تاریخ خبر: کد خبر: 7462

دعوت مجمع مطالبه مردمی مشهد از 23 شخصیت برای ثبت‌نام

چنین فهرستی تا همین جا می تواند نشان دهد مردم برای مطرح کردن و حمایت کردن از چهره های شایسته دست بسته نیستند و با جستجویی ساده میان نخبگان مشهدی می توان افراد زیادی یافت که تناسب واقعی تری با شأن مردم مشهد داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است در فهرست جاری اسامی نماینده‌های کنونی مشهد در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار نگرفته ‌است.

دعوت مجمع مطالبه مردمی مشهد از 23 شخصیت برای ثبت‌نام

به گزارش «قاصدنیوز»، مجمع مطالبه مردمی اولین بیانیه انتخاباتی خود را با دعوت از 23 شخصیت برای ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی صادر کرد:

 

متن این بیانیه بدین شرح است:

انتخابات مجلس دهم فرصتی دیگر است تا حرکت مردم ایران به سوی اهداف متعالی انقلاب، سرعتی دوچندان پیدا کند. هر انتخابات برای آن‌که به سلوکی جمعی به سوی حیات طیبه و تشکیل مجلسی با وصف عصاره فضایل ملت تبدیل شود نیازمند مولفه‌هایی است که عبارت‌اند از:

 

ـ حضور آگاهانه مردم که در طول فرآیند انتخابات (به صحنه آوردن نامزدها، پیگیری مطالبات، شناخت و انتخاب اصلح) نقش اصلی را ایفا می‌کنند؛

ـ حضور نامزدهای شایسته که در قد وقواره وکالت مردم باشند و توقع افکار عمومی از مجلس را در حد پاتوقی سیاسی پایین نیاورند؛

ـ حضور نخبگان مردمی، حوزوی و دانشگاهی که باید در آگاه‌سازی مردم، به صحنه آوردن نامزدهای شایسته، معرفی اصلح و هدایت گروه‌ها پرچم‌دار انتخابات باشند؛

ـ و نهایتاً حضور سالم گروه‌ها که بایستی به عنوان پشتوانه‌ای اجرایی، نخبگان را در فرایند رشد دادن فضای جامعه یاری رسانند و به جای تصمیم‌گیری‌های پشت پرده و سهم‌خواهی‌های مفسدانه، تسهیل کننده انتخابات آگاهانه باشند و نه زایل کننده آن.

 

۲. مجمع مطالبه مردمی در هر یک از انتخابات‌ها به تفصیل درباره مبانی معرفتی و فرهنگی حرکت سیاسی خود، سوابق خود، نقد «لابی»های سیاسی و «لیست»های ساندویچی، نقد جریانات و ائتلاف‌های سیاسی روز، نقد ادعای وحدت از سوی سیاسیون حرفه ای، نقد تفکر مخرب «ترجیح صالح مقبول بر اصلح!»، مهم ترین مسائل کشور و مطالبات رهبری و مردم، جایگاه واقعی مجلس و حساسیت کرسی نمایندگی، نقد روش‌های تبلیغاتی رایج، شیوه صحیح شناسایی نامزدها و تبلیغ برای اصلح سخن گفته است.

 

اکنون با دعوت مجدد از سایر گروه ها به تبیین شفاف سوابق، مبانی و نسبت خود با دیدگاه های رهبری، پیش از بررسی بیشتر وضعیت حضور گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی، چند هشدار و نکته را مجدداً تذکر می دهیم:

الف) پیشنهاد فهرستی از نامزدهای انتخاباتی به مردم، کار پسندیده ای است اما به شرط آن که اولاً لیست های انتخاباتی پشت درهای بسته، توسط افرادی که پاسخگو نیستند و بدون توجه به ظرفیت بالای نخبگان انقلابی و متخصص، طراحی و ارائه نشوند؛ و ثانیاً لیست های ضعیف و سیاسی کارانه که جز اصلح بودن، معیارها و مصلحت اندیشی های دیگری نیز برای معرفی نامزدها دارند، به نام لیست لازم الاتباع معرفی نشده و رأی به چنین لیست هایی به عنوان وظیفه مردم متدین و انقلابی تبلیغ نشود. بر اساس وظیفه دینی و بیانات امام و رهبری، وظیفه مردم «رأی به اصلح» است و نمی توان اصلح ها را از ماه ها قبل به بهانه شرایط شب انتخابات حذف کرد. اصلح اگر به موقع شناسایی شده و به خوبی معرفی شود به راحتی مقبولیت را نیز به دست خواهد آورد.

 

ب) جذب حداکثری هرگز به این معنا نیست که مردودین سیاسی در صدر بنشینند و سایرین را مدیریت کنند. افراد و گروه های سیاسی و صنفی ای که در بحرانی ترین شرایط سال ۸۸ و هنگامی که رهبری همه خواص را به ادای تکلیف و روشنگری فرا می خواند و همچنین در  جریان توافق هسته‌ای به عنوان یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌ساز ترین مسائل روز کشور نتوانستند یا نخواستند از آبرو یا امکانات و فرصت های خویش برای دفاع از انقلاب، مردم و نظام هزینه کنند، حال در شرایط عادی انتخابات، چگونه می خواهند برای حیات سیاسی انقلاب و نظام تعیین تکلیف کرده و به مردم، بگویند چه بکنند و چه نکنند؟!

 

ج) دعوت به وحدت نباید مصداق «کلمه حق یراد بها الباطل» باشد. اگر ادعای وحدت از سوی سیاسیون، خالصانه است، باید توضیح دهند چرا هیچ وقت حاضر نیستند صالح ها را به نفع اصلح ها کنار گذاشته و به قواعد حرکت انقلابی و متکی به بصیرت تن دهند؟ چرا همیشه باید اصلح هایی که سیاست باز نبوده و دستی در تبانی ها و برتری جویی ها و منفعت طلبی ها ندارند، به بهانه حفظ وحدت، قربانی نیروهای درجه دوم و سوم شوند؟ لیست سازانی که در انتخابات مجلس ششم، هفتم و هشتم مشهد، نامزدهای اصلح را به نفع افرادی که فرصت طلبی آن‌ها در مقام نماینده مشخص می‌شد حذف می کرده و بعضاً علیه چنین نامزدهایی جوسازی هم می کرده اند، و افرادی بدون مقبولیت قبلی را با ادعای صالح مقبول(!) در لیست های جا می دادند، هرگز صلاحیت دعوت به وحدت را ندارند.

 

د) نامزدهای لایق، در افراد مشهور و مطرح خلاصه نمی شوند. برای دعوت از نامزدهای انتخاباتی و حمایت از آنان، نباید به گزینش کردن از میان کسانی که نامشان مطرح است و از غربال نامرئی فضای آفت زده سیاسی گذشته اند اکتفا کرد. بلکه باید به دنبال رصد، شناسایی و کشف افراد توانمند و متهعد و معرفی آنان به فضای سیاسی بود. کسانی که لیاقت نشستن بر کرسی مهم و موثر مجلس را داشته و دارای چنین ویژگی هایی باشند:

ـ داشتن حجت شرعی برای حضور در انتخابات، اصلح دانستن خود و نحوه تعامل با گروه ها و …؛

ـ عدالت فردی و احتراز از استخدام هر گونه مقدمات نامشروع برای کسب نتیجه؛

ـ توان تخصصی در حد سیاست گذاری و قانونگذاری و نظارت؛

ـ فهم عمومی از مسائل مختلف کشور و شیوه دستیابی به راهکارهای متقن و انقلابی؛

ـ سابقه شفاف در پیگیری عدالت اجتماعی چه در سطح عمومی و چه در حوزه تخصصی خود؛

ـ هوشمندی سیاسی و درک پیچیدگی های باندهای قدرت و ثروت، لابی ها و …؛

ـ شجاعت، جدیت و صراحت در پیگیری مسائل مردم و برخورد با کجی ها و انحرافات؛

ـ سابقه شفاف در ولایتمداری و انقلابی گری فداکارانه و غیرسیاسی؛

ـ دردآشنایی، سلامت و شفافیت در روابط اقتصادی و نداشتن شیوه مسرفانه در هزینه های تبلیغاتی.

 

۳. نیروهای دردکشیده و کارآمد، تکلیفی دینی دارند تا با حضور در صحنه رقابت سیاسی، عرصه را بر سیاسیونی که جز ادعا چیزی در چنته ندارند و تراز انتخابات و مجلس را با حضور خود پایین آورده اند، تنگ کنند. حضور چهره های صاحب صلاحیت ولو منجر به انتخاب آنان نشود، معیارهای انتخاب را کیفی تر خواهد کرد و حداقل زمینه ساز مطرح شدن مباحث جدی و عمیق درباره نیازهای مردم و آرمانهای انقلاب خواهد شد تا فضای انتخابات تبدیل به جولانگاه شعارهای کلی و ادعایی و خام و فریبنده‌ی کاندیداهای سیاست زده نشود. و صد البته اگر حضور نامزدهای شایسته، به موقع و با برنامه باشد، اقبال عمومی نیز به دنبال آن خواهد آمد و مردم نیز در پای صندوق‌های رأی، با رأی به «اصلح»، از سرگردانی «دفع افسد به فاسد» فراغت می یابند. این گونه، حضور نامزدهای قوی به تشکیل مجلسی توان‌مند و کارآمد خواهد انجامید که خواهد توانست گره گشای بسیاری از مشکلات مغفول جامعه باشد.

 

۴. مجمع مطالبه مردمی مشهد مقدس، ضمن آن که از یکایک افراد کاردان و دردشناس و مستقلی که خود را صاحب صلاحیت های نمایندگی و شایسته‌ی وکالت از جانب مردم می بینند، دعوت می کند تا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی وارد عرصه رقابت سالم سیاسی شوند، به طور خاص از تنی چند از فعالان سیاسی و فرهنگی نیز برای کاندیداتوری از حوزه انتخابیه مشهد و کلات، دعوت می کند تا با هدف بالابردن سطح رقابت انتخاباتی و افزایش آگاهی های مردم در مقابل بازی های بی محتوای سیاسیون، در این عرصه وارد شوند. درباره این فهرست توجه به دو نکته ضروری است:

 

الف) در سنجش اولیه این افراد، «داشتن قدرت فکری و تخصصی متناسب با آرمان های بلند انقلاب اسلامی» و نیز «سابقه فعالیت مستقل انقلابی فارغ از ظرفیت های پوشالی سیاسی» مد نظر بوده است. اما در هر حال، این فهرست حاصل یک جمع بندی اولیه از رصد نخبگان و ظرفیت های انقلابی آنان است که با توجه به بضاعت‌های موجود تدوین شده‌ و محصول فرایندی واقعی و مستمر (و نه سیاسی کارانه و دفعی) است که در ارتباطات مجمع مطالبه با نخبگان حوزوی و دانشگاهی در موضوعات مختلف مبتلابه کشور وجود داشته است. نکته مهم این جاست که چنین فهرستی تا همین جا می تواند نشان دهد مردم برای مطرح کردن و حمایت کردن از چهره های شایسته دست بسته نیستند و با جستجویی ساده میان نخبگان مشهدی می توان افراد زیادی یافت که تناسب واقعی تری با شأن مردم مشهد داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است در فهرست جاری اسامی نماینده‌های کنونی مشهد در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار نگرفته ‌است.

 

ب) طبعاً انتشار این فهرست به منزله‌ی حمایت مجمع مطالبه از آنان نیست و تمامی این چهره ها پس از ارائه توانمندی های خود و تبیین مواضع خود در آزمون‌های مختلف انقلاب، موظف به دمیدن روح آگاهی در فضای جاری انتخاباتی هستند. به عبارت دیگر ما معتقدیم، افراد فوق در مظان دارا بودن حداقل شرایط نمایندگی هستند و نامزدهای انتخاباتی دیگر نیز باید در همین تراز معرفی شده و مورد بحث قرار گیرند.

 

اسامی کاندیداها به ترتیب حروف الفبا

  • حجت الاسلام  مجتبی الهی خراسانی ـ مدیر کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
  • جناب آقای دکتر روح ا… ایزدخواه ـ دکتری مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه
  • حجت الاسلام  دکتر حمید پارسانیا ـ پژوهشگر و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • جناب آقای دکتر سعید جلیلی ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • جناب آقای  دکتر وحید جلیلی ـ دکترای مدیریت استراتژیک و معاون فرهنگی شهرداری مشهد
  • جناب آقای مهندس احمد رضا خدابخشی ـ کارشناس حوزه مدیریت فرهنگی
  • جناب آقای  رضا خوراکیان ـ مدیر مسوول روزنامه قدس
  • جناب آقای مهندس سلیمی نمین ـ مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و فعال در مبارزه با مفاسد اقتصادی
  • جناب آقای دکتر سعید شعرباف ـ عضو هیات علمی دانشگاه امام رضا
  • جناب آقای دکتر سید  محمد  صاحبکار خراسانی ـ سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
  • جناب آقای میثم ظهوریان ـ مدیر اندیشکده توسعه منطقه‌ای خراسان رضوی
  • حجت الاسلام  حجت گنابادی نژاد ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی
  • حجت الاسلام مهدی ماندگاری ـ مبلغ و فعال فرهنگی، عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار
  • حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی ـ دکترای علوم قرآنی و حدیث و مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
  • جناب آقای دکتر رضا معبودی ـ دکترای حقوق و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی
  • حجت الاسلام سیدمهدی معلمی ـ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه و مدیر گروه فقه الاقتصاد پژوهشگاه معارج
  • جناب آقای مهندس جلیل معماریانی ـ فعال فرهنگی و مدیر مؤسسه کتاب پردازان
  • حجت الاسلام محمد علی موحدی ـ مسئول خانه آزادگان خراسان رضوی
  • جناب آقای  علی محمد مؤدب ـ نویسنده، مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم و مدیر انتشارات شهرستان ادب
  • جناب آقای محمد حسین نیرومند ـ  مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس
  • حجت الاسلام عبدالحمید واسطی ـ پژوهشگر و معاون پژوهش مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
  • جناب آقای دکتر هادی وکیلی ـ عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی
  • جناب آقای حسین هژبری ـ معاون سابق وزیر آموزش و پرورش

 

۵. قاعدتاً به سبب فضای سیاست زده موجود و منزوی شدن صالحان در حاشیه جنجال های سیاسیون حرفه ای، بسیاری افراد دیگر از این قبیل را می توان شناسایی و معرفی کرد. مجمع مطالبه مردمی از علما، نخبگان دانشگاهی، گروه های فعال فرهنگی و سیاسی مشهد و عموم مردم انقلابی مشهد و کلات تقاضا می کند سایر افراد صاحب صلاحیت برای کاندیداتوری را به عرصه افکار عمومی معرفی کرده و منتظر بازی ها و لیست بندی های سیاسیون ننشینند.

 

همچنین مجمع مطالبه مردمی مشهد مقدس به چهره های صاحب صلاحیت یادآوری مجدد می کند که با ورود به موقع در عرصه انتخابات، صحنه را برای مفسدان و بی‌مایگان سیاسی خالی نگذارند و چه در مقام کاندیدا و چه در مقام کارشناس، به روشنگری عمومی درباره تراز مجلس و نیازهای حقیقی کشور بپردازند. در پایان، عموم مردم شریف مشهد و نخبگان سیاسی و فرهنگی و گروه های مختلف را به حضور «آگاهانه و متکی به حجت شرعی» متذکر می شویم.

 

و من الله التوفیق

مجمع مطالبه مردمی مشهد مقدس

کلمات کلیدی

  • مجید 0 0

    چه عجب از این مجمع مطالبه مردمی مشهد یک خبری اومد بیرون... حیفه بابا شماها یه زمانی خیلی فعالتر بودید...

  • 0 0

    اینا که همشون ادمای فرهنگی ان ، مجلس اقتصاددان . سیاست مدار .امنیتی و ....نمیخاد؟!!!!

ارسال نظر

تریبون