تاریخ خبر: کد خبر: 5136

وجود 3میلیون کاربر اینترنتی در خراسان رضوی

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با ارائه آمارهای استفاده کنندگان اینترنت گفت: بالغ بر سه میلیارد نفر در دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند؛ همچنین حدود ۴۲ میلیون کاربر اینترنتی در ایران وجود دارد از این تعداد سه میلیون نفر آنان در خراسان رضوی هستند.

به گزارش قاصدنیوز، سرهنگ عرفانی امروز در سمینار تخصصی جرایم سایبری شرق کشور در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به خطرات دنیای مجازی گفت: محدودیتی برای انتشار اطلاعات در فضای مجازی وجود ندارد و این فضایی ضدسانسور است.

 

وی با بیان اینکه جذابیت و تنوع در فضای مجازی بالاست، یکی از موجبات جرم‌های مجازی را قومیت‌های پنهان دانست و گفت: در این فضا امنیت وجود ندارد و سرعت انتشار اطلاعات هم بالاست.

 

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با ارائه آمارهای استفاده کنندگان اینترنت گفت: بالغ بر سه میلیارد نفر در دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند؛ تا سال 2014، 10 میلیارد ابزار به اینترنت متصل بود.

 

سرهنگ عرفانی با بیان اینکه حدود 42 میلیون کاربر اینترنتی در ایران وجود دارد گفت: از این تعداد سه میلیون نفر آنان در خراسان رضوی هستند.

 

وی ادامه داد: تعداد کاربران مفید 10درصد، کاربران سیاه یا همان مجرمان اینترنتی 10 درصد و 80 درصد هم کاربران خاکستری کشور را تشکیل می‌دهند.

 

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به مضرات استفاده از اینترنت افزود: اغفال کودکان، متاسفانه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و ازدواج اینترنتی هم عموما با شکست مواجه است.

 

عرفانی با اشاره به جرایم اینترنتی گفت: کلاهبرداری بالغ بر 65درصد موارد جرم را تشکیل می‌دهد. همچنین پرنوگرافی یکی از عوامل جرایم و مقدمه بحث دیگری از جرایم است که در فضای مجازی رخ می‌دهد.

 

وی بیان داشت: 17 نوع از جرایم ما هتک حرمت و حیثیتی است.

 

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی به جنگ نرم اشاره کرد و گفت: آژانس امنیتی و ملی آمریکا 20 هزار کارشناس رایانه‌ای دارد که وظیفه آنان شنود و بررسی امنیتی دیگر کشورها می‌باشد.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون