تاریخ خبر: کد خبر: 7706

رشد دو برابری آثار ارسالی در طرح «استقبال از بهار» نشان از انحصاری نبودن این جشنواره دارد

هر ساله مشهد با زیباسازی فضای شهری از جمله نصب المان‌های موضوعی و خاطره‌انگیز به استقبال از بهار می‌رود که در طی فراخوان آثار هنرمندان طراح و سازنده المان‌ها با برگزاری جشنواره بهار فیروزه‌ای دریافت می‌شود.

رشد دو برابری آثار ارسالی در طرح «استقبال از بهار» نشان از انحصاری نبودن این جشنواره دارد

چندی پیش سید جلال فیاضی عضو هیئت‌ رئیسه شورای شهر مشهد در حاشیه نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران از تأخیر در اعلام فراخوان استقبال از بهار انتقاد کرد و خواستار جلوگیری از رانت و تبعیض در طرح استقبال از بهار و المان‌های نوروزی شد.

 

به همین منظور با حجت‌الاسلام مجید فاطمی‌ارفع، به گفت‌وگو نشستیم. وی در رابطه با آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بهار فیروزه‌ای شهر مشهد اظهار کرد: این آثار از دو حیث کمی و کیفی قابل ملاحظه است.

 

وی با بیان اینکه امسال با عنایت به فراخوان گسترده دبیرخانه ستاد استقبال از بهار تاکنون هزار و ۷۰۰ اثر از سوی هنرمندان ارسال شده است، گفت: این تعداد رقمی دو برابری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که افزایش کمی آثار از علاقه هنرمندان نسبت به ارائه اثر خود خبر می‌دهد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه این تعداد اثر جوابی به تمام سخنان بیهوده کسانی است که به همکاران ما اتهاماتی وارد می‌کردند، تصریح کرد: این حرکت نشان داد که نه تنها امسال کارها انحصاری نشده بلکه هنرمندان عرصه‌های بازی را در مقابل خود برای حضور در این جشنواره می‌توانند ببینند.

 

فاطمی‌ارفع خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان در دستور کار همکاران ما قرار داشته و کیفیت برخی آثار از حیث محتوایی بسیار زیبا است.

 

وی با بیان اینکه حقیقتاً در بحث المان‌ها تحولی صورت گرفته است، ادامه داد: به دستور شهردار مشهد مقرر شد که این آثار در معرض دید عموم مردم و نخبگان عزیز قرار گرفته و برترین آثار از دید مردم و نخبگان نیز انتخاب شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه در دو زمینه دفاع مقدس و مشهد انقلابی آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اضافه کرد: امیدوارم با تلاش تمام دوستان بتوانیم بهار ۹۵ مشهد را بانشاط، پویا و فعال برگزار کنیم.

 

گفتنی است، هر ساله مشهد با زیباسازی فضای شهری از جمله نصب المان‌های موضوعی و خاطره‌انگیز به استقبال از بهار می‌رود که در طی فراخوان آثار هنرمندان طراح و سازنده المان‌ها با برگزاری جشنواره بهار فیروزه‌ای دریافت می‌شود.

 

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون