تاریخ خبر: کد خبر: 6829

15نفر از خراسان رضوی همچنان جزو مفقودان فاجعه منا

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین پانزده نفر از هم استانی ها جزو مفقودان هستند که تاکنون اطلاعی از آنها نیست و احتمال اینکه در عربستان دفن شده باشند، وجود دارد.

15نفر از خراسان رضوی همچنان جزو مفقودان فاجعه منا

به گزارش قاصدنیوز، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی آخرین آمار و وضعیت جان باختگان و مفقودان استان را در فاجعه «منا» تشریح کرد.

 

محمد حسن واحدی روز گذشته در گفت و گویی گفت: بر اساس آخرین آمار و جمع بندی های صورت گرفته فوت 82 نفر از زائران خراسان رضوی قطعی شده است.

 

وی افزود: 38 نفر از جان باختگان خراسان رضوی در حادثه «منا» ساکن نیشابور، 21 نفر مربوط به مشهد، هشت نفر متعلق به سبزوار ،پنج نفر فیروزه ،چهار نفر تایباد،یک نفر باخرز،یک نفر خوشاب، یک نفر داورزن و یک نفر مربوط به سرخس هستند.

 

سخنگوی ستاد مراسم تشییع جان باختگان خراسان رضوی در حادثه «منا» اظهار داشت: همچنین  پانزده نفر از هم استانی ها جزو مفقودان هستند که تاکنون اطلاعی از آنها نیست و احتمال اینکه در عربستان دفن شده باشند،وجود دارد.

 

وی ادامه داد:از این شمار پنج نفر مربوط به نیشابور،سه نفر مشهد ، دو نفر تایباد،دو نفر فیروزه ،یک نفر سبزوار، یک نفر سرخس و یک نفر هم از داورزن بوده است.

 

به گفته واحدی یک نفر از جان باختگان اهل تسنن با اجازه خانواده‌اش در عربستان دفن شده است.

 

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی دو روز اخیر با خانواده مفقودان حادثه منا مذاکراتی انجام شده است ، اظهار داشت: مدارک لازم از سوی خانواده ها برای پزشکی قانونی جهت شناسایی مفقودان ارسال شده است و روز پنجشنبه پس از جمع بندی در قالب لوح فشرده به عربستان فرستاده شد.

 

واحدی افزود: مدارک ارسالی ایران با نمونه ها و مدارک کشورعربستان تطبیق داده می شود تا مشخص شود چه شمار از زائران خراسان رضوی شناسایی خواهند شد.

 

وی افزود: البته در تهران هم پیکر چند جانباخته بدون هویت وجود دارد که اسناد و مدارک پزشکی قانونی خراسان رضوی به پایتخت هم فرستاده شده تا آخرین وضعیت مفقودان مشخص شود.

 

وی با عنوان این مطلب که شماری از جان باختگان ایرانی در فاجعه منا از سوی عربستان در مکه دفن شده اند، گفت: زمانی که آمار مشخص شد به خانواده ها اطلاع رسانی خواهد شد که آیا امکان تدفین در کشور امکان پذیر است یا اینکه پیکرهای مطهر جان باختگان در مکه مکرمه دفن شده است.

 

یادآور می‌شود: در فاجعه منا، بیش از 4000 زائر ایرانی جان خود را از دست دادند و 64 نفر جزو مفقودان هستند که در مجموع شمار جان باختگان و مفقودان خراسان رضوی این فاجعه 97 نفر هستند. شایان ذکر است: شماری از این زائران به صورت آزاد و از کشور ثالث به حج مشرف شده بودند.

 

 

منبع: قدس آنلاین

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون