تاریخ خبر: کد خبر: 5037

وقتی نجوای معتکفین در هیاهوی پارتی‌های شبانه گم می‌شود+تصاویر

در حالی که این روزها مساجد ایران مملو از از جوانانی است که در حال راز و نیاز با خدای خود هستند، رسانه‌های غربی، به عنوان حاضران همیشه در صحنه برای بازتاب وقایع ایران به نفع خود، این بار خود را به خواب زده‌اند.

از سحرگاه روز شنبه، 12 اردبیهشت مصادف با 13 رجب، ایام اعتکاف شروع شد و صدها هزار نفر از جوانان ایران بار و بنه کوچک خود را به دوش گرفتند و راهی مساجد بزرگ شهرهای خود شدند تا در طول سه شبانه‌روز روزه‌داری و عبادت سحرگاهی، نفس خود را رام و سینه پراشتیاق خود برای عبادت خدای متعال را آرام کنند.

طوفان سانسور روی حال و هوای این روزهای مساجد ما + تصاویر //در حال ویرایش

 طی سال‌های اخیر تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف همواره رو به افزایش بوده و به گزارش ایسنا اکنون به تعداد حدود 700 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که نزدیک به 60 درصد از این جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند که تقریبا برابر با 420 هزار نفر خواهد شد.

 

وقتی 700 هزار نفر از مردم یک کشور 75 میلیونی دست از کار و تلاش روزمره خود می‌کشند و کنج خلوت مساجد را برمی‌گزینند، مسئله و اتفاق کوچکی نیست که بتوان از کنار آن به سادگی عبور کرد و آن را نادیده گرفت.

 

طوفان سانسور روی حال و هوای این روزهای مساجد ما + تصاویر //در حال ویرایش

با توجه به شناختی که همه ما از نوع بازی‌های رسانه‌‌های جریان اصلی غرب داریم، فرض را بر این بگذارید که 700 هزار نفر از مردم ایران که 60 درصد آنان هم جوانان دختر و پسر زیر سی سال باشند، برای هر هدفی غیر کسب تقوا و پاکی روح یا غیر از حضور برای حمایت از جمهوری اسلامی (مثلا برای آب‌بازی در پارک‌های کشور) در جایی جمع شوند؛ آن‌وقت خواهیم دید که دستگاه بزرگ‌نمایی و دروغ‌پراکنی غرب به کار خواهد افتاد و شروع به بازتاب اخبار متن و حواشی چنین تجمعاتی خواهد کرد.

 

اعتکاف امسال هم از این قاعده مستثنی نشد و زیر طوفان سانسور رسانه‌های جریان اصلی غرب به گوش مردم جهان نرسید. البته که این قاعده‌ی مکرر، ادامه دارد و پیش از این نیز راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از نجف تا کربلا را در سکوت خبری گذاشته بود. واضح است که رسانه‌های غربی از رسیدن صدای مناجات جوانان ایران در مساجد کشور به گوش کسانی که در غرب زندگی می‌کنند ترس دارند.

 

از سویی دیگر شاهد آن هستیم که پایگاه اینترنتی دیلی‌میل انگلیس طی گزارشی مدعی شده که ظاهر اسلامی "متعصب" در جامعه ایران تحت تأثیر تبدیل شدن جوانان لیبرال به اکثریت، آهسته آهسته در حال از بین رفتن است. این گزارش با اشاره به این‌که جوانان زیر 30 سال اکنون 63 درصد از جمعین 73 میلیونی ایران را تشکیل می‌دهند، تأکید می‌کند که جوانان "غربی‌شده" ایران در زمره فعال‌ترین گروه‌های مردمی از منظر سیاسی در جهان اسلام هستند.

 

گزارش دیلی‌میل درباره جامعه ایران
دیلی‌میل معتقد است جوانان ایرانی در پارتی‌های شبانه ظاهر اسلامی جامعه را از بین می‌برند
 

دیلی‌میل سپس ادعا می‌کند که این جوانان یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات بلندمدت علیه شکل کنونی و "متحجر" حاکمیت دینی در ایران هستند. اما این گزارش دیلی‌میل بر اساس استناد به چه شواهدی نوشته شده است؟

 

تصاویر منتشر شده توسط دیلی‌میل از ایران

گزارش دیلی‌میل درباره جامعه ایران
دیلی میل: ظاهر اسلامی "جامعه" در ایران در حال از بین رفتن است

 

گزارش دیلی‌میل درباره جامعه ایران

دیلی میل: تا پیش از این در ایران پوشیدن لباس‌هایی که طرح "ستاره و نوار" دارد غیرقابل تصور بود

 

دیلی‌میل با یک تکنیک ساده، یعنی قرار دادن تصویر "عده‌ای" از جوانان ایرانی که یا الکل می‌نوشند و یا همجنس‌گرا هستند، در کنار این آمار که جوانان در ایران، "اکثریت" جمعیت را تشکیل می‌دهند، به مخاطب خود این‌گونه القا می‌کند که "اکثریت مردم ایران، جوان و جوان‌های ایرانی شراب‌خوار و همجنس‌گرا هستند، بنابراین اکثر مردم ایران "غربی" شده‌اند و تصویر دینی جامعه ایران در حال از بین رفتن است."

 

سپس همین تصویرسازی را به فضای سیاسی ایران نیز تعمیم می‌دهد. در ادامه این گزارش می‌خوانیم: "فعالان جوان برنامه‌های سیاسی جمهوری اسلامی را از سال 1997 دست‌خوش نفوذ خود کرده‌اند. بعد از انتخابات سال 2009، جوانان ایرانی بزرگ‌ترین بلوکی بودند که در اولین جنبش پایدار "قدرت مردمی" نقش ایفا کردند؛ جنبشی که موجب پیدایش تحولات سیاسی جدیدی در منطقه ایران شد."

 

گزارش دیلی‌میل درباره جامعه ایران
دیلی میل: جوانان لیبرال ایران از بزرگ‌ترین "تهدید"ها علیه حاکمیت این کشور هستند

 

در کشوری که دشمنانش داعیه حرکت مردم آن به سمت غیراسلامی شدن را دارند، ازدیاد سالانه تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف ماه رجب نشان از دروغ بودن و راه افتادن پروپاگاندایی دارد که سمت و سوی آن خالی کردن ذهن مخاطبانش از امید به آینده است.

 

منبع: مشرق

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون