تاریخ خبر: کد خبر: 8595

با حضور آحاد مردم

اجتماع بزرگ «فاطمیون» در مشهد برگزار شد + گزارش تصویری

در سالروز شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرای مرضیه(س)، اجتماع بزرگ فاطمیون با حضور هیئت‎های مذهبی و خیل عظیم عزاداران آن بانوی گرامی روز پنجشنبه در میدان شهدای مشهد برگزار شد.

اجتماع بزرگ «فاطمیون» در مشهد برگزار شد + گزارش تصویری

به گزارش «قاصدنیوز»، در سالروز شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرای مرضیه(س)، اجتماع بزرگ فاطمیون با حضور هیئت‎های مذهبی و خیل عظیم عزاداران آن بانوی گرامی روز پنجشنبه در میدان شهدای مشهد برگزار شد.

 

در این اجتماع که با حضور امام جمعه مشهد مقدس، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسئولان لشگری و کشوری صورت گرفت، عزاداران فاطمی پس از اجتماع در میدان شهدای مشهد در حالی که تابوت مطهر پیکر دو شهید گمنام را بر دوش داشتند، برای عرض تسلیت به پیشگاه امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت و در این مکان قدسی تجمع کردند.

 

عزادارن فاطمی پس از ورود به حرم ثامن الائمه(ع)، در ویژه برنامه عزاداری حضرت زهرا(س) که در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، حضور یافته و از برنامه‎های سخنرانی، مداحی، روضه‎خوانی و سینه‎زنی بهره‎مند شدند.

 

آیت الله علم الهدی؛ امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در خرسان رضوی در این مراسم سخنانی ایراد کردند که اهم آن در ادامه خواهد آمد:

 

*پس از رحلت حضرت محمد(ص) چه شد که در زمان کوتاه این همه مصیبت در اسلام واقع شد؟ امت مسلمان در 10 سال پس از هجرت، در 80 غزوه حضور داشتند، یعنی همه مسلمان‎ها در هر 45 روز یکبار به صورت متحد و یکپارچه در جنگ‎ها با پیامبر(ص) بودند و علیه باطل می‎جنگیدند، اما پس از رحلت ایشان این چنین از اهل بیت پیامبر(ص) روی گردانیدند.

 

*جریان نفوذ  در اندیشه سیاسی مسلمانان، عدم ایمان قلبی برخی از مسلمانان به پیامبر(ص)، زاویه پیدا کردن با افکار سیاسی پیامبر(ص) و به دنبال قدرت سیاسی بودن از علت‎های اصلی ارتجاع مسلمانان بعد از رحلت رسول خداست. کسانی که با اندیشه سیاسی پیامبر(ص) زاویه داشتند، باعث تشکیل سقیفه شدند، لذا ما باید با عبرت‎گیری از این رخداد دردناک، بصیرت خود را بالا ببریم.

 

*ما نمی‎توانیم امت پیامبر(ص) را متهم به عدم بینش سیاسی کنیم، زیرا در زمان رسول الله(ص) مردم بینش سیاسی داشتند، اما برخی با سیاست رسول خدا(ص) زاویه پیدا کردند و پس از رحلت ایشان با شعار وحدت و یکپارچگی امت مسلمان خلافت را از اهل بیت(ع) غصب کردند.

 

در ادامه این مراسم روضه‎خوانی و سینه‎زنی برگزار شد و آیت الله علم الهدی نیز در ادامه به مقتل‎خوانی پرداخت.

 

 

 

 

کلمات کلیدی

  • 0 0

    ضمن تشکر از برگزار کنندگان این برنامه معنوی ، در عکس چهارم تصویر شهدای مدافع حرم خراسان مشاهده می شود که بایستی از طراح و تهیه کننده ان تقدیر کرد
    اما استان خراسان شهید پرور 5 حبیب ابن مظاهر مدافع حرم دارد که با اینکه در هشت سال دفاع مقدس رشادتهای فراوان داشته اند وبرخی از این 5 تن جانباز هم شده اند و در سوریه نیز به شهادت رسیده اند اما در کمل تعجب و تاسف کمتر تصویر ایشان و یادی از این بزرگواران در محافل میشود
    سردار شهید جانباز هشت سال دفاع مقدس قاجاریان ،شهید سردار بسیجی جانباز هشت سال دفاع مقدس حسینی مقدم ،سردار شهید جانباز هشت سال دفاع مقدس سمائی ، سردار شهید شمس آبادی ، سردار شهید منصوری

ارسال نظر

تریبون