تاریخ خبر: کد خبر: 6985

شحات انور برای جانباختگان حادثه منا می‌خواند

مراسم بزرگداشت جان باختگان واقعه منا با عنوان «با شقایق‌های منا» در 30 مسجد سطح شهر مشهد در حال برگزاری است. در این مراسم‌ها محتواهایی نیز در خصوص فاجعه منا، اسلام آمریکایی و اقدامات آل سعود بر علیه جهان اسلام به مخاطبین ارائه خواهد شد.

شحات انور برای جانباختگان حادثه منا می‌خواند

به گزارش قاصدنیوز، مراسم بزرگداشت جان باختگان واقعه منا با عنوان «با شقایق‌های منا» در 30 مسجد سطح شهر مشهد در حال برگزاری است. در این مراسم‌ها محتواهایی نیز در خصوص فاجعه منا،  اسلام آمریکایی و اقدامات آل سعود بر علیه جهان اسلام به مخاطبین ارائه خواهد شد.

 

جمال زاده، مدیر فرهنگسرای قرآن وعترت مشهد، در گفتگو با خبرنگار معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، گفت: مراسم گرامی‌داشت جان باختگان منا در 30 مسجد محوری سطح شهر از 27 مهرماه تا 22 آبانماه در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه 22 آبانماه چهلمین روز در گذشت جان باختگان منا است، از همین رو آخرین روز بزرگداشت آنان را در این روز قرار دادیم، ابراز کرد: مساجدی که این مراسم را برگزار می کنند از بین مساجد فعال مناطق حاشیه شهر، مرکز شهر و مساجد نیمه فعال حاشیه شهر انتخاب شدند، علاوه براین با هماهنگی تشکل‌ها برنامه‌ریزی شده تا خانواده جان باختگان نیز در مراسم حضور داشته باشند.

 

جمال زاده با اشاره به اینکه در هر کدام از این مراسم‌ها، یک قاری برتر نیز حضور خواهد یافت، یادآور شد: همچنین سخنران برنامه نیز در خصوص فاجعه منا و اقدامات آل سعود بر علیه جهان اسلام و اسلام آمریکایی توضیحاتی را ارائه خواهد کرد که این برنامه با استقبال خوبی از سوی شهروندان مشهدی روبرو شده است.

 

وی با تاکید براینکه بسته محتوایی در اختیار سخنرانان برنامه قرار داده شده است، اظهار کرد: در دهه اول محرم سخنرانان از بین هیات مذهبی انتخاب می شدند، اما اکنون سخنرانان مساجد خود به بیان فاجعه منا خواهند پرداخت.

 

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت با اشاره به اینکه در حاشیه این مراسم بزرگداشت دو فضای نمایشگاه مفهومی نیز برپا شده است، تصریح کرد: دو نمایشگاه انقلاب عاشورا در خصوص واقعه کربلا و خواص بی خواص در خصوص نقش خواص در صدر اسلام در ورودی مساجد برپا شده است تا مخاطبان با این فضا نیز بیشتر آشنا شوند.

 

وی عنوان کرد: این نمایشگاه در قالب تابلو های تخته شاسی در ورودی مساجد برپا است، علاوه براین در پی اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه یاد جان باختگان منا نباید فراموش شود ، 11 آبانماه در حسینیه امام خمینی مراسم بزرگداشتی با حضور حجت الاسلام و المسلمین پناهیان برگزار خواهد شد که در این مراسم شحات محمود انور قاری بین الملل به تلاوت مجلسی مشغول خواهد بود، علاوه بر این، نمایندگان کشورهای پاکستان و آفریقا و خانواده جان باختگان نیز حضور دارند.

 

جمال‌زاده خاطر نشان کرد: این مراسم همزمان با اختتامیه مسابقات قرآن شهر مشهد است که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حال برگزاری است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون