تاریخ خبر: کد خبر: 4428

خانواده‌های شهدای عراقی به حرم رضوی مشرف شدند

کاروانی از خانواده‌های معظم شهدای کشور عراق که در مبارزه با گروه های تروریستی به شهادت رسیده‌اند، به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش قاصدنیوز، این گروه 80 نفره در قالب کاروانی به زیارت بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف و از برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده، به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در بخش عرب زبانان بهره‌مند شدند.

 

زینب عبدالعلی همسر یکی از شهدای عراق در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی اظهار داشت: سفر به مشهد مقدس و زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) آرزوی همیشگی و دیرینه من بود که به لطف خدا حاصل شد و اکنون که در محضر علی‌بن موسی الرضا(ع) حاضر هستم احساس شعف و خوشحالی می‌کنم.

 

وی گفت: در هنگام ورود به حرم امام رضا(ع) از این امام بزرگوار خواستم تا شفیع من در روز قیامت باشد و توفیق صبر و شکیبایی در برابر مشکلات را عطا فرماید.

 

عبدالعلی که برای نخستین بار است به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شود، افزود: با حضور در حرم مطهر رضوی و دیدن گنبد و ضریح امام رضا(ع)، احساس غیر قابل توصیفی دارم و امیدوارم کسانی که آرزوی دیدن این صحن و سرا را دارند، به خواسته و حاجت خود برسند.

 

وی با بیان این که یکی از فرزندان خود را نیز در راه اسلام و کشورش نثار کرده است، گفت: ما مسلمانان در برابر مشکلات وسختی‌ها الگویی همچون حضرت زینب(س) داریم.

 

فاطمه السعاده، مادر و همسر یکی دیگر از شهدای کشور عراق، نیز در حاشیه این تشرف اظهار داشت: شهیدان از جایگاه ممتاز و والایی نزد خداوند متعال برخوردارند، آن‌ها همنشین با پیامبر اکرم (ص) و صالحین هستند و انشاءالله شفیع ما در روز قیامت خواهند بود.

 

وی که در راه دفاع از کشورش همسر و فرزندش را از دست داده است، اظهار داشت: نخستین چیزی که به انسان کرامت، عظمت و آبرو می‌بخشد و مورد تکریم خدا و خلق قرار می‌گیرد وابستگی به شهید است.

 

وی افزود: خانواده‌های شهدا در مسیر آزمایش سختی قرار گرفته‌اند و بی‌تردید هر عملی که برای رضای خداوند با دشواری همراه باشد، خدای متعال اجر و پاداش بیشتری به آن می‌دهد.

 

السعاده، بیان داشت: با دیدن گنبد و ضریح امام رضا(ع) احساس غیرقابل توصیفی دارم و از اینکه خداوند متعال به من توفیق داده تا به این حرم مقدس مشرف شوم و این بارگاه منور را از نزدیک زیارت کنم، بسیار شاکرم.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی تبلیغی که از سوی مدیریت زائرین غیر ایرانی در این آستان ملکوتی، ارائه شده است، بیان داشت: از کشور ایران و آستان مقدس رضوی برای ارائه خدمات و برنامه‌هایی که ویژه تدارک دیده است، بسیار سپاسگزارم.

 

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون