تاریخ خبر: کد خبر: 5874

شب شعر «از یمن تا قدس» در مشهد برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: چهار شب شعر در طول سال 94 برنامه‌ریزی شده است که نخستین شب شعر آن همزمان با دهه کرامت و با موضوع ادبیات مقاومتی با عنوان «از یمن تا قدس» برگزار می‌شود.

به گزارش قاصدنیوز، سید جواد کمالی ظهر امروز در نشست خبری هفتمن جشنواره کارگاهی شعر بسیج هنرمندان که در فرهنگسرای هنر و رسانه برگزار شد، اظهار کرد: هنر به عنوان مهم‌ترین ابزار انتقال و گسترش فرهنگ در طول تاریخ محسوب شده و از آن برای پذیرش و انتقال عقاید و خواسته‌های یک ملت به سایر ملل استفاده می‌شود.

 

وی، از برگزاری چهار جشنواره کارگاهی شعر در امسال خبر داد و گفت: جشنواره‌های شعر بسیج هنرمندان با هدف رشد و شکوفایی استعدادهای هنری بسیجیان، ایجاد رقابت سالم و سازنده و در قالب چهار کارگاه موضوعی شعر تغزلی و عارفانه در انتهای مرداد ماه، شعر کودک و نوجوان در انتهای شهریور ماه، شعر آیینی در آبان ماه و نیز کارگاه شعر انقلابی در پایان دی ماه برگزار می‌شود.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به موضوعات این کارگاه‌های یک روزه، بیان کرد: سازندگی معنوی، ایثار و مقاومت، فعالیت فردی و اجتماعی و به ویژه در مورد شاعران بسیحی و یا حتی شاعران شهید هنرمند، زندگی ایرانی اسلامی با زیر مجموعه‌هایی از جمله عفاف و حجاب، تهاجم فرهنگی و نیز دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع)، موضوعات این جشنواره‌های کارگاهی شعر است.

 

وی افزود: با توجه به وجود زائران خارجی متنوع و همسایگی استان با کشورهایی همچون پاکستان و افغانستان، آثار آنها نیز در چهار قالب عنوان شده پذیرفته می‌شود.

 

کمالی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 15 مرداد ماه است، به برخی از مقررات این جشنواره اشاره و تصریح کرد: تعداد 30 اثر در هر کارگاه موضوعی وجود دارد و هر شاعر در دو موضوع می‌تواند به عنوان اثر برگزیده انتخاب شود، آثار ارسالی باید در جشنواره قبلی داوری نشده باشد و تولید سال 92 به بعد باشد.

 

این مسئول ادامه داد: آثار ارسالی باید در دو قالب فایل پی.دی.اف و ورد بر روی سی.دی باشد و دیگر این که تصمیم‌گیری نهایی درباره آثار به عهده دبیرخانه است که در طول جشنواره دو داور استانی و یک داور کشور حضور می‌یابند.

 

وی از برگزاری چهار شب شعر در سال 94 و با موضوعات مختلف خبر داد و افزود: نخستین شب شعر، همزمان با دهه کرامت و با محوریت ادبیات مقاومتی و مخصوص یمن و با عنوان از یمن تا قدس برگزار می‌شود و همه شاعران و نیز مردم می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

 

حجت‌الاسلام عدالتی مجد، مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان خراسان رضوی نیز در ادامه اظهار کرد: مهم‌ترین هدف شعر بسیج، ماندگاری و گسترش رهنمودهای رهبری در قالب هنر و شعر است تا همانطور که فرمایشات رهبری مورد توجه جهانیان قرار دارد ما نیز بتوانیم در قالب هنر آنها را ماندگار کنیم.

 

وی با اشاره به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام در سال 2017 برای مشهد، تصریح کرد: باید در تراز شهر بزرگ مشهد فعالیت ادبی انجام شود به ویژه با تفکر بسیجی، تا یک محفل و کانون ادبی مستقل برای شاعران شهر مشهد ایجاد شود.

 

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان خراسان رضوی یادآور شد: ایجاد ادبیات مقاومتی از دیگر اهداف شعر بسیج هنرمندان بوده که نیازمند حمایت است تا آثار فقط به محافل و جشنواره‌های ادبی محدود نشود بلکه به مخاطبین اصلی خود یعنی مردم منتقل و ارائه شود.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون