تاریخ خبر: کد خبر: 7511

آغاز ریل‌گذاری خط 2 قطار شهری مشهد

کیامرز عنوان کرد: دستگاه حفار مکانیزه خط 2 قطار شهری مشهد در حال انتقال به میدان فردوسی برای آغاز حفاری در خط 3 است و امیدوارم مونتاژ تی.بی.ام از اول بهمن‌ ماه آغاز شود و حفاری این خط نیز از اسفند ماه آغاز شود.

آغاز ریل‌گذاری خط 2 قطار شهری مشهد

به گزارش قاصدنیوز، کیانوش کیامرز ظهر امروز در نشستی خبری که در ساختمان قطار شهری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: توسعه خط یک قطار شهری مشهد از ایستگاه غدیر تا فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در بهمن‌ ماه امسال به صوت کامل با حضور یکی از معاونان رئیس‌ جمهور و یا شخص رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

 

وی با بیان اینکه توسعه خط یک قطار شهری مشهد 213 میلیارد تومان هزینه داشته، افزود: از این مقدار 160 میلیارد تومان به‌ صورت نقدی پرداخت‌ شده و مابقی با نصب تجهیزات پرداخت می‌شود و برای این خط نیز به دنبال خرید 20 رام قطار دیگر هستیم.

 

*پایان حفاری خط 2 قطار شهری مشهد تا انتهای دی‌ماه

کیامرز در ارتباط با خط 2 قطار شهری مشهد بیان کرد: حدود 220 متر تا پایان حفاری خط 2 باقی‌مانده که بین 28 تا 30 دی‌ماه این حفاری به انتها می‌رسد و امیدواریم با رسیدن تجهیزات 4 ایستگاه اول این خط از انتهای طبرسی تا چهارراه گاز تا تیر ماه سال آینده افتتاح شود.

 

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: زمان‌بندی قطار شهری امروز 18 درصد تأخیر دارد اما طبق برنامه زمان‌بندی این تأخیر جبران می‌شود.

 

*اردیبهشت‌ماه 1395 زمان ورود واگن‌های آبی خط 2 قطار شهری به مشهد

کیامرز با بیان اینکه امسال برای قطار شهری مشهد 600 میلیارد تومان هزینه شده، گفت: 15 عدد از واگن‌های خط 2 قطار شهری مشهد در چین روزهای پایانی ساخت را می‌گذراند و این ناوگان 29 اسفند از دالیان چین بارگیری و به سمت بندرهای جنوبی ایران حرکت می‌کند و امیدوارم در اردیبهشت‌ماه 1395 شاهد حضور این ناوگان در شهر مشهد باشیم.

 

وی اضافه کرد: این ناوگان مانند خط یک قطار شهری مشهد به رنگ آبی‌رنگ آمیزی شده و مابقی ناوگان با ورود قطعات به ایران در واگن سازی تهران تولید می‌شود و در موضوع هزینه ناوگان نیز 98 میلیون یورو به‌ صورت ال.سی در بانک ایران و چین باز شده است.

 

*ترک تشریفات خط 3 قطار شهری مشهد روزهای پایانی خود را سپری می‌کند

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در ارتباط با خط 3 قطار شهری مشهد عنوان کرد: کارشناسان وزارت کشور با ترک تشریفات و قیمت خط 3 قطار شهری مشهد موافقت کردند و امیدوارم به‌ زودی هیئت سه نفره نیز برنده شدن قرارگاه خاتم‌الانبیا را برای حفاری 28 کیلومتر تونل و ایستگاه‌های اصلی اعلام کند.

 

کیامرز عنوان کرد: دستگاه حفار مکانیزه خط 2 قطار شهری مشهد در حال انتقال به میدان فردوسی برای آغاز حفاری در خط 3 است و امیدوارم مونتاژ تی.بی.ام از اول بهمن‌ ماه آغاز شود و حفاری این خط نیز از اسفند ماه آغاز شود.

 

*میدان راه‌آهن و سعدی خردادماه 95 به حالت اولیه برمی‌گردد

 وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد پایان کار قطار شهری در ایستگاه‌های سعدی و میدان راه‌آهن گفت: امیدوارم ایستگاه میدان سعدی و میدان راه‌آهن مشهد تا پایان خردادماه امسال به حالت اولیه برگردد.

 

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در ارتباط با خرید پله‌برقی برای خط 2 قطار شهری مشهد نیز اظهار کرد: امروز تولیدکنندگان زیادی در استان و کشور در زمینهٔ تولید پله‌برقی فعال هستند اما این پله‌برقی‌ها برای مجتمع‌های تجاری و برج‌ها است و با توجه به حجم بالای استفاده مردم در خطوط قطار شهری، جوابگو نیست.

 

وی افزود: برای نمونه در شهر تبریز از پله‌برقی ایرانی استفاده‌ شده و در این مدت حوادث متعددی برای مردم رخ‌ داده و برای شخص من امنیت جانی شهروندان مشهدی بسیار حائز اهمیت است بر همین اساس پل برقی هیوندای کره جنوبی را خریداری می‌کنم.

 

*آغاز ریل‌گذاری خط 2 قطار شهری مشهد

کیامرز خاطرنشان کرد: تمام ریل‌ها در داخل تونل قرار گرفته و از هفته آینده به‌ صورت رسمی نصب ریل‌ها و بتن‌ریزی آغاز می‌شود.

 

کیامرز یادآور شد: یکی از مشکلات ما بحث گمرک است زیرا برای ورود تجهیزات خود باید هزینه‌های میلیاردی پرداخت کنیم به‌گونه‌ای که شهرداری مشهد تا به امروز 20 میلیارد تومان به گمرک پرداخت کرده و شهرداری تهران نیز 90 میلیارد تومان پرداخت کرده و امیدوارم برای ورود ناوگان ریلی با معافیت‌های گمرکی مواجه شویم.

 

*احتمال آغاز فروش اوراق مشارکت دوم خط قطار شهری مشهد

کیامرز در ارتباط با سؤال دیگر خبرنگار فارس در مورد اعتبارات دولتی به خطوط قطار شهری مشهد نیز گفت: برای خط 3 قطار شهری مجوز فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت گرفتیم و دولت هم از ما قول گرفته با این مجوز برای خط 3 قطار شهری در سال 1395 کمکی به ما نخواهد کرد و شروع کمک دولتی از سال 1396 شروع می‌شود.

 

 مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد اضافه کرد: ما به دولت الحاقیه‌ای زدیم که در سال آینده 400 میلیارد تومان  به خطوط قطار شهری مشهد کمک کند اما با توجه به شرایط مالی دولت، پیش‌بینی ما کمک 160 تا 190 میلیارد تومان است البته از طرفی به دنبال فروش اوراق مشارکت دوم خط 2 قطار شهری مشهد هستیم.

 

وی تصریح کرد: امسال دولت برای قطار شهری مشهد بودجه 120 میلیارد تومانی را در نظر گرفته که تا به امروز 60 میلیارد تومان به‌ حساب ما واریز شده اما محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور قول داده 60 میلیارد باقی‌مانده به‌زودی واریز شود.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون