تاریخ خبر: کد خبر: 3279

نیمی از جمعیت خراسان رضوی کاربر اینترنت هستند؟!

رییس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فضای تبادل و تولید اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: تعداد کاربران اینترنتی در استان را سه میلیون نفر است و این به معنای آن است که نیمی از جمعیت 6 میلیون نفری استان کاربر اینترنت هستند.

به گزارش قاصدنیوز، سرهنگ علی اعتمادی در همایش امنیت سایبری در خانواده که با حضور کارشناسان و مسوولان پلیس فتای خراسان رضوی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد برگزار شد ، اظهار کرد: اینترنت بزرگترین دستگاه جاسوسی دنیا است که دشمنان مخصوصا آمریکا از طریق این فضا به اطلاعات افراد مختلف در کشورهای گوناگون دسترسی پیدا می کنند.


او با بیان اینکه محیط سایبری محیط دروغین نیست بلکه یک محیط حقیقی است، گفت: فیس بوک، توییتر، یوتیوپ و برخی دیگر از سایت های پرمصرف اینترنتی هر کدام دارای یک سیاست منفی از سوی دشمن هستند.


سرهنگ اعتمادی جعل هویت، سرقت اطلاعات، انتشار داده های خصوصی، گسترش مفاسد اخلاقی، برنامه ریزیهای ضدفرهنگی و سیاسی را از اقدامات دشمنان و مجرمین در فضای مجازی برشمرد.

 

وی با بیان اینکه 60 درصد دارندگان عابربانک در خراسان رضوی رمز چند عابر خود را عدد یکسان قرار می دهند که کاری کاملا اشتباه است ، افزود: رمز عابربانک نباید یکسان و براساس اطلاعات شخصی باشد، بلکه باید به صورت دوره ای تغییر کند تا به راحتی زمینه سوءاستفاده از آن فراهم نشود.


مدرس دانشگاه های پلیس و علوم اسلامی رضوی نیز در این همایش گفت: در هر 60 ثانیه 30ساعت ویدیو در سایت یوتیوپ آپلود می شود و 2میلیون جستجو در سایت گوگل انجام می گیرد.


محمدرضا نصرالهی افزود: سهام داران اصلی سایت یوتیوپ یهودیان صهیونیست و آمریکایی  هستند، بطوری که اگر همه فیلم های این سایت بررسی شود حتی یک فیلم ضدصهیونیستی نیز در آن دیده نمی شود.


وی با بیان اینکه فضای مجازی، زندگی را تحت شعاع خود قرار داده است، افزود: مجرمین این فضا بین 14 تا 27 سال سن دارند،در حالی که مجرمین قدیمی سنشان از 25 سال بیشتر بود.


نصرالهی گسست بین نسلی را یکی از چالش های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: امروزه فرزندان بخاطر اطلاعات زیادی که از جانب فضای مجازی بدست می آورند خانواده خود را بی سواد می دانند و آنان را از کارهای خود آگاه نمی کنند.

 

قاصدنیوز: ضروری است مسئولین محترم شاخصه های کاربر اینترنت بودن را اعلام نمایند تا این آمار غیرواقعی نشان داده نشود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون