تاریخ خبر: کد خبر: 6207

استاندار: با موسیقی مشکل نداریم؛ دغدغه ما حاشیه کنسرت‌ها است

استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای فرهنگی استان اظهار کرد: علما با اجرای کنسرت موسیقی در مشهد مشکلی ندارند بلکه دغدغه آنها موضوعات حاشیه ای از جمله راه اندازی کارناوال، نمایش مد است.

به گزارش قاصدنیوز، علیرضا رشیدیان شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و بررسی شیوه نامه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجراهای صحنه ای موسیقی در مشهد بیان کرد: علما و متدینین با اجرای موسیقی در مشهد مشکل ندارند و دغدغه آنان به ویژه امام جمعه محترم مسائل جانبی به وجود امده از جمله راه اندازی کاروان در خیابان ها، ایجاد نمایشگاه های مد با اختلاط محرم و نامحرم که با ارایش های زننده همراه است به عنوان دغدغه مطرح است.

 

وی با اشاره به اینکه نظرات تمامی علما و مراجع در این خصوص برای ما مقدس و محترم استافزود: در این راستا ملاک عمل ما، قانون و منویات مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه است.

 

وی با اشاره به بررسی شیوه نامه اجرای کنسرت در مشهد مقدس اظهار کرد: بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران  و منویات مقام معظم رهبری، همانگونه که  اجرای موسیقی صحنه ای در سایر استان های کشور پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه مجاز است، در این استان نیز با رعایت ملاحظات پایتخت معنوی و بارگاه منور رضوی، مجاز خواهد بود.

 

رشیدیان یادآور شد: در همین راستا و به دلیل اهمیت موضوع، از دفتر رهبر معظم انقلاب و نظر ایشان برای اجرای کنسرت در مشهد نظر خواهی شده است که معظم اله در پاسخ بیان داشته اند نظر خاصی نداریم.

 

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه موضوع این شیوه نامه بحث در خصوص حلیت و یا حرمت موسیقی نیست افزود: این شیوه نامه صرفا ناظر بر هماهنگی و نظارت است.

 

شیوه نامه نظارت بر اجرای موسیقی به زودی مصوب می شود

استاندار خراسان رضوی در نشست شورای فرهنگی استان از بررسی و تصویب شیوه نامه نظارت و اجرای موسیقی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: شیوه نامه مذکور به منظور جمع بندی نهایی و نظر خواهی از مراجع، علما و صاحب نظران در جلسه ای فوق العاده مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

 

گفتنی است بررسی طرح سمفونی دفاع مقدس و همچنین تولید اثار فاخر با بهره گیری از ابزار موسیقی در راستای توجه به ارزش های دفاع مقدس از دیگر محور های مورد بحث در این نشست بود.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون