تاریخ خبر: کد خبر: 1532

تسلیح کرانه باختری آرمان‌های صهیونیسم را به آتش می‌کشد/جنگ اخیر غزه کمر اسرائیل را شکست

به گزارش قاصدنیوز، سعدالله زارعی دقایقی پیش در همایش بسیج اساتید در مشهد در ارتباط با حوزه تحولات عراق اظهار داشت: داعش و جریانی که ما طی ماه‌های اخیر شاهد رشد آن در یک مقطع زمانی بودیم ترکیبی از بعثی‌ها بود که 40 سال در عراق حکومت می‌کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی در مورد تحولات غزه اظهار کرد: حدود 50 روز تحولات غزه تا به امروز طول کشیده و در این مدت سه بار آتش‌بس اعلام شده است.

وی افزود: مسئله اول در حوزه غزه این است که اهداف اسرائیلی‌ها از شروع جنگ چه بوده که دلیل نخست آن پاکسازی و خارج کردن منطقه غزه از گردان‌های فلسطینی و سپردن آن به بن‌محمود عباس بوده و نکته دوم نیز خلع سلاح در غزه برشمرده می‌شود.

زارعی با بیان اینکه براساس منابع خبری جان‌کری به نقل از نتانیاهو اذعان کرده بود که اسرائیل ظرف 5 روز تکلیف مقاومت را در غزه یکسره می‌کند خاطرنشان کرد: با وجود این صحبت 50 روز از جنگ می‌گذرد و ما امروز شاهد شکسته شدن کمر اسرائیل در غزه هستیم؛ چراکه اسرائیل پیش‌بینی 5 روز جنگ را در غزه داشت اما فلسطینی‌ها پیش‌بینی و آمادگی سه ماه جنگ را در این منطقه داشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید براینکه تسلیح کرانه باختری تلفات سنگینی برای اسرائیل دارد، تصریح کرد: در قسمت کرانه باختری هم اسرائیلی‌ و هم فلسطینی در هم تنیده بوده و لذا تسلیح این منطقه منجر به تلفات سنگین برای اسرائیلی‌ها می‌شود.

وی یادآور شد: قلب تپنده اسرائیلی‌ها کرانه باختری بوده و یکی از علت‌های آن منطقه شمالی کرانه که به نوعی منطقه مقدس اسرائیلی‌ها بوده برشمرده می‌شود که اگر کرانه باختری مسلح شود باید گفت آرمان‌های رژیم صهیونیستی نیز به آتش کشیده می‌شود.

زارعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات عراق نیز گفت: در تحولات عراق در حقیقت به داعش داعیه مذهبی داده شد چراکه همه می‌دانستند هیچ جریانی در عراق نمی‌تواند با داعیه غیرمذهبی جلو بیاید.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به راهکارهای استفاده شده برای شکست داعشی‌ها در عراق گفت: مسئله مهم درحوزه داعش این بوده که باید اختلاف میان شیعه و سنی را کاهش داد چراکه آنان به دنبال گسترش این اختلاف بوده و درگیری‌های میان شیعه و سنی باید به حداقل برسد، همچنین حرکت در عراق باید به گونه‌ای باشد که کمترین آسیب به توده‌ها و مردم برسد.

زارعی خاطرنشان کرد: همچنین در این مسیر باید از ظرفیت‌های اهل سنت نیز در برابر این فتنه استفاده کنیم و مسئله بعد نیز این است که قبل از هر اقدامی باید مقاوم‌سازی داشته باشیم چراکه جغرافیای شیعه و قلب آن بغداد نباید دچار آسیب‌ شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون