتنه و در بعضی از مناطق اعضای هیئت ها به مدت یک ماه آماده باش همین عده بودند که فتنه را نابود کردند و حتی ما در بعضی مواقع از نیروی نظامی استفاده نکردیم و امنیت را خود آنها تامین کردند.

 

 همچنین در این مراسم حجت الاسلام محسن عباسی کارشناس خانواده در صدا و سیما گفت: ضدیت شبکه های ماهواره ای با اسلام یکی از مهم ترین سیاستهای آن ها است که این به وضوح به چشم می خورد.

 

وی گفت: رهبری می گویند که من جوانی را که در شب بیست و یکم ماه رمضان به مسجد برود و آن شب را احیا بگیرد، بچه حزب اللهی و مذهبی می دانم، که با این توصیف ما جوان مذهبی در ایران بسیار داریم.

 

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: شبکه های غربی هدف دیگرشان دور کردن جوانان از امام حسین (ع) است و برای رسیدن به این هدف میلیاردها دلار خرج کردند و وظیفه ماست که جوانان را از هدف شوم دشمنان مطلع سازیم.

 

وی عنوان کرد: ما نباید جامعه خودمان را مصون بدانیم، واقعا در چند سال پیش چه کسی فکر می کرد بی حجابی به این اندازه در جامعه ما زیاد شود غیرت حافظ عفاف است اما در شبکه های غربی آن را یک نوع خودخواهی برای مرد نشان می دهند که سعی در محدود کردن زنان را دارد و مشکل امروز ما این است که مردانمان دچار تزلزل شده اند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون