تاریخ خبر: کد خبر: 7771

اسامی 15 اثر جشنواره فجر که در مشهد اکران می‌شود

دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در ۲۷ بهمن ماه در مشهد اظهار کرد: قیمت بلیت این دوره از جشنواره ۱۰ هزار تومان بوده و ۵۰ درصد بلیت فروشی اینترنتی صورت می گیرد.

اسامی 15 اثر جشنواره فجر که در مشهد اکران می‌شود
به گزارش«قاصدنیوز»، پرونده سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، ظهر امروز 18 بهمن‌ماه، در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی باز شد.
 
در ابتدای مراسم ناصر نبی‌زاده، معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، از 20 بهمن‌ماه آغاز و تا 26 ادامه خواهد داشت.
 
20 بهمن‌ماه؛ آغاز سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد
وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از 20 بهمن‌ماه آغاز می‌شود، تا 26 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در دو سینمای هویزه و آفریقا فیلم‌های سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اکران می‌شود، مراسم اختتامیه نیز 27 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
 
نبی‌زاده، بخش کودک و نوجوان که شامل 18 فیلم می‌شود، را از دیگر بخش‌های جنبی سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد دانست که در سالن شهید اصغرزاده جهت استفاده دانش‌‌آموزان در حال اکران است....

 

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: 15 فیلم تحت عنوان سودای سیمرغ در سینماهای کشور اکران می‌شود که از جمله آن می‌توان به فیلم‌های «امکان مینا»، «آخرین بار کی سحر را دیدی»، «اژدها وارد می‌شود»، «بادیگارد»، «خشم و هیاهو»، «دختر»، «دلبری»، «رسوایی 2»، «کفش‌هایم کو»، «لانتوری»، «نفس»، «ابد و یک روز»، «مارالیا»، «ایستاده در غبار» اشاره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه این فیلم‌ها در شش سانس و در سه سانس نمایش داده خواهند شد، افزود: طی ساعات 17 ، 19 21 در دو سینما هویزه و آفریقا فیلم‌های سیزدهمین جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود.

 

نبی‌زاده با بیان اینکه مروری بر انیمیشن استان خراسان رضوی از بخش‌های دیگر سیزدهمین جشنواره فیلم فجر به شمار می‌رود، ادامه داد: 41 فیلم در این بخش اکران خواهد شد، سه کارگاه آموزشی از جمله کارگاه ایده تا فیلم، کارگاه ایده‌سازی مستند، از ایده تا تولید، کارگردانی، نقش دکوپاژ در فیلم با حضور اساتید برجسته استان برگزار می‌شود.

 

آغاز سیزدهمین جشنواره فجر مشهد با اکران «بادیگارد»
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از بزرگداشت دو هنرمند بزرگ از جمله فریدون جیرانی  و شهاب ملت‌خواه در مراسم اختتامیه خبر داد و افزود: دو فیلم «بادیگارد» و «اژدها وارد می‌شود» فیلم‌های آغازین سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد هستند که در دو سینما اکران خواهند شد؛ یک سینما در حال حاضر معلق است تا اگر امکان افزایش فیلم‌ها فراهم شد اکران بعد از ظهر سینما شهید اصغرزاده را به فیلم‌های دیگر فیلم فجر اختصاص دهیم.

 

در ادامه نسرین شاه‌محمدی، مسئول انجمن سینمای جوان خراسان رضوی، تصریح کرد: بخش جنبی مروری بر آثار مستند و انیمیشن کوتاه خواهد بود، طی فراخوانی که اعلام شد، 73 فیلم به دست ما رسیده که از میان آن آثار، 14 فیلم مستند انتخاب و 27 فیلم انیمیشن در 9 روز در سینما هویزه پخش خواهند شد. 

 

وی با بیان اینکه از ساعت 10 الی 11:30 این فیلم‌ها اکران می‌شود و طی ساعات 12، جلسات نقد و بررسی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: 30 فیلم‌ساز، 9 مستندساز و 18 انیمیشن‌ساز از جمله کسانی هستند که آثارشان در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود که از جمله این انیمیشن‌ها می‌توان به انیمیشن «نبرد خلیج‌فارس 2» اثر فرهاد عظیما، هنرمند مشهدی اشاره کرد.

 

صدرا یوسفی، سرپرست اداره هنرهای نمایشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: سهم اصحاب رسانه در ترویج اخبار جشنواره بسیار است.

 

وی با بیان اینکه بعد از بازسازی سینما هویزه و آفریقا، بهترین فیلم‌های جشنواره در این سینماها اکران می‌شود، ابراز کرد: تلاش بر این است تا با همکاری هنرمندان بتوانیم با رایزنی انجام شده، آثار مستند، انیمیشین، فیلم‌، هنرمندان خراسانی را هم در مشهد اکران کنیم.

 

دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در ۲۷ بهمن ماه در مشهد اظهار کرد: قیمت بلیت این دوره از جشنواره ۱۰ هزار تومان بوده و ۵۰ درصد بلیت فروشی اینترنتی صورت می گیرد.

 

یادآور می‌شود، در پایان از دو پوستر فریدون جیرانی و شهاب ملت‌خواه، هنرمندان بزرگ عرصه سینمایی رونمایی شد تا در مراسم اختتامیه ضمن دعوت از این دو هنرمند تقدیری از آن‌ها صورت پذیرد

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون