تاریخ خبر: کد خبر: 7442

169 داوطلب نامزدی انتخابات مجلس در خراسان رضوی ثبت نام کردند

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی از نام نویسی 12 داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و 169 داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

169 داوطلب نامزدی انتخابات مجلس در خراسان رضوی ثبت نام کردند

به گزارش قاصدنیوز، امیر پورمهدی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از کل ثبت نام شدگان 62 نفر امروز سی ام آذر ماه اقدام به نام نویسی کردند که از این تعداد 15 نفر زن و 47 نفر مرد هستند.

 

وی ادامه داد: از این 15 داوطلب زن 10 نفر از حوزه انتخابیه مشهد و کلات هستند و دو زن از حوزه سبزوار و نیز حوزهای قوچان و فاروج، نیشابور و فیروزه همچنین چناران و بینالود هر کدام یک داوطلب زن داشته اند.

 

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی بیشترین داوطلب نمایندگی برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی را طی روز جاری مربوط به حوزه مشهد و کلات با 30 داوطلب عنوان و بیان کرد: بعد از مشهد و کلات بیشترین ثبت نام طی روز جاری با پنج نفر مربوط حوزه تربت حیدریه - مه ولات و نیشابور و فیروزه است.

 

وی گفت: از مجموع ثبت نام شدگان برای نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی 51 نفر در روز نخست اقدام به نام نویسی کردند که پنج نفر آنان زن هستند.

 

پورمهدی افزود: 56 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز در دومین روز با مراجعه به 12 حوزه انتخابیه خراسان رضوی ثبت نام کردند که دو نفر آنان زن و بقیه مرد هستند.

 

وی ادامه داد: در مجموع طی سه روز نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشترین تعداد ثبت نام شدگان با 64 نفر از حوزه انتخابیه مشهد و کلات بوده که 18 نفر در روز نخست و 16 نفر روز یکشنبه و امروز 30 روز نام نویسی کرده اند.

 

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: پیش بینی ها و گمانه زنی حاکی از آن است که برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع حدود 500 نفر در این استان نام نویسی کنند.

 

وی افزود: فرآیند ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 28 آذر ماه در 12 حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شده و داوطلبان می توانند تا پایان وقت اداری روز جمعه چهارم دی ماه برای ثبت نام اقدام کنند.

 

پورمهدی ادامه داد: برای نامزدی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان رضوی نیز 12 نفر طی پنج روز ثبت نام کرده اند.

 

وی گفت: از این تعداد در روز نخست فقط یک نفر مراجعه کرد که به دلیل نقص مدارک امکان ثبت نام نداشت و روز دوم نیز پنج داوطلب با ارائه و تکمیل مدارک در حوزه انتخابیه مشهد اقدام به نام نویسی کردند.

 

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: طی روز سوم نیز سه نفر، روز چهارم دو نفر و امروز دو نفر دیگر برای نامزدی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه مشهد نام نویسی کردند.

 

وی ادامه داد: برخی داوطلبان امکان ثبت نام از طریق ستاد مرکزی انتخابات در وزارت کشور را نیز دارند.

 

ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات در مجلس خبرگان رهبری تا دوم دی ماه ادامه دارد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون