تاریخ خبر: کد خبر: 3692

افتتاح 4مدرسه بنیاد زیرمجموعه رهبری در خراسان رضوی

23 مدرسه با 104 کلاس درس هدیه مقام معظم رهبری در مناطق محروم و روستایی هفت استان کشور بویژه خراسان رضوی بصورت ویدئو کنفرانس بهره برداری شد.

به گزارش قاصدنیوز، این پروژه ها همزمان با هفته وحدت با اولویت مناطق تلفیقی در مناطق محروم و روستایی استان های خراسان رضوی ، شمالی ، سیستان و بلوچستان ، کردستان ، هرمزگان ، قزوین و لرستان بهره برداری شد.

 

مدیر عامل بنیاد برکت در مراسم بهره برداری از این مدارس که چهار مورد آن در خراسان رضوی است ، گفت: تاکنون یک هزار و 550 پروژه راهسازی، برق و آبرسانی ، مدرسه سازی، مسجد و حوزه علمیه ، خانه بهداشت با اعتباری بالغ بر سه هزار و 600 میلیارد ریال توسط این بنیاد در کشور اجرایی شده است.

 

عارف نوروزی افزود: در کنار انجام این پروژه ها بر اساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت یک هزار مدرسه در مناطق محروم توسط این بنیاد کار آغاز شده و این مهم تا دو سال آینده به انجام می رسد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 384 مدرسه با یک هزار و 630 کلاس درس تکمیل و به انجام رسیده است ، گفت: با ساخت این مدارس عملا 48 هزار و 600 دانش آموز از فضای آموزشی مناسب و استاندارد برخوردار شدند.

 

وی عنوان کرد : 216 مدرسه دیگر نیز در حال حاضر در دست احد اث است که در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

 

استاند ار خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه و نقش تعلیم و تربیت در آموزه های دینی گفت: به همت بنیاد برکت چهار مدرسه از مدارس مورد بهره برداری در این مرحله مربوط به خراسان رضوی است که با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در روستاهای استان احداث شده است.

 

علیرضا رشیدیان افزود: این مدارس شامل مدرسه شش کلاسه روستای تیرگان شهرستان درگز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال ، مدرسه پنج کلاسه روستای دولت آباد شهرستان تربت جام با اعتبار دو میلیارد و 400 میلیون ریال و مدارس پنج کلاسه در روستاهای چاله زرد و پسکمر شهرستان سرخس با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 100 میلیون ریال می باشد.

 

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان رضوی هم در بخشی از این جلسه گفت : بر اساس توافق های انجام شده مقرر گردیده که بنیاد برکت در خراسان رضوی یک هزار و 500 میلیارد ریال در اجرای طرح های اقتصادی در مناطق دارای مزیت های قابل توجه استان سرمایه گذاری نماید.

 

رضا جمشیدی افزود : از این میزان تا کنون هفت هزار و 360 میلیارد ریال طرح استان در بنیاد برکت مصوب شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

 

مدیر کل ستاد اجرایی فرامین امام (ره) خراسان رضوی هم در ادامه گفت : رویکرد بنیاد برکت در خصوص پروژه های آموزش و پرورش تکمیل طرح های نیمه تمام و سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی ، عمرانی و خدماتی است .

 

غلامرضا بصیری پور افزود: تاکنون بیش از 20 هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری از خر اسان رضوی به بنیاد برکت پیشنهاد شده است.

 

منبع: ایرنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون