تاریخ خبر: کد خبر: 4118

نماینده مشهد: استانی شدن انتخابات مجلس در مشارکت مردم اثر منفی دارد

این طرح سطح انتخاب نمایندگان را از محلی به منطقه‌ای تغییر و دغدغه مشترک نمایندگان را به مسائل منطقه‌ای جلب می‌کند. خلاء حضور نمایندگان با ارتقاء جایگاه شورای شهر پر شودسید.

نماینده مشهد: استانی شدن انتخابات مجلس در مشارکت مردم اثر منفی دارد

به گزارش قاصدنیوز، سید امیر حسین قاضی زاده در گفتگو با «نسیم» گفت: این طرح سطح انتخاب نمایندگان را از محلی به منطقه‌ای تغییر و دغدغه مشترک نمایندگان را به مسائل منطقه‌ای جلب می‌کند. خلاء حضور نمایندگان با ارتقاء جایگاه شورای شهر پر شودسید.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفتگو تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع محدود است و نمایندگان به دنبال جلب اعتماد هستند بعضا هزینه‌هایی را به مجموعه بودجه عمومی کشور تحمیل می‌کنند که این هزینه ها واقعا دلیل و توجیه ندارند. مثلا یک منطقه‌ای که نیاز به بیمارستان یا سد یا فرودگاه ندارد، پیشنهاد می‌شود در آن منطقه بیمارستان، سد یا فرودگاه ساخته شود. با توجه به اینکه منابع ملی منابع محدودی است، موجب هدر رفت منابع می شود.

 

قاضی زاده ادامه داد: در این طرح چهره‌های ملی‌تر و استانی تر شناخته می‌شود و به حضور احزاب در انتخابات کمک بیشتری می‌کند و این پاسخگویی مجلس را با توجه به پشتیبانی احزاب بالا می‌برد زیرا حزب می‌داند اگر درست عمل نکند فرد را از دست نمی‌دهد بلکه کل حزب زیر سوال می‌رود. این الگویی هم که مطرح شده است که فرد باید هم در شهر و هم در استان رأی بیاورد، تا حدی نگاه به پیرامون و محیط را هم حفظ می‌کند.

 

ما باید خلاء حضور نمایندگان را با ارتقاء جایگاه شورای شهر و در استان با ارتقاء جایگاه شورای عالی استان و شهرستان پر کنیم و برخی از اختیاراتی که در اختیار مجلس است به آنها واگذار کنیم. همچنین سهم و مداخله آنها را در حفظ و کنترل مدیران محلی افزایش بدهیم و سطح اختیارات شهرداری‌ها ارتقاء پیدا کند. یعنی نهادهای خدماتی که در اختیار دولت است، این نهادها را به شهرداری‌ها واگذار کنیم. ممکن است طرح استانی شدن انتخابات در مشارکت مردم در انتخابات اثر منفی بگذارد و سطح مشارکت با افت مواجه شود. 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون