تاریخ خبر: کد خبر: 4827

ساخت و ساز در ارتفاعات مشهد مهمترین عامل تغییر اقلیم است

وی با بیان اینکه کوه‌ها و ارتفاعات معبر اصلی تغییر هوای یک شهر است گفت: زمانی که ما جلوی این معبر و گذر هوا را بگیریم قطعا با آلودگی در شهر به مدت زیاد رو به رو خواهیم شد.

ساخت و ساز در ارتفاعات مشهد مهمترین عامل تغییر اقلیم است

مجید حبیبی‌نوخندان صبح امروز در شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، اظهار داشت: ساخت و ساز در ارتفاعات شهر یکی از مهم ترین علل تغییر اقلیم در منطقه است.

 

وی با بیان اینکه کوه‌ها و ارتفاعات معبر اصلی تغییر هوای یک شهر است گفت: زمانی که ما جلوی این معبر و گذر هوا را بگیریم قطعا با آلودگی در شهر به مدت زیاد رو به رو خواهیم شد.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی افزود: ما باید از منظر واقعیت‌های اقلیمی شهر مشهد به این امر نگاه کنیم و قطعا اگر به آن توجه نکنیم با شرایطی خطرناک رو به رو خواهیم شد.

 

حبیبی با اشاره به اینکه واقعیت اقلیم ایران خشک خاطرنشان کرد: بارش‌های 200 میلی متری و این چنینی آنچنان بارشی نیست که بخواهیم برای آن برنامه‌هایی بزرگ در نظر بگیریم لذا باید اقلیم حاضر را بپذیریم و نحوه زندگیمان را با آن هماهنگ کنیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی تغییرات آب و هوا و اقلیم کشورهای جهان انقلاب صنعتی بوده است.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه پدیده گلخانه‌ای از عوامل دیگر تغییرات اقلیمی است گفت:  یکی از علل اصلی گرمایش جهانی اثر گلخانه‌ای و تاثیر گازهای گلخانه‌ای بر روی لایه اوزون و جو است.

 

حبیبی اضافه کرد: انتشار گاز دی اکسید کربن از زمان انقلاب صعنتی افزاشی پیدا کرده لذا از همان زمان‌ها بود که دانشمندان نیز به این نکته رسیدند که دلیل اصلی گرمایش جهانی همین گازهای گلخانه‌ای است.

 

وی با اشاره به تولید گازهای گلخانه‌ای توسط کشورهای صنعتی و بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به تولید گازهای گلخانه‌ای در کشورهای صنعتی ما همواره شاهد آسیب پذیری کشورهایی بوده‌ایم که از فناوری کمتری برخوردار بوده‌اند.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی افزود: برخی معتقدند که در ایران تغییر اقلیم به وجود آمده است لذا اگر در گذشته تحقیقی کنیم می‌بینیم که در چند دهه گذشته با تغییراتی مواجه بوده‌ایم.

 

وی یکی از دلایل اصلی تغییر اقلیم را تغیر کاربری عنوان کرد و گفت: هم اکنون ما در استان گلستان شاهد از بین بردن منابع طبیعی همانند جنگل و کوه و تبدیل آن به شالیزار هستیم که این خود سبب به وجود آمدن سیلو تغییر اقلیم در این منطقه است.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی از کاهش فاصله دمای شب و روز خبر داد و گفت: این امر می‌تواند سبب رفتن مردم به سوی کولرهای گازی باشد که می‌تواند سبب افزایش صرف برق در کشور شود.

 

منبع: تسنیم

کلمات کلیدی

  • محمد 0 0

    ما چه گناهی کردیم اونا ساخت و ساز میکنن ما باید پولشو بدیم کی به کیه تاریکیه

ارسال نظر

تریبون