تاریخ خبر: کد خبر: 7453

سوم دیماه با حضور مصلحی، زاکانی، ضرغامی و مقدم‌فر/

تبیین «خطر نفوذ» در اجتماع مردمی پاسداشت حماسه 9دی در مشهد

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت پنجمین سالگرد حماسه 9 دی خراسان رضوی، ظهر امروز در نشستی خبری به تشریح برنامه های این ستاد در ایام «دهه بصیرت و ولایت» پرداخت.

به گزارش «قاصدنیوز»، دبیر ستاد مردمی بزرگداشت پنجمین سالگرد حماسه 9 دی خراسان رضوی، ظهر امروز در نشستی خبری به تشریح برنامه های این ستاد در ایام «دهه بصیرت و ولایت» پرداخت.

 

مجتبی مختاری ابتدا از برگزاری همایش محوری بزرگداشت 9 دی با حضور چهره های مطرح کشوری در مشهد خبر داد و افزود: این همایش با عنوان «مرزبانی فرهنگی2» با سخنرانی حجت الاسلام حیدر مصلحی، دکتر علیرضا زاکانی، مهندس سیدعزت الله ضرغامی و دکتر مقدم فر در تاریخ سوم دی‌ماه ساعت 18 و در محل مهدیه مشهد برگزار خواهد شد.

مرزبانی فرهنگی 2

وی با اشاره به اینکه «مرزبانی فرهنگی1»، سال گذشته با حضور حجج الاسلام پناهیان، شریعتی، راشدیزدی، سیدجعفر طباطبایی، آقاتهرانی، پژمانفر و آقایان نبوی، طالب زاده، سعید حدادیان و خانم افتخاری برگزار شده بود، خبر از ادامه این نشست‌ها در آینده داد.

 

مجتبی مختاری درباره شکل‌گیری حماسه 9 دی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران موج برخاسته از جهان مخالف سرمایه داری بود که هر چه جلوتر می‌رفت به دوران بلوغ خود نزدیک می‌شد و بدیهی است نظامی که مستقل و روی پای خود ایستاده باشد، بعید است از حوادث مصون بماند.

 

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت پنجمین سالگرد حماسه 9 دی خراسان رضوی رقم خوردن فتنه 88 به دست افراد خودی را موجب پیچیده تر شدن آن دانست و گفت: همراهی برخی چهره های فریب خورده داخلی با نظام استکبار جهانی، انتخابات سال 88 را که یکی از پرمشارکت ترین انتخابات نظام بود، به کام مردم تلخ کرد.

 

 

وی شهادت یا جانبازی تعداد زیادی از مردم، بر هم خوردن امنیت روانی و اخلاقی جامعه و تحمیل خسارت های مادی بسیار را از عواقب فتنه 88 عنوان و اظهار کرد: حماسه 9 دی یکی از پرشورترین صحنه های حضور مردم در دفاع از انقلاب و ارزش ها و خنثی کردن توطئه های مستکبران و مزدوران داخلی بود.

 

مختاری 9 دی را مظهر قدرت مردمی در برابر فتنه گران عنوان و خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب هر سال باید این حماسه پرشورتر گرامی داشته شود تا عده‌ای از چهره های نظام که در آن زمان به امید براندازی نظام ذوق زده بودند در حافظه ملت بمانند و پس از مدتی با نقابی دیگر و به اسم دموکراسی با سودای حاکمیت پا به عرصه نگذارند.

 

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت حماسه 9 دی خراسان رضوی در ادامه به نحوه شکل گیری این ستاد اشاره کرد و گفت: از آنجا که جنس 9 دی مردمی بود، حفظ و حراست و احیای آن تا همیشه نیز باید مردمی باشد؛ بدین منظور ستاد مردمی 9 دی مشهد با همراهی تشکل های مردمی پنج سال پیش آغاز به کار کرد.

 

مختاری شعار بزرگداشت 9 دی امسال را «9 دی؛ سد نفوذ و خط حضور» اعلام و تصریح کرد: این شعار با توجه به این که فتنه براندازانه جدید، «نفوذ» است، انتخاب شده است.

 

وی با اشاره به انجام بیش از صد گفت و گو با نخبگان و فعالان ارزشی در زمینه خط نفوذ و بزرگداشت 9 دی، گفت: بسته محتوایی 9 دی شامل هزار فایل مختلف از جمله نماهنگ، پوستر، جزوه و اینفوگرافی از طریق پایگاه اینترنتی www.beyaat.ir در اختیار فعالان مردمی قرار دارد.

 

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت حماسه 9 دی خراسان رضوی، در مشهد و هفت شهرستان استان حدود 20 همایش منطقه ای با حضور چهره های مطرح کشوری برگزار می شود که در مشهد علاوه بر برنامه «مرزبانی فرهنگی»، سعید جلیلی در روز 9 دی و سیدحمید روحانی در ششم و هفتم دی‌ماه سخنرانی خواهند داشت.

 

مختاری با اشاره به اعزام 50 نفر از طلاب و دانشجویان جهت سخنرانی در مساجد استان، افزود: برنامه های بزرگداشت 9 دی در مساجد و دانشگاه ها به صورت محلی منطقه ای برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین تمرکز بر تولید محتوا و استفاده از فرصت فضای مجازی را ویژگی خاص برنامه های امسال در مقایسه با سال های گذشته عنوان کرد.

 

مختاری یادآور شد: بازخوانی تحلیلی روایی فتنه 88 ویژه نوجوانان و جوانان، تولید نشریه مستند ویژه نخبگان با رویکرد 9 دی؛ سد نفوذ و خط حضور در مقابله با فتنه های آتی، تهیه جزوه های مستند از دروغ ها و عملیات های روانی و خساراتی که در پی فتنه 88 به کشور وارد شد، مقایسه فتنه صدراسلام با فتنه 88 در قالب کتابچه، تهیه تولیدات نمایشگاهی ویژه اکران در فضای مجازی، برپایی 20 ایستگاه گپ و گفت و گو جهت ارتباط مستقیم با مردم و تبیین مسائل روز، فضاآرایی سطح شهر در قالب 100رولاپ شهری و دیدار فعالان فرهنگی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد از دیگر برنامه های 9 دی در خراسان رضوی است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون