تاریخ خبر: کد خبر: 7345

واکنش آستان قدس به خبر قاصدنیوز

مدیر کل حراست آستان قدس رضوی با اشاره به تعطیلی دفاتر امانات حرم مطهر رضوی، گفت: این موضوع از مصوبات مراجع امنیتی بوده و در راستای تکریم و تامین امنیت زائران انجام شده است.

واکنش آستان قدس به خبر قاصدنیوز

به گزارش قاصدنیوز، عادل رضایی با تاکید براینکه تصمیم گیری در این زمینه توسط آستان قدس رضوی صورت نگرفته است، افزود: آستان قدس خدمت رسانی به زائران حضرت رضا(ع) را وظیفه خود می داند و همواره خدمات متنوع و متعددی را در بخش های مختلف به زائران ارائه داده است.

 

وی اظهار داشت: با عنایت به ضرورت های امنیتی و با توجه به اینکه دفاتر امانات در مجاورت حرم مطهر رضوی و محل اجتماع زائران واقع شده بودند، همزمان با ایام عزاداری آخر ماه صفر تعطیل شده اند و ادامه فعالیت آن ها پس از این ایام نیز منوط به آسیب شناسی و تصمیم گیری نهادهای مربوطه است.

 

رضایی هم چنین با اشاره به فعالیت مراکز دریافت امانات بخش خصوصی، تاکید کرد: این دفاتر پیش از این هم در زمان فعال بودن دفاتر امانات حرم مطهر وجود داشتند و با توجه به فاصله ای که با حرم مطهر و محل های اجتماع زائران دارند، مشکلی را از نظر امنیتی ایجاد نمی کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی هیچ منفعت و نقشی در فعالیت شرکت خصوصی دریافت امانات ندارد،گفت: این شرکت با نظر نهادهای مربوطه در دولت و شهرداری تاسیس شده و تحت نظارت آن ها فعالیت می کند.

 

قاصدنیوز:

- اگر بنا بر عدم ایجاد تجمع مردم در تحویل دادن وسایل به اماناتی حرم بود، پس چگونه است که در محل دکه شرکت خصوصی با فاصله چندین متر از امانتداری ها  هنوز این اجتماع و شلوغی وجود دارد.

 

- آیا با بستن دفاتر اماناتی در ایام شلوغی حرم مطهر، تهدید امنیتی که به وسیله کیف ها امکان وقوع داشت برداشته خواهد شد و عوامل ایجاد تهدیدهای امنیتی دیگر امکان انجام عملیات خرابکارانه را نخواهند داشت؟

کلمات کلیدی

  • mohsenin 0 0

    کی بفکر مردمه....فقط میخوان کاسبی کنن....دقبقا فرمایش شمادرسته...

ارسال نظر

تریبون