تاریخ خبر: کد خبر: 7896

چهارمین فراخوان "بهار فیروزه‌ای" منتشر شد

چهارمین فراخوان از مجموعه فراخوان‌های استقبال از بهار 95 با موضوع «نمایش‌های شهری» منتشر شد.

چهارمین فراخوان "بهار فیروزه‌ای" منتشر شد

به گزارش قاصدنیوز به نقل از دبیرخانه چهارمین فراخوان از مجموعه فراخوان‌های استقبال از بهار 95 با موضوع «نمایش‌های شهری» منتشر شد.

 

خانه نمایش مدیریت امور هنری شهرداری مشهد در این فراخوان از تمام گروه‌های نمایشی و همچنین علاقه‌مندان به هنر نمایش در مساجد و تشکل‌های فرهنگی مذهبی دعوت کرده تا در این فراخوان شرکت و «اهالی نوروز را سرشار از شور و شوقِ تماشا کنند».

 

تاریخ و هویت شهر مشهد، جایگاه خانواده و ترویج فرهنگ ازدواج آسان، فرهنگ اقتصاد مقاومتی، استفاده از مضامین اجتماعی احادیث و سیره معصوم(ع) و مقام مادر از جمله موضوعاتی بوده که در این فراخوان بر آنها تاکید شده است.

 

همچنین نو بودن در محتوا و پرهیز از ایده‌های تکراری، تناسب با فضای پرنشاط نوروز به ویژه داشتن درون‌مایه طنز، تأکید بر نشانه‌شناسی ملی و دینی و پرهیز از شخصیت‌پردازی و فضاسازی غیرایرانی و پرداختن به مسائل اجتماعی و راه‌‌های مواجهه با آن از جمله مواردی است که در بخش «کلیات فراخوان نمایش‌های شهری» به آنها اشاره شده است.

 

این فراخوان در گونه‌های «نمایش‌های خیابانی» شامل نمایش‌های خیابانی، پرفورمنس، نقالی و پرده‌خوانی و کارناوال‌های نمایشی، باز اجرای «نمایش‌های صحنه‌ای» و «نمایشنامه نویسی» پذیرای هنرمندان و علاقه‌مندان این رشته خواهد بود. در این فراخوان همچنین بخش ویژه‌ای با عنوان «نمایش‌های مسجدی» گنجانده شده است که مخاطب اصلی آن مساجد، حوزه‌های علمیه، هیئت‌ها، مراکز فرهنگی و سایر تشکل‌های فرهنگی خواهند بود.

 

مهلت حضور در فراخوان نمایش‌های خیابانی و باز اجرای نمایش‌های صحنه‌ای تا تاریخ 14 اسفند خواهد بود.

 

شرکت کنندگان در بخش نمایشنامه نیز بعد از ارسال طرح نمایشی خود تا پایان اسفند ماه و بررسی اولیه آن، تا پایان فروردین 1395 مهلت دارند متن نمایشی خود را به دبیرخانه «نمایش‌های شهری» ارسال کنند.

 

در بخش ویژۀ نمایش‌های مسجدی نیز متقاضیان می‌بایست حداکثر تا تاریخ 5 فروردین 95؛ (دبیرخانه در ایام عید فعال می‌باشد) فیلم تئاتر خود را به خانه نمایش به آدرس: «کوهسنگی، انتهای خیابان بهشتی، خانه هنرمندان شهرداری مشهد» ارسال کنند.

 

نمایش‌های برتر بخش ویژه «نمایش‌های مسجدی» از 8 تا 11 فروردین در ایام ولادت حضرت زهرا(س) اجرا می‌شود.

 

متقاضیان شرکت در این فراخوان برای مطالعه متن کامل فراخوان و اطلاع از نحوه ارزیابی آثار، نوع و میزان حمایت از هر نمایش و ... می‌توانند به سایت art.mashhad.ir و namayeshshahri.ir مراجعه کنند.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون