تاریخ خبر: کد خبر: 5355

امجد الشیخ در گفتگو با«قاصدنیوز» تشریح کرد/

جزئیات دیدار دانشجویان سوری با رهبر معظم انقلاب

در چند دقیقه از وضعیت دردناک سوریه و دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا با ایشان درد دل کردیم و خواستیم که یک حرف به ما بزنید. آقا ابتدا به ما گفتند که آیا شما فارسی بلدید? گفتیم بله. سپس فرمودند "عزیزان من در دو شهر صبور و پایدار الفوعه و کفریا! صبر و مقاومت کنید"

جزئیات دیدار دانشجویان سوری با رهبر معظم انقلاب

یکی از دانشجویان مقیم سوریه در ایران در گفتگو با «قاصدنیوز» به تشریح دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب پیرامون وقایع سوریه پرداخت.

 

امجد الشیخ در گفتگو با «قاصدنیوز» گفت: هفته گذشته توفیقی دست داد تا با تعدادی از دانشجویان مقیم سوریه دیداری کوتاه با رهبر معظم انقلاب داشته باشیم. در این دیدار که پس از نماز ظهر اتفاق افتاد ابتدا خواستیم وضعیت سوریه را به حضرت آقا بگوییم که مطلع شدیم ایشان به‌طور کامل در جریان وقایع هستند.

 

این دانشجوی سوری مشغول تحصیل در دانشگاه تهران افزود: در چند دقیقه از وضعیت دردناک سوریه و دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا با ایشان درد دل کردیم و خواستیم که یک حرف به ما بزنید. آقا ابتدا به ما گفتند که آیا شما فارسی بلدید? گفتیم بله. سپس فرمودند "عزیزان من در دو شهر صبور و پایدار الفوعه و کفریا! صبر و مقاومت کنید"

 

وی گفت: از خطر گروه‌های تکفیری و توحش آنان گفتیم. ایشان فرمودند" آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند"

 

امجد الشیخ با اشاره به اینکه این سخنان کوتاه رهبر معظم انقلاب آرامش خاطری را در میان مردم سوریه به وجود آورد، افزود: همین‌که مردم سوریه می‌دانند حضرت آقا در جریان مشکلاتشان هستند را مایه آرامش و انگیزه دانسته و اطمینان دارند که تنها نخواهند ماند.

 

وی افزود: در این دیدار مختصر دستشان را بوسیدیم و چفیه شان را به‌عنوان تبرک گرفتیم.

 

این دانشجوی سوری مقیم ایران با اشاره به وضعیت نامناسب سوریه گفت: وضعیت مساعد نیست. در منطقه ادلب و حلب درگیری‌ها شدید است. هم‌اکنون مرز ترکیه به‌صورت کامل بازشده است و تروریست‌ها با حمایت قطر و عربستان به‌راحتی مشغول رفت‌وآمد هستند.

 

وی درباره وضعیت دو شهرک شیعه‌نشین محاصره‌شده در سوریه گفت: دو شهرک الفوعه و کفریا  چندین ماه است در محاصره کامل قرارداد. من می‌دانم که دو سال دیگر هم در محاصره خواهند ماند اما می‌ایستند چون احساس می‌کنند جمهوری اسلامی و رهبری با آن‌ها هستند.

کلمات کلیدی

  • مرحبا 0 0

    ليكن الله تعالى في عون سوريا واهلها وقيادتها
    آمين يا رب العالمين

ارسال نظر

تریبون