تاریخ خبر: کد خبر: 4500

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی:

۲ هزار برنامه فرهنگی همزمان با نوروز ۹۴ در حرم رضوی اجرا می‌شود

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: ۲ هزار برنامه فرهنگی همزمان با نوروز ۹۴ توسط ۵ هزار خادم فرهنگی در حرم رضوی اجرا می‌شود.

۲ هزار برنامه فرهنگی همزمان با نوروز ۹۴ در حرم رضوی اجرا می‌شود

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام سید جلال حسینی ظهر امروز در نشست خبری معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی اظهار داشت: به صورت میانگین در هر 15 روز یک نفر در حرم مطهر رضوی به دین اسلام با میل و رغبت خود مشرف می‌شود و سوابق علمی و اطلاعاتی افراد بررسی و دلیل تشرف آنان به دین اسلام علت یابی می‌شود.

 

وی تعطیلات نوروز را مناسب ترین بستر جهت ارائه خدمت فرهنگی به زائران و مجاوران دانست و گفت: گسترده ترین خدمات فرهنگی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در ایام نوروز ارائه می‌شود که در این راستا بیش از 2 هزار برنامه فرهنگی توسط 5 هزار خادم فرهنگی در قالب‌های متفاوتی به مخاطبان با توجه به گروه سنی آنان عرضه  می‌شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی درباره محور مهندسی پیام در برنامه‌های نوروزی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: مجموع برنامه‌های مهندسی پیام برنامه‌های نوروزی بر اساس منویات و سخنان رهبر معظم انقلاب در 4 محور بهار و نوروز، حضرت زهرا (س)، امام رضا (ع) و سبک زندگی اسلامی مورد مطالعه قرار گرفته که از این 4 محور رویکرد های محتوایی خانواده محوری، تعاملات خانواده‌ای در ایام نوروز، توجه به ایام شهادت حضرت زهرا و توجه به شعار سال استخراج شدند.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در زمینه رویکرد برنامه‌های نوروزی افزود: در برنامه‌های نوروزی کلید واژه هایی نظیر باید و نبایدهای نوروز، حقیقت نوروز، نوروز در دین، آسیب شناسی نوروز و حفظ حرمت حضرت زهرا(س) در این ایام در نظر گرفته شده‌اند.

 

حسینی توجه به سیره حضرت زهرا (س) را یکی از مهمترین ویژگی‌های محور مهندسی پیام در برنامه‌های نوروزی عنوان کرد و گفت: لزوم معرفی شخصیت مبارزاتی و انقلابی حضرت زهرا (س)، تبیین جایگاه زن در خانواده، تبلیغ منش صحیح زن ایرانی_ اسلامی و الگوی صحیح ازدواج با توجه به سیره فاطمی از جمله مهم ترین کلیدواژه هایی هستند که ناظر بر شخصیت حضرت ایشان بوده و در اتاق های فکر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 

وی پیرامون فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت مشهدالرضا تاکید کرد: ایشان امام رضا(ع) را ولی نعمت فکری، معنوی و مادی ملت ایران توصیف کردند که در این راستا اشاعه فرهنگ رضوی از اهمیت بیشتری برخوردار است و بر اساس شعار سال 94نشست‌های تخصصی ویژه‌ای با عنوان حیات طیبه 9 الی 11 فروردین در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی ویژه دانشجویان طلبه زائر برگزار می‌شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی حضور میلیونی زائران را فرصتی مغتنم برای ارائه آموزه‌های دینی دانست و خاطرنشان کرد: تعطیلات نوروز فرصتی مناسب جهت ارائه آموزه‌های دینی و تعالیم اهل بیت(ع) به زائران و مجاوران است و از این فرصت باید برای ارائه پیام انقلاب، امام راحل و شهدا به نسل جوان استفاده کرد.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی  میزبانی از قدوم مبارک رهبر فرزانه انقلاب را افتخاری ارزنده برای مشهد الرضا عنوان کرد و افزود: گردهمایی بزرگ عاشقان ولایت و امامت رای بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب روز اول فروردین در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

حسینی ادامه داد: همزمان با این گردهمایی چندین برنامه دیگر نیز وجود دارد و پوشش تصویری سخنرانی ایشان به مساحت یک میلیون متر مربع در 50 نقطه از حرم مطهر رضوی پشتیبانی می‌شود و جهت رفاه حال زائران غیر ایرانی سخنرانی مقام معظم رهبری به دو زبان اردو و عربی در رواق‌های دارالرحمه و غدیر پخش می‌شود.

 

وی از انتشار کتاب سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: سخنرانی ایشان در کمتر از 24 ساعت به صورت کتاب به زبان فارسی منتشر و پس از آن به زبان‌های آذری، عربی، انگلیسی و اردو نیز آماده چاپ می‌شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی از ویژه برنامه لحظه تحویل سال 94 خبر داد و افزود: مراسم تحویل سال جمعه 29 اسفند ماه ساعت 23 در رواق دارالحجه آغاز می شود و همزمان با لحظه تحویل سال قرائت قرآن، مراسم دعای توسل و زیارت امین الله، مناجات خوانی و قرائت دعای تحویل سال انجام می‌شود و نقاره خانه حرم مطهر رضوی لحظه تحویل سال را اعلام می‌کند.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی از برگزاری برنامه نوروزی ویژه کودکان و نوجوانان با حضور عمو قناد در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: برنامه نوروزی ویژه کودکان و نوجوانان از ساعت 21: 30 شب تا نزدیک لحظه سال تحویل با حضور عمو قناد در طبقه سوم مهمانسرا آغاز و دو برنامه دیگر نیز در محل کبوترانه صحن جامع رضوی و صحن غدیر ویژه این گروه سنی اجرا می‌شود.

 

حسینی ضمن تشریح برنامه‌های نوروزی مصادف با شهادت حضرت زهرا( س) بیان کرد: 200 برنامه برای تبیین معارف فاطمی در ایام نوروز عملیاتی می‌شوند و جلسات مدعیه و مرثیه سرایی آن حضرت پس از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

وی از ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و افزود: در روز شهادت این حضرت عزاداری ایشان چهارم فروردین 94 در محل میدان شهدا ساعت 8:30 صبح آغاز می شود و در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی پایان می پذیرد که مقتل خوانی آم حضرت توسط امام جمعه مشهد از جمله مهم ترین برنامه‌های این اجتماع فاطمی است.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه های نوروزی آستان قدس رضوی می‎توان به 135 کارگاه قرآنی، 10 جنگ قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، 20 مسابقه قرآنی، 110 جلسه تفسیر و تدبیر در قرآن و سحر خوانی ویژه نماز صبح  اشاره کرد.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در خصوص مسابقات کتابخوانی ویژه ایام نوروز و شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: 4 مسابقه کتابخوانی به شرح خانواده بهشتی، امام رضا(ع) در زندگی، کبوتران حرم و آشنایی با سیره فاطمی با تیراژ  نیم میلیون جلد برگزار می‌شود.

 

حسینی تصریح کرد: 50 هزار نشریه و محصول فرهنگی برای کودکان و نوجوانانی که سال‌های گذشته در مراسم نوروزی حرم مطهر رضوی حضور داشته‌اند ارسال می شوند و به 50 هزار مخاطب شبکه نورالهدی سیامک و ایمیل مخابره می‌شود.

 

وی ادامه داد: به 17 هزار زائر غیر ایرانی که با میل و رغبت خود در شبکه مخاطبان ثبت نام کرده‌اند پیامک تسلیت ایام فاطمیه و تبریک عید نوروز ارسال و به عده‌ای از آنان کتاب و محتوای دیجیتالی فرستاده می‌شود.

منبع:تسنیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون