تاریخ خبر: کد خبر: 6442

دومین اردوی آموزشی جهان اسلام با حضور رهبر حزب الله عراق در مشهدمقدس برگزار می‌شود

مدیر فرهنگ سرای زیارت از برگزاری دومین اردوی آموزشی جهان اسلام با حضور چهره های جهان اسلام خبرداد.

به گزارش قاصدنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حسین کمیلی در نشست مطبوعاتی دومین اردوی آموزشی جهان اسلام با اشاره به اینکه نیاز است، مقدمات بین المللی شدن مشهد در سال 2017 فراهم شود، اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه هایی در راستای توانمند سازی بدنه فرهنگی و  افزایش دانش ارتباطات مهارت های تشکل های فرهنگی شهر مشهد انجام می شود.

 

مدیر فرهنگ سرای زیارت گفت: ارتباط با «انیس نقاش» از رهبران حزب الله لبنان نیز از دیگر ویژه برنامه های این مراسم است تا تشکل ها از این راه بتوانند دانش عمومی تشکل ها را در زمینه فعالیت های تخصصی جهان عرب و در حوزه یمن، فلسطین و لبنان ارتقا دهند.

 

وی با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین نجف علی میرزایی با نگاه تدوینی چشم انداز نوین اسلامی در این مراسم ورود پیدا می کند، افزود: مهمان ویژه مراسم روز اول« هاشم الحیدری» رهبر حزب الله عراق نیز با موضوع« داعش و آینده عراق پیش بینی شده» به ایراد سخنرانی می پردازد.

 

کمیلی تصریح کرد: برای ایجاد یک رابطه دو طرفه و تعامل بیشتر در راستای برادر خواندگی مساجد مشهد و عراق با  حضور نجف علی میرزایی از کشور عراق انجام خواهد شد.

 

کمیلی گفت: برای شرکت تشکل ها در این اردوی دو روزه هیچ گونه محدودیتی نداریم و افراد می توانند با هزینه 100 هزار ریال در اردو شرکت کنند.

 

وی همچنین به ایجاد دبیرخانه کمیته فرهنگی شهرداری مشهد اشاره کرد و افزود: از طرف معاونت فرهنگی شهرداری، 23طرح در شورای راهبردی تقسیم کار شده است که اقدامات لازم در حوزه بین الملل توسط فرهنگ سرای زیارت در حال پیگیری است.

 

مدیر فرهنگ سرای زیارت  اذعان کرد: یکی از بازخوردهای اصلی اردوهای دو روزه در دوره اول این بود که توانستیم در جمع تشکل ها موضوع تربیت نیروهای جهادی جهان اسلام را مطرح کنیم تا در دوره بعد، مسائلی آموزشی در حوزه بین الملل برای آن ها عنوان شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین با هماهنگی های انجام شده، حجت الاسلام براتی به عنوان دبیر جبهه مردمی مقاومت اسلامی برای آشنایی بیشتر  فعالان فرهنگی به فعالیت های بین المللی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

 

کمیلی با بیان اینکه باید رسانه ها با همجمه بیشتر در خصوص مسائل شهر مشهد در سال 2017ورود پیدا کنند، افزود: فرهنگ سرای زیارت این ظرفیت را ایجاد کرده که هر تشکلی به جمعیت 15نفر برسد، دوره کلاس های آموزش فراگیری زبان انگلیسی و عربی هم برای آن ها با حضور اساتید برتر برگزار کند.

 

به گفته کمیلی این اردو در روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته در فرهنگ سرای زیارت برای 100نفر از افراد ثبت نام شده، از ساعت 8صبح تا 20 برگزار می شود

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون