تاریخ خبر: کد خبر: 7705

«مرکز اسناد تاریخ مشهد» تشکیل می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از تشکیل «مرکز اسناد تاریخ مشهد» خبر داد.

«مرکز اسناد تاریخ مشهد» تشکیل می‌شود

به گزارش قاصدنیوز، سید رضا موسوی با بیان این مطلب در «نشست خبری ستاد دهه فجر» که در فرهنگسرای قرآن و عترت و در جمع خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: «مرکز اسناد تاریخ مشهد» با هدف ساماندهی، تدوین و بررسی خاطرات مردم مشهد پیرامون دفاع مقدس، مفاخر شهری، هویت محلات و... در حال شکل گیری است.

 

وی هزینه نرم‌افزار و سخت‌افزار این مرکز را یک میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: بازخوانی رویدادها و ایجاد انگیزه برای فعالان فرهنگی و بررسی تاریخ شفاهی مشهد در این زمینه قابل ذکر است.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد انعقاد قراداد با نویسندگان را روشی برای نگارش حرفه‌ای تاریخ شفاهی جمع ‌آوری شده دانست و گفت: 12عنوان کتاب در این راستا نگارش شده و تعدادی از این آثار در دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد.

 

موسوی با تاکید بر برگزاری جشن‌های دهه فجر به صورت مردمی، خاطرنشان کرد: با پررنگ شدن نقش دستگاه‌های دولتی چند سال اخیر، حضور مردم در برگزاری جشن‌های انقلاب کم‌رنگ شده است.

 

وی اضافه کرد: به همین منظور تلاش شده مشارکت و همراهی مردم در جشن‌های انقلاب پررنگ‌تر شود و شهرداری تنها نقش همراه و یاور مردم را در برگزاری جشن‌ها داشته باشد.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد تبلیغات پیرامون هویت فراموش شده مشهد را مهم ارزیابی کرد و گفت: در فتنه 88 ندا آقاسلطان کشته می‌شود و رسانه‌های جمعی جهان به پوشش خبری وسیع این موضوع می‌پردازند. این درحالیست که در دهم دی‌ماه سال 57 چند دختر جوان مشهدی در اجتماعی غیرمسلحانه به شهادت می‌رسند و کسی آن‌ها را نمی‌شناسد.

 

موسوی در این خصوص به بررسی نقش زنان در انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: در حالی زنان مشهد اولین راهپیمایی‌های انقلاب را شکل دادند که در برخی نقاط هنوز فضای انقلاب شکل نگرفته بود.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون