تاریخ خبر: کد خبر: 5659

در دهه آخر ماه مبارک رمضان برگزار می شود/

فهرست 9 اعتکاف رمضانی در سطح شهر مشهد

مجموعه های فرهنگی مذهبی جبهه فرهنگی انقلاب با تاسی به سیره حضرت رسول(ص) در اعتکاف به پاداشتن در دهه آخر ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری اعتکاف خواهند نمود

فهرست 9 اعتکاف رمضانی در سطح شهر مشهد

به گزارش«قاصدنیوز»، در احادیث و نقل سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است: تا آخر عمر، بر اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان مداومت داشت. چون دهه آخر ماه رمضان فرا می رسید، رخت‏خواب خویش را جمع مى ‏کرد و خود را کاملاً آماده عبادت مى ‏ساخت و در زیر سایبانى که براى ایشان فراهم مى ‏شد، عبادت مى‏ نمود.

 

مجموعههای فرهنگی مذهبی نیز با تاسی به سیره حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم) اقدام به برگزاری اعتکاف رمضانی خواهند نمود. فهرست این برنامه های بدین شرح است:

 

* چهاردهمین اعتکاف دانشجویی ودیعه الحسین(علیه السلام)

این برنامه که در سال‌های گذشته در سه روز آخر 27 تا 29 ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار می شد، به علت تعمیرات مسجد گوهرشاد قرار است در مسجد دانشگاه فردوسی (ویژه خواهران)، آزاد اسلامی و علوم پزشکی برگزار شود. جهت حضور در این اعتکاف میتوانید تا 18تیرماه از طریق پایگاه اینترنتی هیئت دانشجویی ودیعه ثبتنام نمایند.

 

* ششمین اعتکاف تخصصی نوجوان آسمانی

اعتکاف «نوجوان آسمانی» امسال از 24تا 26 ماه مبارک رمضان در ششمین دوره برگزاری خود ، از نوجوانان 13 تا 15 سال پسر و 12 تا 14 سال دختر ثبت نام می‌کند. از برنامه‌های این اعتکاف که در مسجد النبی(صلی الله علیه و آله و سلم) واقع در خیابان کوهسنگی5 برگزار خواهد شد، می‌توان به سخنرانی حجج الاسلام ماندگاری، حاج حسین یکتا و...  حلقه های مربی محور، مشاوره خصوصی، نمایش تئاتر، بازی و... اشاره نمود.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می توانند با شماره 09152341921 ویژه پسران و 09152341922 ویژه دختران تماس حاصل نمایند. جهت کسب اطلاع بیشتر به پایگاه rahevasl.ir مراجعه نمایید.

 

* اعتکاف جوانان مشهدالرضا(علیه السلام)

مسجد جامع شاندیز در روزهای 24 تا 26 ماه مبارک رمضان میزبان علاقه مندان 12تا 35ساله شرکت در اعتکاف می باشد. این برنامه به همت کانون فرهنگی مذهبی معراج الشهداء مشهد برگزار می گردد. در این برنامه آیت الله ناصری و ضیایی و حجج الاسلام ماندگاری، حسینی قمی و راجی و حاج حسین یکتا و دکتر قدیری ابیانه سخنرانی و آقایان واعظی، علی اکبری، بذری و مهدی منصوری به مداحی خواهند پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی این کانون مراجعه نمایید.

 

* اعتکاف دانش آموزی مجموعه فرهنگی سابقون

این برنامه در روزهای 24 تا 26 ماه مبارک رمضان ویژه متولدین سال‌های 73 تا 79 در مسجدالمنتظر واقع در بلوار سازمان آب برگزار میگردد. اسامی اساتید برنامه حجج الاسلام  ماندگاری، مافی نژاد، خادمیان، بنفشه، حسین زاده و سردار احمدیان اعلام شده است.برای اطلاع بیشتر تا تاریخ 17تیر با شماره 09353291807 تماس بگیرید. پایگاه اینترنتی این اعتکاف http://sabeghoon.org می باشد.

 

* پنجمین اعتکاف دانشجویی هیئت رایه الشهدا

 

هیئت فرهنگی مذهبی رایه الشهداء در سه روز پایانی ماه رمضان اقدام به برگزاری اعتکاف با حضور اساتید حوزه و دانشگاه خواهد نمود. مکان برگزاری برنامه در مسجدالنبی(ص) خیابان کوهسنگی نبش عارف می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر برادران با شماره 09105004115 و خواهران با شماره 09156454564 تماس حاصل نمایید. پایگاه اینترنتی جهت کسب اطلاعات بیشتر  http://rayat-shohada.blog.ir می باشد.

 

 

* اعتکاف طلاب در حرم رضوی

این برنامه معنوی توسط دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان ۲۴ تا ۲۷ ماه مبارک رمضان به مدت ۳ روز برگزار به تعداد محدود در حرم مطهر رضوی برگزار می شود. علاقه مندان جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 32008450 تماس حاصل نمایند.

 

* اعتکاف مسجد سناباد(ویژه برادران)

این اعتکاف در سه روز آخر ماه مبارک رمضان در مسجد سناباد واقع در خیابان سناباد 12 توسط پایگاه بسیج شهید سعادتجو برگزار خواهد شد. از جمله سخنرانان این برنامه حجج الاسلام ماندگاری، حلوائیان و صرافیان و... می باشند.

 

* اعتکاف دانش آموزی مسجد سجاد(علیه السلام)

در تاریخ 23 تا 25 ماه مبارک رمضان سومین اعتکاف دانش آموزی پایگاه بسیج مسجد امام سجاد(علیه السلام) بلوار سجاد ویژه نوجوانان پسر برگزار خواهد شد. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ forsat3.mihanblog.com  و یا با شماره 09152466910 تماس حاصل نمایند.

 

* اعتکاف رضویون:

این اعتکاف ویژه نخبگان و فعالان فرهنگی جوان شهر مشهد در روزهای 27، 28 و 29 رمضان برگزار می‌شود. زمان ثبت‌نام اعتکاف رضویون یکشنبه 14 تا 16 تیرماه مصادف با 18 تا 20 رمضان می باشد. با توجه به استقبال گسترده جوانان برای شرکت در این مراسم معنوی و محدودیت‌های شبستان‌های مسجد گوهرشاد، از بین متقاضیان شرکت در این مراسم قرعه‌کشی به عمل می‌آید. جهت ثبت نام به shajar.ir مراجعه کنید.

کلمات کلیدی

  • تهرانی 2 1

    خاک بر دهان کسی که لباس پیامبر را بر تن دارد و نمیداند !امام حسن (ع )بدلیل خیانت سرداران سپاهش وعدم همراهی یارانش ناگزیر به صلح با ابو فتنه شد .

ارسال نظر

تریبون