تاریخ خبر: کد خبر: 5079

بارش‌های شدید خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از ادامه بارش های شدید و رگبار توام با رعد و برق در مشهد و دیگر شهرستان های این استان از عصر امروز خبر داد.

به گزارش قاصدنیوز، فریدون سنگچولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش ها که از عصر شنبه آغاز شده به طور متناوب تا پایان هفته جاری ادامه دارد اما بیشترین بارندگی در این استان طی امروز و فردا رخ خواهد داد.

 

وی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده شدت بارش ها در برخی شهرستانهای خراسان رضوی مانند تایباد، تربت حیدریه، تربت جام، خواف، فریمان، کاشمر، کلات، کاخک، گناباد، کوهسرخ، مشهد و سبزوار بیشتر از سایر نقاط خواهد بود.

 

به گفته وی در طول امروز و فردا بویژه در نیمه جنوبی و نواحی غربی این استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید، افزایش ابر، بارش های رگباری توام با رعد و برق و در نواحی مستعد استان بارش تگرگ را شاهد خواهیم بود.

 

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی همچنین از احتمال جاری شدن سیل و آب گرفتگی معابر بویژه در نیمه جنوبی و نواحی غربی این استان در مدت مزبور خبر داد.

 

سنگچولی افزود: دمای هوای استان خراسان رضوی از چند روز گذشته تاکنون حدود 10 درجه کاهش داشته اما از امروز به تدریج افزایش خواهد یافت.

 

به گفته وی دمای هوای مشهد از چند روز گذشته تاکنون از 30 به 20 درجه سلسیوس کاهش یافته است.

 

مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی از دو روز پیش شاهد رگبارهای شدید باران بود.

 

بیشترین مقدار بارندگی در این مدت مربوط به کلات با 31 میلی متر و مشهد با 22 میلی متر بوده است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون